Wie merkt of voelt ook al voor zijn NOD veel signalen aan haar eigen lichaam?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MamavanNora, 31 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanNora

MamavanNora Actief lid

5 jul 2016
    469
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn NOD is nu 31 juli of 1 aug. Heb inmiddeld al 2 testen gedaan. Maar nog geen duidelijke "ja".

Maar merk al vanalles aan mijn lichaam. Net als de vorige keer. Ik voel het gewoon.

De vorige keer heb ik op mijn NOD trouwens ook negatief getest. Drie dagen later was de test wel knetter positief.

Waarom denk ik dat ik zwanger ben?
    * Onbeschermde geplande sex 😉

* Heb al een week of twee volle grote aanwezige zware borsten. Zelfs mijn man viel het op. (sinds een dag of 3 ook een groter tepelhof)

* Vorige week vreemde steken of raar (soort van ongesteldheids) gevoel in de onderbuik. Zeurende pijntjes in buik. Inmiddels zijn t meer kriebels (als vlinders in je buik, alleen dan lager)

* Ik heb ineens weer trek in zoet eten/snoep/koekjes. (Hou ik normaal niet van)

* Rommelde darmen. Moet ineens veel vaker plassen. En ipv obstipatie heb ik t idee dat mijn darmen "ruimte moeten maken". Moet ineens vaak en veel poepen.

* Droog haar, voelt ineens als stro en volume is ingezakt en heb ineens veel haaruitval.

* Veel drogere huid. Normaal heb ik veel huidprobleempjes in mijn gezicht. Puistjes onderhuidse ontstekingen/ acne. En nu is ineens alles genezen en "schoon".

*Ben heel moe. Ga al een week of twee tegelijk met mijn dochter slapen tussen de middag.

* En een sterk intuïtief voorgevoel. Zat gisteren al met mn hand op de buik (beschermend /liefdevol) Zoals ik tijdens mijn eerste zwangerschap ook altijd zat.

* Snel buiten adem. Boven aan de trap sta ik te puffen als een bejaarde. Ha ha.

* Ruik ineens weer van alles, heel sterk. Als ik in de supermarkt loop, ruik ik iemand zijn deo/parfum, vleeswaren of brood afdeling. Tijdens t fietsen.. Iemand zijn sigaar/ vieze schooter/ de geur van de bus. Alles is vies! Zelfs de snoete poets doekjes van mijn dochter... Ranzig! Die geuren roepen vaak misselijkheid op.

* Ben licht ontvlambaar. Ha ha. Vooral richting mijn man. Hormonale onredelijke uitval, zoals ik wel vaker heb, als ik ongesteld ben. Happig op alles, overal op in gaan. Vette discussies om niets.

* Vage klachten die soms voorbij komen:
    af en toe hoofdpijn, rare dromen, me zielig voelen en graag willen knuffelen!

De vorige zwangerschap ervaarde ik ook dit allemaal nog voor mijn NOD. Volgens sommige mensen is dat onmogelijk. Maar ik voel het.

En omdat ik dit allemaal voel, denk ik oprecht dat ik voor de tweede keer in mijn leven zwanger ben!

2. Dodo29

Dodo29 Actief lid

24 sep 2013
    442
    229
    43
    Ben heel benieuwd hoop voor je dat het raak is natuurlijk. Ik dacht ook dat het deze ronde raak was. Bijna allemaal dezelfde kenmerken als jou. Toch weet ik na bijna 4 jaar helaas hoe erg mijn lichaam me voor de gek kan houden.
    Mijn NOD was ook vandaag en vanochtend negatief getest. En ben nog niet ongesteld.. Ik wacht tot woensdag en dan test ik weer opnieuw. Wij zitten in de MMM dus ik weet wanneer mijn ei gesprongen is maar goed.. Toch heb ik er na mijn negatieve test geen vertrouwen meer in.. Veel zwangerschapssymptonen kunnen overeen komen met een aankomende menstruatie..

Wanneer ga jij weer testen?

3. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Als je er zo zeker van bent hoop ik dat het raak is anders is het waarschijnlijk een enorme schok.
    Dat je testen negatief zijn betekend niet perse dat je niet zwanger bent maar het betekend wel dat je klachten niet door hcg komen, want dan had een test het wel opgemerkt.
    Je leest het vaak dat vrouwen van alles voelen maar niet zwanger zijn. Dat is dan echt een enorme domper. Hier ook 9 rondes van alles gevoeld en opgeschreven en de maand dat het raak was had ik van die symtpomen geen last

4. Roos911

Roos911 Lid

18 apr 2016
    85
    7
    8
    NULL
    NULL
    Ik hoop voor je dat het raak is!! Als je paar dagen overtijd bent gewoon pas weer gaan testen 😁
    Ik had ook voor mijn nod klachten.. ik had wat vreemde steken in mn buik en ben toen een test gaan doen. Had eigenlijk met mezelf afgesproken dat ik pas mocht gaan testen als ik overtijd zou zijn. Maar had een voorgevoel dit keer. Dat was afgelopen donderdag en toen was ie positief en dus zwanger terwijl mijn nod pas aanstaande dinsdag is. Het verbaasde me dat ik zoveel dagen voor nod al een positieve test had.
    Hopelijk klopt jouw voorgevoel ook! Ik zal voor je duimen

5. MamavanNora

MamavanNora Actief lid

5 jul 2016
    469
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik heb dit soort klachten nooit voor mijn menstruatie. En heb de combinatie van al deze klachten 1 x eerder gehad en toen bleek ik zwanger van Nora.

Ik kan me wel goed voorstellen voor de dames onder ons. Die soortgelijke klachten vaker hebben gehad, zonder het gevolg van een zwangerschap... Dat je je lichaam niet meer vertrouwd..

6. MamavanNora

MamavanNora Actief lid

5 jul 2016
    469
    1
    0
    NULL
    NULL
    Roos911 Super! Gefeliciteerd.

Dodo29 Ik duim toch voor je!

7. blondine01

blondine01 Niet meer actief

Dit zijn ook bijna allemaal symptomen van een aankomende menstruatie.
    Zolang een test geen HCG meet, is de hoeveelheid in je lichaam zó laag dat dit dus ook geen zwangerschapsklachten kan geven.
    Maar ik duim voor je hoor.

8. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik voelde elke ronde iets anders voor nod.
    De ronde dat ik echt zwanger was was ik er dus ook van overtuigd dat ik ongesteld zou worden, omdat ik inmiddels alles wel voorbij had voelen/zien komen :D
    De enige twee dingen die ik achteraf gezien doorhad is dat de pijn in mijn borsten afnam zoals elke ronde, maar nu kreeg ik er pijnlijke tepels voor terug.
    En ik kreeg menstruatiekrampen zoals elke ronde alleen geen mestruatie dus.
    Pas na een halve week dacht ik....laat ik maar gaan testen.
    Hoop dat het raak is voor je, maar je lichaam kan je soms echt gek maken...

9. Teddie86

Teddie86 Niet meer actief

Ja zegt "nog geen duidelijke ja". Betekent dit dat er wel iets te zien was op je testen? Want dan ben ik wel heel benieuwd! Heb je een foto 😃?

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Oei! Jij gaat er dus al helemaal vanuit dat je wel zwanger MOET zijn ondanks dat je test blijkbaar nog negatief is....Krijg bijna de neiging om je dan maar alvast te feliciteren......
    Hoop dat je niet teleurgesteld wordt en alsnog gewoon ongesteld wordt......

11. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Hier heel veel klachten. Maar had pregnyl gehad en slikte utrogestan waar ik rommelen de darmen en moe van werd, dus tja kan daarvan niet zeggen dat het raak was.
    Maar... ik had al vanaf de iui echt het gevoel dit zit goed. Dit gevoel had ik de andere maanden niet zoo sterk. En nu inmiddels de eerste 12 wkn voorbij met een druk kleintje in me.

Hopelijk zijn je symptomen echt van een zwangerschap zijn.

12. MamavanNora

MamavanNora Actief lid

5 jul 2016
    469
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal het laten weten als het zover is. Zowel positief als negatief.

Begrijp dat veel mensen hier dit alles niet geloven. Het geeft me alleen het gevoel dat jullie me voor gek verklaren en dat ik mijn lichaam niet goed ken, of dat ik lieg.

Ben hoog sensitief. Ik geloof niet dat t HCG hormoon het enige is aan je lichaam, dat zorgt voor de eerste zwangerschap symptomen. Er gebeurt van alles in je lichaam. Een heel proces. Dat HCG is meetbaar vergeleken met alle andere symptomen.

De vorige keer voelde ik dit ook allemaal voordat ik positief teste. Had vanmorgen een heel licht roze vleugje op de test zichtbaar.

Maar ik heb hoop ja. En als ik ongesteld zal worden de komende dagen, ja dan ben ik in de war. En klopt mijn voorgevoel niet.

Maar ik was er totaal niet vanuit gegaan dat het de eerste keer (weer) raak zou zijn. Dus ja dan proberen we het volgende maand gewoon weer.

13. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

20 jun 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    Eerlijk gezegd begrijp ik je topic niet zo goed... Wat wil je van andere lezen? Dat zij het ook 'gewoon wisten' dat ze zwanger waren? Ik heb alles bij elkaar denk ik 24 maanden zeker geweten dat ik zwanger was. Ik geloofde de negatieve testen niet en deed zelfs een test als ik al ongesteld was geworden. De 4x dat ik wel zwanger was, waren juist de maanden dat ik helemaal geen symptomen had.

Ik hoop voor je dat je zwanger bent en je morgen of overmorgen een duidelijke positieve test hebt. Maar hou voor jezelf een beetje een slag om de arm; je lichaam en je geest kan je ook enorm voor de gek houden als je iets zoooo graag wilt.

14. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Ik hoop t echt voor je! Hier sinds m'n vorige zwangerschap meer last van pms gekregen dus voel me nu voor elke nod 'zwanger'. In het begin mega teleurstellend dat t niet zo was. Inmiddels weet ik dat t helaas echt niks zegt, de pijnlijke borsten/pukkels/steekjes/moeheid/zelfs misselijkheid.. Hoop bij jou wel! 20% kans per ronde zeggen ze! Dus hoop voor jou dat t kwartje de goede kant op valt! :)

15. MamavanNora

MamavanNora Actief lid

5 jul 2016
    469
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben oprecht benieuwd of er meer mensen zijn zoals ik. Met een zwangerschap als gevolg of juist niet. Ben benieuwd naar de ervaringen. En vraag me af of er meer mensen zijn zoals ik.

Heb het idee dat mensen dat niet zeggen, omdat dat niet "schijnt te kunnen".

16. Julia88

Julia88 Fanatiek lid

22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    Ja, bij mijn vorige zwangerschap wist ik het gewoon. Had inderdaad krampjes in m'n rug/buik al een dag of 5 voor NOD.
    Ik had echt een heel sterk vermoeden en dit klopte ook.
    Daarna niet meer zwanger geweest, dus ben benieuwd of het bij de volgende zwangerschap ook zo is.

Ben benieuwd mamavanNora! Hoop voor je dat je snel een positieve test hebt!

17. Samurai

Samurai Bekend lid

1 dec 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Maar mamavannora...je zegt dat een vleugje roze hebt op de test? Is dat een tweede streepje? Dat is dan toch gewoon positief.
    Ik voelde niets toen ik zwanger was en kon zweren dat ik ongesteld werd.
    Ik hoop dat je gevoel goed zit. Ga je morgen weer testen?

Aanvulling: denk wel dat sommige vrouwen hun prille zwangerschap kunnen voelen hoor. Dus dat zou niet vreemd zijn. Ik absoluut niet haha. En ik ben zeker wel sensitief (hou niet van het stempel hoog sensitief).

18. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Progresteron wT je aanmaakt na je eisprong geeft ook zulke symptomen. Als je symptomen vaneen zwangerschap komen zou je positief moeten testen...

19. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    #19 laurazoey, 1 aug 2016
    Laatst bewerkt: 1 aug 2016
    Er is werkelijk niemand die beweerd dat je liegt of je voor gek verklaard. Ik denk dat wij je proberen te behoeden voor heel veel verdriet mocht het niet raak zijn want je bent echt de eerste niet.
    Er zijn dames die dan zeggen dat ze wel een miskraam moeten hebben gehad vanwege alles wat ze voelden zonder positieve test. Elke zwangerschap is anders en alle symptomen veranderen en beide symptomen horen bij zowel een zwangerschap als aankomende menstruatie. En iedereen hoopt dat het raak is maar pfff als het straks nie zo is dan denk ik dat het een enorme klap zal zijn.
    Daarbij zoals al eerder aangegeven komen de klachten door het te meten hcg. Dit is met kv al meetbaar vanaf waarde 8.
    Is je test negatief dan ben je NOG niet zwanger. Dit wil niet zeggen dat het niet raak kan zijn maar dat je te vroeg hebt getest. Dit betekend dat je klachten vooralsnog niet komen door een zwangerschap.

20. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Ik ben ook heel benieuwd en hoop het natuurlijk van harte voor je, maar ik ben het wel een beetje eens met de dames hier. Ze bedoelen het goed en willen je behoeden voor een grote teleurstelling. Ik snap daarentegen ook heel goed dat je op je lichaam (wilt) vertrouwen. Ik heb ook pas 1 zwangerschap meegemaakt en toen wist ik het ook voor mijn NOD aan de symptomen, ik voelde me gewoon zo anders, MAAR ik teste toen ook al gelijk positief!

Hou ons op de hoogte, zal voor je duimen!

Deel Deze Pagina