Vierde kindje :)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mum82, 13 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mum82

Mum82 Actief lid

26 nov 2012
    110
    0
    16
    Brabant
    Hoi allen :D

Nou we gaan er nu dan echt voor, weg met de pil!
    Even op een rijtje, ik heb een operatie gehad waardoor de pil niet goed kan worden opgenomen. Daardoor heb ik 2 x een prikpil laten zetten. Sinds Januari dit jaar over gegaan naar de gewone pil. Afgelopen maand de pil in week 1 en 3 vergeten. Halverwege week 3 kreeg ik een bloeding, die inmiddels al een dag of 6 aanhoudt.:x Daardoor denk ik ook niet aan een innestelingsbloeding, daarvoor was het te veel.

Nu mogen we weer aan de klus, over een weekje zitten we in onze vruchtbare periode. We hopen dat het snel raak is over het algemeen raak ik binnen 2-3 maanden wel zwanger.:)

Nu het volgende: We hebben al 3 kinderen....De mensen om ons heen zullen dit misschien geen verstandige beslissing vinden. Ze vielen al bijna om toen we melde dat we zwanger waren van ons 1e kindje samen, nummer 3 dus.

Iemand raad hier mee om te gaan?
    ;)

2. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    eeeeehhhh lekker laten kletsen, dat doen ze toch wel. De vraag is of jij je daaraan gaat storen of niet.......
    Meid, als dit jullie wens is en jullie staat er samen achter, wat maakt het dan uit wat de wereld denkt??

Mijn duimen draaien dat jullie wens snel in vervulling mag gaan!!

3. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Inderdaad lekker laten kletsen en niets van aantrekken. Jullie staan achter de beslissing, en jullie moeten er mee leven! :)

Hopelijk snel een positieve test voor jullie, zal beginnen met duimen!

4. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    Ik zou zeggen veel succes, het is jullie wens! hopelijk snel positief resultaat! Laat andere maar praten, er is altijd wel commentaar.....

5. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    Lekker laten praten hoor! Mensen moeten toch wat te zeuren hebben. Gewoon zeggen dat het jullie weloverwogen keuze is en dat jullie niet kunnen wachten op een vierde wondertje :D

6. Mamsie1982

Mamsie1982 Actief lid

2 nov 2012
    208
    0
    0
    Gelderland
    Vooral lekker laten denken! Jullie zijn de ander niet! Tegenwoordig lijkt het hebben van max 2 kids in de ''mode'' te zijn om zo maar even te zeggen! En als de wens er is, ga ervoor! Hoop voor jullie dat het snel raak mag zijn! Alleen maar heerlijk toch, een groot gezin!?
    Ook wij zouden het fantastisch vinden als er nog eens een kleine bij mag komen. Eerst nog een poos(je) genieten van hoe het nu is.
    Dusseh, zet 'm op!:D:);)

7. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Idd lekker laten kletsen!
    Het is jullie beslissing en Hopelijk mag je snel zwanger Zijn!!

8. Mum82

Mum82 Actief lid

26 nov 2012
    110
    0
    16
    Brabant
    Wat een lieve reactie's.
    Dit weekend weer eens bewezen dat mijn familie er niet op zit te wachten... Had een echo van een vriendin van me doorgestuurd... Ze dachten dat het de mijne was.. De reactie's waren niet positief te noemen.

Ik maak me nu echt wel zorgen over hoe ze gaan reageren mochten we over een paar maanden met nieuws komen.

Moeten we nu gaan liegen over dat het gepland was?
    Gaan ze me verbannen uit de familie?
    Ja ze weten dat we geen makkelijk gezin hebben en we het ook niet breed hebben maar moeten wij daarom ons leven stil zetten?

Ik wil altijd alles goed doen en de mensen tevreden houden, maar vergeet ik mijzelf en onze wens daar niet in?
    Het klussen begint vanaf vandaag, spannend weer :)

9. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Mum82, mensen hebben altijd wel wat te zeuren, als je kiest om geen kinderen te willen, doe je het niet goed. Als je er maar 1 wilt, is dat zielig, wil je er graag 2 is het te druk, wil je er 3 dan valt er altijd eentje buiten de boot en wil je er 4 dan is het ook weer niet goed.

Wij weten nog niet zeker hoeveel kindjes we graag zouden willen, ik ben nu zwanger van de derde, mijn man wil nog wel een vierde, en ik weet dat nog niet zeker. We hebben (nog) geen commentaar gehad, behalve over de uitgerekende datum. Maar ik verwacht eerdaags wel commentaar

10. zus76

zus76 Niet meer actief

Mum82 het enige dat ik kan zeggen is, trek je niets aan van wat je omgeving zegt. Voor sommigen doe je het nooit goed.

Wij hebben twee kinderen (10 en 6 jaar) en wilden vanaf het begin van onze relatie een groot gezin. Mijn familie is ook nog al "overtuigend" zeg maar. Hierdoor heb ik me aan laten praten dat ons gezin nu wel compleet is. Jongen en meisje, wat wil je nog meer. Geen makkelijke kinderen, dus hier hebben we onze handen wel vol aan. Financieel niet super breed (we kunnen ons goed redden), dus waarom al die ellende op je hals halen. etc. etc.

