Zwangerschapskwaaltjes, maar (nog) niet zwanger. Houdt mijn lichaam me voor de gek?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Miertje21, 24 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miertje21

    Miertje21 Lid

    24 feb 2023
    63
    35
    18
    Vrouw
    #1 Miertje21, 24 feb 2023
    Laatst bewerkt: 24 feb 2023
    Hoi allemaal,

    Op 14 februari gaf mijn ovulatietest aan dat ik vruchtbaar was. Lekker getimed ook, met Valentijn haha.
    Op 11 februari hebben we 'geklust', en op 14 februari dus ook een aantal keer omdat ik toen een smiley zag op mijn Clearblue Ovulatietest.

    Ik voel eigenlijk nooit dat ik ovuleer, ik merk het eigenlijk alleen maar aan het slijm dat lijkt op draderig eiwit.
    Nu is het zo dat ik vanaf 21 februari ('s middags, dus ongeveer 7 a 8 dpo) een aantal vreemde klachten kreeg, waaronder:

    - hele lichte hoofdpijn
    - misselijkheid met vlagen
    - borrelende darmen, winderig (dit duurde ongeveer 2 dagen)
    - heel moe
    - ontzettend vaak moeten plassen (geen blaasontsteking!)
    - echt mega mega mega honger!
    - opgeblazen gevoel
    - super koud hebben
    - 's nachts wakker worden om te plassen (ik slaap normaal super diep)
    - vroeg wakker zijn
    - 's nachts zwetend wakker worden
    - een raar, drukkend gevoel onderin mijn buik. Soms voelt het ook als 'vlinders'.
    - sterk reukvermogen
    - wat vollere borsten

    Zou dit misschien door de innesteling kunnen komen?

    Ik heb een early test van de Action gedaan vanmorgen, maar deze was negatief. Mijn cyclus is erg onregelmatig, deze varieert van 20 tot soms 27 dagen dus ik weet niet precies wanneer mijn NOD is. Volgens de Flo app zou mijn NOD op 2 maart zijn.

    Ik weet niet of mijn lichaam me voor de gek aan het houden is of niet, want vandaag heb ik alleen nog een raar gevoel in mijn buik, een jeukende rechtertepel (?), wat gespannen borsten en lichte hoofdpijn..
    Als ik ongesteld moet worden heb ik zulke klachten nooit.. Dan krijg ik alleen steken in mijn onderrug en ben ik wat humeurig een paar dagen van tevoren.

    Zijn er dames die iets soortgelijks hebben ervaren, en bleek je toen toch zwanger te zijn of juist niet?
    Dit wordt ons eerste kindje dus ik vind het super spannend!

    Liefs,
    Miertje21
     
  2. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Als je op 14 februari een positieve ovulatietest had is je eisprong de 15e of 16e geweest. Dus was je de 21e 5 of 6 dpo en vandaag 8 of 9 dpo.

    Volgens mij zijn alle kwaaltjes die je opsomt wel te wijten aan een hoger progesteron gehalte.

    Hcg geeft de kwaaltjes pas na een innesteling.
    Als je de 21e een innesteling had (vroeg maar kan) dan zou je nu positief moeten testen.

    Ik moet zeggen dat alle keren dat ik zwanger werd (6 keer) ik het gevoel had, lichamelijk, alsof ik ongesteld moest worden. Kwaaltjes van menstruatie en pril zwanger lijken erg op elkaar.
     
    Suzi98 vindt dit leuk.
  3. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Wanneer je Nod is hangt er trouwens vanaf hoelang je lf (luteale fase) is. Met eisprong op 15-2 en lf 14 dagen is je nod 1 maart. Eisprong op 16-2 en lf 14 dagen is nod 2 maart.
     
  4. Miertje21

    Miertje21 Lid

    24 feb 2023
    63
    35
    18
    Vrouw
    Ik denk dat het dan inderdaad ligt aan mijn progesteron gehalte.. Wel vreemd, aangezien ik hier echt nog nooit zo'n last van heb gehad!

