Zwangerschapskwaaltjes.. Zo vroeg?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kaatjuh, 18 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb een vraag waar ik al een paar dagen mee zit.
    5 maanden geleden ben ik van een dochter bevallen middels een keizersnede. Ik heb vanaf begin al volledige borstvoeding gegeven maar toch werd ik wel gewoon elk maand ongesteld. Vòòr mijn zwangerschap had ik een hele onregelmatige cyclus. Maar nu heb ik een hele regelmatige van 31 dagen. Hier is nou het probleem:
    Mijn eerste dag van mijn laatste ongesteldheid was 25 oktober. Op 1 of 2 december was het mijn laatste dag en sindsdien heb ik regelmatig gemeenschap gehad met mijn man. Niet elke dag maar wel vaak. Normaal zou mijn vruchtbare periode dus eigenlijk rond 10 december zijn. Maar ik kreeg al heel veel slijm verlies vanaf 3 december.. Waaruit ik dus concludeerde dat ik een vroege vruchtbare periode heb gehad en dus ook een kortere cyclus zou moeten hebben. Sinds 1 week of 2 heb ik allerlei zwangerschapskwaaltjes, ik voel me precies hoe ik me bij mn eerste zwangerschap voelde. Af en toe misselijk, snel geirriteerd, vaker plassen en heel erg moe. Ik kon niet wachten en heb al een paar keer getest en allemaal negatief.. Dat zal ook wel kloppen aangezien ik veeelste vroeg test.. Maar kan je zo vroeg al zwangerschaps kwaaltjes hebben dan?? en aangezien ik best wel vroeg eisprong heb gehad zou ik deze week toch al ongesteld moeten worden??

Ik hoop echt dat ik mijn verhaal en vragen goed heb kunnen verwoorden.. Want ik wist niet hoe ik het anders hier moest zetten..

Groetjes K.

2. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Och jeetje, is het wel gepland dan?
    Ze raden een zwangerschap toch af tot een jaar na de eerste bij een KS vanwege de genezing van de wond?? (tenminste hebben ze bij mij wel gedaan)
    Sorry, dat gaat me eigenlijk niks aan, dus je hoeft niet te antwoorden hoor.

Back on topic: Gezien je "geschiedenis" van onregelmatige cyclussen en de borstvoeding is er denk ik niks zinnigs over te zeggen. Wellicht verloopt de cyclus deze maand anders als verwacht. Misschien ovutestjes gebruiken komende maand? of tempen om wat duidelijkheid te krijgen?

Rot hoor om zo in onzekerheid te zitten

3. linda26

linda26 Bekend lid

11 dec 2007
    760
    0
    16
    25 oktober, moet dat niet november zijn? Anders ben je meer dan een maand ongesteld geweest ;)

Tja, het zou natuurlijk kunnen maar je zal echt moeten wachten. Als je twee weken na je vermoedelijke eisprong test, dan kun je een test wel redelijk geloven, en zoniet dan drie dagen later nog eens.

Daarbij moet ik zeggen dat ik persoonlijk echt 9 maanden aan het ontzwangeren ben geweest en toen had ik ook allerlei van zulke kwaaltjes.

succes!

4. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    dank je wel voor je reactie vosje.
    Je mag vragen wat je wilt joh, is niet erg ;)
    Het was eigenlijk niet gepland maar we hebben ook nie echt maatregelen genomen om een zwangerschap te voorkomen. We hadden gewoon zoiets van als ik zwanger raak dan zij het zo. Ik had namelijk gelezen dat een gyn zei dat als je lichaam niet klaar is voor een zwangerschap het ook niet zal gebeuren. Ik moet wel zeggen dat mijn eigen gyn had gezegd het liefst na 6 maanden.
    Maar goed, wat gebeurd is is gebeurd toch ;)
    ik heb vandaag urine moeten inleveren in het ziekenhuis en de uitslag zou ik aan het eind van de dag krijgen via mn eigen huisarts.. Maar die is op vakantie tot januari. Dus maandag kan ik pas een waarnemend arts bellen om het te weten :(
    het rare is, mn huisarts zei dat ze geen bloedtest doen voor zwangerschap, dat is toch nie waar?

Gr. K

5. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    dank je linda,
    haha ik bedoelde idd november.. Zou wel heel raar zijn om een maand lang ongesteld te blijven, erg ongemakkelijk en vies ;p

Nou zoals ik al net heb vermeld krijg ik maandag de uitslag te weten.. Maar ja dat zal ook niet zeker zij want is gewoon via urine een zwangerschapstest. Kon ik net zo goed thuis doen. Maar ja, mn huisarts zei er is geen bloedtest, heel raar eigenlijk.

Ik denk niet dat het nog steeds ontzwangering is, want ik voel me pas sinds kort zo misselijk en moe enz..

6. Alita

Alita Niet meer actief

Ik heb ook bv gegeven en ook vaker gedacht zwanger te zijn omdat ik misselijk was enzo....maar altijd neg getest. Ik vondt het ook vreemd maar mischien hormonen?

7. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    of misschien een griepje? anders zou ik het ook niet weten....succes in elk geval!

8. Stippeltje

Stippeltje Bekend lid

14 okt 2009
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het wel gevoeld vanaf mijn ei.
    Het voelde gewoon anders dan normaal.
    Succes! :)

9. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ cindy: ik geef al vanaf dag 1 bv en voelde me altijd prima. Het is echt nu pas dat ik me zo voel.

@ ingef: mwah, griepje niet. Ben zo gezond als een vis.

@ Stippeltje: ik voel me zoals mn 1e zwangerschap, en mn man ervaart me ook zo. Hij zegt ik ben weer opvliegend enz.

Slijm duidt toch op vruchtbare periode? Als slijm is gestopt is je eisprong toch geweest? Nou ik zou nu al ongesteld worden. Maar nog niks. Had vandaag snachts rugpijn beetje alsof ik spierpijn heb.

10. Alita

Alita Niet meer actief

@Kaatjuh ik ook maar het kwam ook pas in de laatste maanden!!!

11. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh raar.. Dan zou het dat kunnen zijn. Ik wacht nu op mn ongesteldheid. Als ik volgende week woensdag niet ongesteld word dan ben ik zeker overtijd.

12. Alita

Alita Niet meer actief

ben je gaan minderen met de bv?

13. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee, ik geef nog steeds hele dag door bv wanneer ze maar wilt. Ze krijgt ook wel potje maar dat doe ik al anderhalf maand. Bv krijgt ze nog vollop.

14. Alita

Alita Niet meer actief

mmm ja ik had het dus echt op het laatst!!
    Heb tot 1 jaar gegeven!! Het is wel vreemd, maar afwachten en anders testen!!

15. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hmm dat kan bij mij miss ook zo zijn.
    Ik haat die onzekerheid echt heel erg. Tot nu toe heb ik op de test van de laatste dagen wel een streepje gezien maar die waren zooo vaag dat je t alleenin dag licht kan zien en door goed te staren.

16. Alita

Alita Niet meer actief

welke test heb je gebruikt en wanneer is je nod?

17. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb allerlei soorten gebruikt: kruidvat, predictor en clear blue. Bij clear blue en predictor zie je dus van die vage strepen.
    Nou als ik uitga van mn cyclus hoe die de afgelopen maandn was zou ik aanstaande woensdag ongesteld moeten worden. Maar als ik uitga van de periode waarin ik echt veel slijmvlies had en daarna heel lang gewoon droog periode, zou ik nu al ongesteld moeten zijn. Vaag he? :p

18. Alita

Alita Niet meer actief

predictor is niks...staat hier heel veel op het forum die geeft vals psoitief aan namelijk!!
    Clearblue en kruidvat zijn wel goed, ik zou de testen 2 voor 5 euro gebruiken die zijn vrij gevoelig namelijk.
    Wanneer kwamen die vage strepen?

19. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh echt? Dat wist ik niet joh :s waarom is ie zo duur dan?
    Ik had gister die vage streep gekregen bij cb. Kruidvat had ik vorige week al gedaan en toen was ie negatief, was ook te vroeg sowieso.
    Ik ga vndg kv test weer halen dan.
    Zo blijf ik maar proberen :p

20. Alita

Alita Niet meer actief

ja staat hier ook van alles op het forum over, erg he zo duur en dan niet goed!!
    Mm ik zou idd de kruidvat proberen meid, succes!!!

Deel Deze Pagina