Nu zeuren ze niet alleen over dit soort zaken, maar beheersen ze het liefst ons hele leven. Op een gegeven moment ging de knop om. Alleen ben ik soms wel eens bang dat het te laat is. Ik ben nu bijna 37. Wie zegt dat ik nog zwanger kan raken en dat het gezond is????

Ik wil niet ondankbaar lijken hoor. Begrijp me niet verkeerd! Ik ben blij en dankbaar voor de twee kinderen die we hebben, en als er niets meer bij komt, so be it. Maar we wilden graag 4 en door mijn omgeving gaat dit waarschijnlijk niet meer gebeuren....

Leef je eigen leven! Succes!

11. Kuukske

Kuukske Bekend lid

26 nov 2012
    661
    10
    18
    Wat vervelend voor je dat je familie zo negatief reageert! Ik snap echt niet waarom andere mensen zo nodig een mening moeten hebben over anderen en die dat ook heel erg uitspreken. Ik vind het wel knap dat jullie er lekker voor gaan en je lijkt er veel zin in te hebben :) Leef je leven en ik hoop voor je dat je het een beetje van je kan afzetten. Het leven is al lastig genoeg zonder al die bemoeienissen!

12. Mamsie1982

Mamsie1982 Actief lid

2 nov 2012
    208
    0
    0
    Gelderland
    Het is jullie van harte gegund! Die dingen waar je je zorgen over maakt, zijn wel heftig! Maar het is jullie leven en jullie gezin! Als anderen daar moeite mee hebben, kan je niks aan doen! Jij hoeft niet hun leven, maar je eigen leven te leiden!!! En voor anderen klaar staan is top, maar je hebt zelf ook een leven en dan zou het fijn zijn als er ook iemand voor jou klaar staat, toch?

Ik zou zeggen: laat ze een poepie ruiken! Laat zien dat jullie een liefdevol gezin kunnen zijn, ook voor 4 kids!!

Hou je ons op de hoogte als het zover is?
    ;):D:)

13. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Ben er net achter,dat ik zwanger ben van de 4e zie ook op tegen de reacties, maar ik weet dat mijn schoonouders het geweldig zullen vinden daarom vertel ik het mijn ouders waar mijn schoonouders bij zijn zodat ze op dat moment niet negatief kunnen reageren....probeer je er niets banaan,te,trekken ga ik ook proberen....oef

14. Mum82

Mum82 Actief lid

26 nov 2012
    110
    0
    16
    Brabant
    Toch warm om te lezen hoeveel vrouwen er anders over denken.

Ik zit al helemaal te denken aan verbanning binnen de familie.
    Mijn moeder te vragen of haar liefde onvoorwaardelijk is en ze altijd achter me zal staan...

Weet je onze situatie is ook niet de makkelijkste... Twee rugzak kindjes, en 1 kindje van ons samen. Een geweldig lief manneke.
    We willen graag van ons samen nog een kindje en een broertje of zusje voor ons mannetje.

En inderdaad je doet het nooit goed, als je niet binnen 5 jaar zwanger raakt dan komen de vragen op je af van wanneer gebeurd er eens wat bij jullie....

Wij hebben het van de derde verteld op de verjaardag van mijn middelste zoon... Het hele huis viel stil...
    Begrijpen jullie een beetje hoe ik me hierdoor voel?

Gewoon angst nog voordat we zwanger zijn.
    Gisteren geklust ondanks het ziek zijn dus ik ben benieuwd...

15. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk dat jullie voor een vierde gaan :D Jammer dat je je zo`n zorgen maakt over wat andere denken.
    Natuurlijk mogen mensen denken wat ze willen,maar ze mogen ook gerust achter jullie keuze staan!

Heel veel succes :)

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik weet helemaal hoe je je voelt, hier bijna exact dezelfde situatie. Ook wij gaan voor de 4e en ik ben 38. Mijn oudste is uit een eerdere relatie en is 16 en is autistisch/adhd-er, met mijn huidige man 2 kinderen van (volgende week) 1 en 3 jaar en we redden ons wel, maar breed hebben we het niet. Het commentaar toen ik zwanger was van de 3e was niet van de lucht en mijn zwager en zijn vriendin moeten ons nog feliciteren met onze jongste :x Maar jammer dan, het is ons leven, wij moeten ze groot brengen en wij moeten de kosten ervoor dragen, hopelijk komt jouw en mijn wens gauw uit.

17. Volverwachting

Volverwachting Actief lid

10 okt 2010
    127
    0
    0
    Ik vind het echt heel triest om te lezen dat er mensen zijn die hierover oordelen😠. Het gaat om jullie geluk en jullie leven, dus als dit jullie wens is, hoop ik dat je snel zwanger raakt en wens ik je veel geluk.

Deel Deze Pagina