Ik ben afgelopen maandag eerste echo laten maken ik zou toen 8-9 weken zwanger moeten zijn als ik van mijn eerste menstruatie uit ga. De echo zei dat ik 5-6 weken was dus of ben minder lang zwanger of de baby groeit niet goed. Ik heb wel 30 sep positieve test gedaan en die zei 2-3 dus of4-5 weken zwanger en dan kom ik dus ook bij 8-9 weken uit hoe kan dit? Zijn die testen wel betrouwbaar? Ik moet pas over 2 weken terug komen dan kijken ze verder.. Ben bang op negatieve uitslag
Als jij uitgaat van je laatste menstruatie, teste je toen vier weken erna ook positief? Of pas later? Als je pas later positief teste is je eisprong waarschijnlijk ook pas later geweest en ben je dus indd minder ver dan als je uitgaat van je laatste menstruatie.
Ja en alles is nog zoooo vreselijk klein, dus een milimetertje meer of minder rekenen, kan zo betekenen dat je een week voor of achteruit wordt gezet. Dus niet direct druk maken over deze echo. Het kan best zijn dat je straks bij de termijn echo alsnog weer vooruit wordt gezet.
Je kunt alleen vanaf je laatste menstruatie rekenen als je een cyclus van 4 weken hebt.. Als je een langere cyclus hebt, dan moet je vanaf je eisprong rekenen en dan 2 weken erbij optellen.
ik heb een echo gehad bij 7 weken. werd toen 2weken achteruit gezet. de week erna weer een echo en toen kwam de vk wel op dezelfde termijn uit als ik. misschien lag de baby niet helemaal goed waardoor je termijn nu zo is. ik zou even over 2weken afwachten...
Ik zal me persoonlijk nie zoveel zorgen maken. Mijn test zei toen 2-3 dus dat hield dus zelfde in als jij 4-5 weken. Mijn echo werd gerekend op 5 weken. (dit was 2 weken na mijn test) Een de echo daarna(4 weken na mijn test) had ik weer een echo dit was bij de verloskundige, daarvoor was ik bij de gyn en toen was ik 7 weken.. Ben onderhand 23 weken zwanger!
Bedankt voor alle reacties ! Doet me goed! Ik wacht het gewoon af ( dat duurt alleen zo lang ) Jullie horen het! Nogmaals bedankt!
Bij mij konde ze pas met 100%zkr zegge hoe ver is was met 12 weken mijn berekening klopte precies met het echo apparaat bij mij dachten ze met 7 weke ook dat ik minder ver was omdat ze hartje niet goed konde zien weekje later was het dus al zo hard gegroeit dat het wel goed zichtbaar was maak je niet te veel zorgen ben nu inmiddels 14 weke vandaag en vergeleke met 8 en 12 weke echo enorm groot verschil 8 weke nog beetje rond ovaal achtig balletje eb met 12 weke kon je al echt mensje zien buikje hoofdje beentjes armpjes klein beetje het kaakje en het maagje was echt appart volgende week heb ik geslachtbepaling ben benieuwd hoe hard het dan gegroeit is jij heel veel succes meid en maak je echt niet te veel zorgen
Bedankt voor je reactie... denk nu wel al een stuk positiever! Was gewoon erg geschrokken. Kan jedat dan al zien? Wat gaaf zeg! Hahahaha die 6 weken hou je niet meer vol.. Geniet ze!