Ik zag vanmorgen ineens een bruin plekje in m'n slipje en na verder checken was het slijmerig/bruinig bloed. Niet zo gek veel. Na anderhalf uur zag ik niets meer, maar nu 2,5 uur later zijn de bloeddruppeltjes die ik afveeg met toiletpapier helderder rood van kleur. Ik heb geen pijn in m'n buik, maar ben wel ontzettend bang dat het mis gaat/is! (Afgelopen maandag een termijnecho gehad en de verloskundige dacht 5 weken zwanger) Ik heb de verloskundige gebeld en ze gaf aan dat als het echt mis zou gaan/zijn ik het echt wel in m'n buik voel, buikpijn krijg. Dit heb ik nu niet. Afwachten dus en ik probeer positief te denken, maar ben verschrikkelijk bang!! Kan dit het begin zijn van een miskraam? Of komt dit wel vaker voor en kan de zwangerschap nog wel goed aflopen? En wat kan ik op het moment/nu zelf doen? Heb geen pijn, alleen enorme onzekerheid.
Wat vervelend al die onzekerheid! Ik kan mij goed voorstellen dat het erg spannend is en dat je graag hoort hoe het bij anderen geweest is. Ik heb het helaas twee keer meegemaakt. De eerste keer heb ik ook bloed- en wat slijmverlies gehad. Ik heb er geen pijn in mijn buik bij gehad. Dat hield mij op de been, tevergeefs. Bij iedereen is het anders, dus ik ga voor jou hard duimen dat er niets aan de hand is! Heel veel sterkte! Cleo
We duimen zelf ook zo hard dat m'n duimen er bijna afvallen! Het is m'n eerste zwangerschap en ik heb nog geen pijn in m'n buik. Ik hoop echt dat het goed komt/is. Heb verschillende verhalen gelezen en het verbaasde me dat bloedverlies toch wel vaker voorkomt in een beginnende zwangerschap. Hoop maar dat het goed komt!
Hoi Mirre, Vervelend voor je dat het allemaal niet zo ontspannen loopt als je zou willen. Vooralsnog kun je niks meer doen dan te vertrouwen op de verloskundige, hoop te hebben dat dit een normale bloeding is (wat ik lees hebben veel vrouwen dit en hoeft het niks naars te betekenen), en een beetje ontspannen. Dit is voor zowel jou als voor je kindje goed Heel veel sterkte en laat even weten als je meer weet. We duimen voor je. Mummy
Lief berichtje! Kan ik hard gebruiken nu. Woorden schieten even tekort , ik vind het heel moeilijk. Doe m'n best om positief te blijven (m'n mannetje doet het beter dan ik..), maar het is echt moeilijk. Klein, klein kindje ..blijf please zitten! (Tranen lopen over m'n wangen)
Ooh Mirre, wat verchrikkelijk voor je.... Ik hoop ook dat het kindje blijft zitten waar het zit. Het komt inderdaad vaker voor dat je wat bloed verliest.... Helaas kun je niks anders doen dan wachten en hopen dat je snel bij de verloskundige mag komen. Ik denk aan je...
Hoi Mirre, Wat vreselijk voor je. Ik denk ook dat iedere situatie anders is. Ik heb net als Cleo bloedverlies gehad en het is fout gegaan. Maar je hoort ook heel vaak dat het niks te beteken heeft en dat je gewoon zwanger blijft. Dit hoop ik ook voor jullie. Veel sterkte en ik denk aan je. Liefs Hope
Heel veel sterkte meid, hopelijk is het bloedverlies onschuldig en is er niets aan de hand met je kindje! Liefs, Wendy
Heel veel sterkte Mirre, En hopelijk hoor je helemaal niet op dit stukje van t forum thuis en ga je lekker verder zwangeren.
*Update* Gisterenochtend 11.45 bruin/slijmerig bloedverlies gehad. Gisterenmiddag/avond iets helderder rode spettertjes maar heel weinig als ik met een toiletpapiertje afveegde dan zag ik dat het een beetje kleurde,maar geen druppels ofzo..en totaal geen buikkramp/pijn hoefde ook geen maandverband/inlegkruisje te gebruiken, want het kwam niet echt naar buiten. Vroeg naar bed gegaan om m'n rust te pakken , want was mezelf gek aan het maken (en m'n partner ook!) Vanmorgen opgestaan naar toilet om te checken , maar niets vreemds meer te zien!! Weet niet wat ik moet denken.... M'n borsten zien er nog steeds zo raar uit -grote bolle tepel, met een soort gezwollen plekje erop-, maar ze "lijken" wel minder gevoelig. Voel me wel lichtelijk misselijk,met een klein beetje licht in m'n hoofd, maar dat zou ook door de spanningen kunnen komen, want maak me behoorlijk druk sinds gisteren. Geen buikpijn of zoiets, wel een beetje gevoelige onderrug. Als het echt mis zou zijn zou het dan niet doorgezet hebben gisteren? Wat gebeurt er als ik nu een zwangerschapstest zou doen? Stel dat het mis is...is dat hormoon HCG dan nog wel te herkennen op zo'n digitale zwangerschapstest?? Dit zal wel erg herkenbaar zijn voor een ieder die ergens prob een beetje meer zekerheid te krijgen, ik wil ergens/ voor mezelf een beetje rust in proberen te creeeren! Ik ben in iedergeval blij dat er niets meer uit m'n vagina komt. HOUDEN ZO!!!!!En duimen dat alles oke is/blijft.