    We wachten het maar af tot volgende week.. Pfff hoop echt dat ik niet ongesteld word haha! En anders proberen we het volgende maand gewoon weer opnieuw. :)
     
  5. Miertje21

    Miertje21 Lid

    24 feb 2023
    63
    35
    18
    Vrouw
    Goed opgelet! Ik had er vluchtig even overheen gekeken maar mijn NOD is inderdaad 2 maart volgens de app :)
     
    WWJD vindt dit leuk.
  6. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Is dit de eerste maand dat je bewust bezig bent? Het kan namelijk dat je dan pas van alles merkt en het andere maanden misschien niet of minder opviel puur omdat je niet overal op lette. Dat zou heel herkenbaar zijn in elk geval.

    Succes. Ik hoop met jullie mee dat het gauw raak mag zijn!
     
    Miertje21 vindt dit leuk.
  7. Miertje21

    Miertje21 Lid

    24 feb 2023
    63
    35
    18
    Vrouw
    Vorig jaar heb ik een vroege miskraam gehad, daarna hebben we even een 'pauze' ingelast. We zijn nu ongeveer een half jaar weer bewust bezig.

    Bij de miskraam had ik echt nergens last van.
    Ook als ik gewoon weer ongesteld werd was er, op wat gechagrijn en wat lage rugpijn na, niet heel veel aan de hand daags van tevoren. Als ik ongesteld word dan word ik 's nachts wakker van een enorme steek in mijn baarmoeder, en dan begint het ook meteen.

    Deze maand viel het me op dat ik ineens wel erg veel klachten had.

    Lief van je! Ik hoop het ook, fingers crossed! :)
     
  8. Jamy12

    Jamy12 Nieuw lid

    24 feb 2023
    4
    0
    1
    Vrouw
    Hay,

    Even een vraagje me ovulatie was 10 februari en k zou vandaag ongesteld moeten worden. Maar dat ben ik niet en heb al de hele week af en toe buikkrampen alsof ik ongesteld word maar dat gebeurd niet. In juni ben ik gestopt met de prikpil en in oktober weer ongesteld geworden heeft iemand dit vaker mee gemaakt?
     
  9. Miertje21

    Miertje21 Lid

    24 feb 2023
    63
    35
    18
    Vrouw
    Je zou nog een aantal dagen kunnen wachten, misschien dat je deze keer wat later ongesteld wordt? Ik weet niet of je cyclus altijd even lang is, of dat hij erg onregelmatig is?
    Als je zeker wil weten of je zwanger bent dan zou ik toch een test doen!
    Succes! :)
     
  10. Jamy12

    Jamy12 Nieuw lid

    24 feb 2023
    4
    0
    1
    Vrouw
    Me cyclus was onregelmatig maar sinds december niet meer. K wacht het wel even af vind het zo raar vandaag weer in de ochtend hele erge steek in me onderbuik links.
     
  11. Miertje21

    Miertje21 Lid

    24 feb 2023
    63
    35
    18
    Vrouw
    Ik zou het inderdaad nog heel even aankijken. Spannend!
    Hier hetzelfde, ook veel steken in mijn buik en misselijk. Ik moet a.s. dinsdag/woensdag ongesteld worden dus ik moet helaas nog even wachten met testen. :(
     
  12. Jamy12

    Jamy12 Nieuw lid

    24 feb 2023
    4
    0
    1
    Vrouw
    k heb een test gedaan maar die is negatief pff dus begrijp er niks meer van
     
  13. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Ben je zeker van je ovulatie op 10-2? En zo ja hoe heb je die gevonden? Als je nu negatief test ben je niet zwanger en kan het zijn dat je eisprong later of nog niet is geweest.
     
  14. Jamy12

    Jamy12 Nieuw lid

    24 feb 2023
    4
    0
    1
    Vrouw
    ovulatie test had k gedaan
     

Deel Deze Pagina