Dag, op elk lijstje voor de vluchtkoffer staat: belangrijke telefoonnummers. Maar welke moet je daar nou onder verstaan? Die van je familie of juist van de verloskundige en kraamhulp enzo? Of hebben jullie twee lijstjes? Een voor thuis en een voor op de vlucht? En wat staat dan op welke?
Ik heb 1 lijstje en dat is gewoon met de nummers van de vk, de kraamhulp en de mensen die ik het eerste wil bellen (alhoewel ik die wel uit mn hoofd ken)
Ik neem gewoon mijn mobiel mee, daar staan die nummers in. Even nummer van verloskundige en van de kraamzorg erin zetten en klaar is kees.
@Tinus, Ja, mobiel is een optie. Maar in sommige ziekenhuizen mag je die niet gebruiken he. Misschien dat daarom wel op elk lijstje voor de vluchtkoffer de telefoonnummers staan.
Klopt, in het ziekenhuis waar ik eventueel zou bevallen mag je de GSM wel gebruiken. Dit komt overigens steeds vaker voor.
Mijn zus had ook het nummer van de drukkerij op haar lijstje staan zodat ze meteen alles door konden bellen zodat de kaartjes snel gedrukt konden worden. Succes! Josien
Ik heb de VK, kraamzorg en drukker op het lijstje staan. Bij ons mag de gsm ook gewoon aan... Dus dan komt de rest wel goed. En mijn man zegt als ik het echt niet meer weet bel ik wel 112 .
Als je al kinderen hebt het kinderdagverblijf en/of school. De telefoonnummers van de mensen die je kind(eren) op kunnen vangen
Als je niet met je mobiel mag bellen, kun je er wel het nummer in opzoeken en het dan vanaf een vaste telefoon bellen, toch? Denk er wel aan om je oplader mee te nemen: jammer als ie net leeg is... Maar je kunt ook een lijstje op papier meenemen. Ik zou doen: Verloskundige (zij belt de kraam wel, als dat nodig is), ouders en andere naaste familie die ik meteen wil kunnen bellen. Ik ken die nummers wel uit m'n hoofd, maar je weet nooit of je niet ineens een grote blackout krijgt...