Ik ben ook blij voor je dat het bloeden gestopt is, hopelijk is dat een goed teken. Dat testen heeft weinig zin, tenminste dat hebben ze mij verteld. Na een eventuele miskraam kan je nog 2 weken erna positief testen, dus ik zou je zeker niet gek maken door een test te doen. Het enige wat zinvol zou zijn is een bloedtest, daarop kunnen ze de precieze HCG waardes zien, en bekijken of die past bij de lengte van je zwangerschap. Maar nogmaals ik hoop echt voor jou dat er niks aan de hand is, maar kan me voorstellen dat je meer zekerheid wilt. Dus gewoon je HA bellen en vragen of je bloed mag gaan prikken. Het is toch niet prettig als je zo bezorgd het weekend in moet. Sterkte ermee, knuf van hope
Hi Mirre, heel veel sterkte En duimen doen we en blijven we doen We denken aan je en hopen dat alles blijft goed gaan knuffies verdrietige mama van Nino
*Update 2* De verloskundige gesproken en ze denkt dat het allemaal wel goed zit (zeker weten kan ze natuurlijk niet), maar aan de hand van wat ik vertel denkt ze dat het te maken heeft met een bloedvaatje bij de baarmoeder ofzo dat gesprongen is en/of te maken met de inwendige temijnecho die ik van de week heb gehad. Het is hetzelfde effect als wat je kunt hebben na gemeenschap te hebben gehad als je pas zwanger bent. Ze heeft me een beetje weten gerust te stellen. Maandagmiddag bel ik haar voor de uitslag van het bloedonderzoek (HCG etc) Nu het weekend in en positief denken!! Liefs , Mirre
Ha Mirre, Dat klinkt al een stuk positiever! Ik ga hard voor je duimen! Probeer lekker van je weekend te genieten! Hopelijk maandag een goede uitslag! liefs, Cleo
Hey Mirre, hartstikke fijn voor je hoor. Ik heb 29 maart een miskraam gehad helaas maar zoals je ziet ben ik echt direct weer zwanger geraakt (zonder een menstruatie!). Wees positief meid. Ik wil nog wel even zeggen dat je bij een miskraam echt geen krampen of buikpijn hoeft te hebben. Dat was namelijk het geval bij mij. Ik kreeg met 6 weken een miskraam en heb helemaal geen krampen of buikpijn gehad, echt helemaal geen enkel pijntje dus. Ikwil je hiermee niet ongerust maken maar ik las dat je VK dat tegen je gezegd had.
Klopt, dat heeft ze gezegd! (misschien om me gerust te stellen) Ik vroeg ook nog of ik het met 5 weken zwangerschap wel zou voelen als het echt mis gaat en daar gaf ze duidelijk antwoord op dat het bloedverlies dan wel net zo/of meer als een normale menstruatie zou moeten zijn. We proberen positief te blijven denken,misschien dat het helpt. Goed=goed, Fout=fout.. Maar voor nu ga ik ervanuit dat ik het weekend normaal zwanger in kan gaan en dat we maandagmiddag de uitslag van de HCG zullen horen. Jeetje heb nooit zo het besef gehad dat een zwangerschap zoveel onzekerheid met zich mee zou brengen. Klein mini-Beebie-tje We Love YOU!
Nou ben blijdat je iets geruster bent. Fijn "onbezorgd" weekend en ik hoop dat je maandag goed bericht krijgt. Liefs Hope
Dank je lieve Hope! Ik lig nu op de bank lekker te rusten, weg te dromen over namen voor onze beebie...heerlijk. Jij ook een goed weekend. Liefs , Mirre
wat fijn dat het bloeden gestopt is,en je een beetje rust hebt gevonden. een prettig weekend toegewenst,en geniet er van.
*Update 3* Gisteren heel rustig aan gedaan beetje op de bank gehangen. Vanmorgen opgestaan , ff checken en er was nix te zien,lekker een douche gepakt en die straal is nog steeds erg gevoelig als hij op m'n borsten komt. Enfin, ben lekker boodschappen gaan doen en wezen shoppen maar daarna vanmiddag -na het plassen-zag ik in m'n slipje weer een klein beetje donkerbruine afscheiding/bloed? Beetje slijmerig bruin in m'n schede en dat afgeveegt. Voel me nog steeds oke, geen buikpijn of licht roze bloed. Vanmiddag nog lichtelijk misselijk en een beetje licht gevoel in m'n hoofd/dizzy? Het kan echt alle kanten uitgaan, maar m'n gevoel en verstand zeggen dat het oke gaat met m'n kindje, maar dan ineens gaat weer dat KL.TE belletje rinkelen als ik iets van kleuring beneden bespeur! Ik wil genieten!!!! van dit beebie-tje M'n verhaal is herkenbaar voor velen van jullie..(heb meerdere story's gelezen bij de Topic miskraam> zowel met een goede afloop , als een mindere)... Heb ook geen vraag, want bevestiging kan niemand me geven (en geen vrouwenlichaam is hetzelfde daar ben ik nu wel achter), maar wilde alleen even m'n gedachten, angst en toch ook enorme blijdschap van zwanger 'mogen' zijn delen.