Zwangerschapskwaaltjes, ook zo’n last van?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door FreeRose, 12 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FreeRose

    FreeRose Bekend lid

    12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ben 16 weken zwanger en momenteel heb ik last van twee vervelende zwangerschapskwaaltjes:
    • Een slechte adem
    • Extreem droge huid
    Tegen de slechte adem heb ik nog geen goeie oplossing kunnen vinden helaas en ik vind het vreselijk. Ik word al naar van m’n eigen mondgeur momenteel, laat staan de mensen op me heen. Ik neem veel smintjes en poets vaker m’n tanden. Maar ja dat is lastig als ik de hele dag op kantoor werk.
    Ik heb in ieder geval in maart een controleafspraak bij de tandarts op de planning staan.
    Wie heeft hier nog meer last van gehad en wat deed je er tegen om het dragelijker te maken?

    Dan de extreem droge huid. De vlokken vliegen in de rondte als ik na een dag werken mn kleding uittrek. Doet me echt denken aan dat optreden van Jochem Meijer: Schoolreisje. Dat meisje wat zoveel jeuk heeft: gg gg gg. Naja ik dwaal af haha!
    De jeuk is inmiddels een stuk minder want ik smeer me twee keer per dag in met Zwitsal uit de pot: ‘s ochtends en ‘s avonds. Jeuk is echt vreselijk dus ben blij dat dat een beetje gezakt is. Iemand nog andere tips tegen een droge huid? Ik drink al minstens 2 liter water per dag.

    Ik ben overigens ook benieuwd naar andere zwangerschapskwaaltjes dus deel vooral!

    Groetjes M.
     
  2. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

    Ik herken de slechte adem wel. Bij mij kwam het waarschijnlijk vanuit mijn maag. Ik had last van misselijkheid en overgeven. Dat was al niet zo best voor de geur. Maar ook omdat ik te weinig in mijn maag had. Het hielp om met regelmaat kleine beetjes te eten. Het hielp bij de misselijkheid, maar ook bij de onaangename geur.
     
    FreeRose vindt dit leuk.
  3. FreeRose

    FreeRose Bekend lid

    12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    #3 FreeRose, 12 feb 2022
    Laatst bewerkt: 12 feb 2022
    Dank je wel!
    Inmiddels ben ik van de misselijkheid af en helaas nog steeds last van de nare geur. Ik hoop in ieder geval dat het weg gaat na de zwangerschap!
     
  4. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Voor de nare adem: voldoende blijven eten.
    Voor de droge huid: uierzalf. Dus niet de crème maar de zalf. Ik ben net een biljartbal als ik in de avond naar bed ga, maar het helpt als de malle. ( doe dit altijd en niet alleen nu, heb een droge huid met psoriasis, maar sinds ik dit doe is het een wereld van verschil )
     
    FreeRose vindt dit leuk.
  5. FreeRose

    FreeRose Bekend lid

    12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Thanks voor de tip! Ga ik zeker proberen. Smeer je dan alleen ‘s avonds voor het slapen gaan in? Of ook ‘s morgens na het douchen?
     
  6. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.981
    3.068
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Hier in de winter altijd een schilferige huid. Smeer elke ochtend bodycreme en vul aan met de druivenpitolie van Naif: heerlijke geur.

    Geen idee of het bij jou helpt, maar sinds ik tussen mijn tanden rager (Lactona easydent) is mijn mondhygiëne echt met 90% vooruit gegaan. Mijn mondhygieniste is super tevreden over de gezondheid van mijn tandvlees en ik heb geen last meer van een slechte adem (bij mij kwam het echt door het niet ragen, had niks met zwangerschap te maken). Ik dacht: mocht je dit nog niet doen, wie weet helpt het jou (ook). En veel drinken, maar dat doe je al :).
     
    FreeRose vindt dit leuk.
  7. FreeRose

    FreeRose Bekend lid

    12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zag inderdaad meer tips hierover. Misschien toch maar eens proberen want ik doe dat momenteel niet. Had wel een tongschraper gekocht maar helpt maar een beetje voor m’n gevoel. Thanks voor de tip!
     
    Splitijsje vindt dit leuk.
  8. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.981
    3.068
    113
    Vrouw
    Wie weet wat het oplevert. Ik ging van niet flossen, naar gum Soft picks regular, naar XL en sinds de laatste afspraak bij de mondhygieniste overgestapt naar de ragers (merkje heb ik in mijn eerste post genoemd), ook wel de kerstboom genaamd :). Die gum soft picks hebben kleine uitstekende delen en die kunnen afbreken. Die ragers niet. Nou, je kan maar enthousiast zijn over ragen en mondhygiëne :D, maar gezond tandvlees is zeker gedurende zwangerschap belangrijk :). Succes ermee!
     
    FreeRose vindt dit leuk.
  9. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Savonds lekker dik en in de ochtend in dunner laagje. Ik combineer het voor mijn gezicht met dagcreme.

    Ik heb gewoon deze. Simpeler kan niet. Zit geen parfum enzo in, dat droogt vaak ook weer uit.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    FreeRose vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina