Yoga

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lientje, 6 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Heeft iemand een cursus zwangerschapsyoga gedaan? Ik kan op het laatste moment toch nog met zo'n cursus meedoen. En ik hoop eigenlijk dat ik er meer aan heb dan aan zwangerschapsgym. Ik had in eerste instantie niet voor yoga gekozen, omdat het naar mijn idee nogal 'zweverig' is. Ik ben benieuwd wat anderen ervan vinden en wat je er aan hebt gehad mocht je al bevallen zijn.

2. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik heb zwangerschapsyoga gedaan en heb er heel veel aan gehad. Zowel tijdens mijn zwangerschap (ontspanningsoefeningen) als tijdens mijn bevalling. Je leert er je heel bewusd te worden van je lichaam en hoe je je tot je binnenste kunt keren, zodat je jezelf helemaal kunt concentreren op de weeën en ze op die manier goed op kan vangen. De yoga die ik heb gedaan was totaal niet zweverig, maar puur gericht op de hierboven genoemde dingen. Ook werden de manieren van bevallen doorgenomen (bad, baarkruk, skippiebal etc.), werd er een film getoond van een hele mooie rustige bevalling en las ze het bevallingsverhaal voor van de dames die bevallen waren uit onze groep (mits zij die had opgestuurd natuurlijk ;) ) Door deze cursus ging ik echt vol vertrouwen mijn bevalling in. Die was totaal niet makkelijk, ik heb er 34 uur over gedaan, maar ben dankzij een heleboel tips van mijn "juf" op sommige momenten niet in paniek geraakt, waar ik wss wel in paniek was geraakt als ik niet zo goed was voorbereid...

Dus ja, ik ben heel positief en ga het ook weer doen deze zwangerschap. Deze cursus geeft gewoon heel veel vertrouwen. De mijne was dus nìet zweverig, maar heb ook wel eens andere verhalen gehoord van andere yogacursussen. Probeer je eigen gewoon goed te laten voorlichten over de cursus die jij kan doen...

3. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Ik denk ook dat je meer oefeningen enzo krijgt 'tegen' b.i. en voor je houding.
    (ik doe zelf nu aan pilates (BIJNA hetzelfde als yoga, maar dan niet zweverig zeg maar) en ben van plan om tijdens mijn eventuele zwangerschap, de zwangerschapsyoga te gaan doen)

4. Emmaatje

Emmaatje Actief lid

12 jul 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    Ik ben 2 weken geleden begonnen met yoga, en vind het heerlijk ontspannend. Er zijn ook een aantal partneravonden waarin je samen met je partner leert te ontspannen. Massage, ademhaling, en het is inderdaad zo dat je echt contact leert maken met je kindje in je buik.
    Sommige dingen vind ik wel een beetje zweverig, maar dat neem ik er voor lief bij. Je leert bevallingshoudingen in combinatie met ademhalingstechnieken. Ik kom er altijd gapend vandaan!

Liefs Emma

Vrijdag echo!

5. Emmaatje

Emmaatje Actief lid

12 jul 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    Ik ben 2 weken geleden begonnen met yoga, en vind het heerlijk ontspannend. Er zijn ook een aantal partneravonden waarin je samen met je partner leert te ontspannen. Massage, ademhaling, en het is inderdaad zo dat je echt contact leert maken met je kindje in je buik.
    Sommige dingen vind ik wel een beetje zweverig, maar dat neem ik er voor lief bij. Je leert bevallingshoudingen in combinatie met ademhalingstechnieken. Ik kom er altijd gapend vandaan!

Liefs Emma

Vrijdag echo!

Deel Deze Pagina