menstruatie na bevalling

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door sjouwtje, 6 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjouwtje

sjouwtje Actief lid

10 feb 2006
    198
    0
    0
    Huisje aan het water
    Hallo,

Na mijn bevalling heb ik zo'n 5 weken gebloed. vervolgens was er 1 week niks en toen bloedde ik weer helerrood bloed. Waarschijnlijk mijn eerste menstruatie, al verliep deze zonder pijn. Maar sindsdien ben ik ongeveer 3 keer per maand ongesteld. Op 22 oktober ben ik bevallen.
    Ongeveer 15 dec werd ik voor de 2e x ongesteld, ongeveer 25 dec de 3e keer en gisteren (5 januari) de 4e keer. Het voelt dit keer wel voor het eerst als een normale menstruatie.
    Mijn vraag is of dit normaal is. Voor mijn zwangerschap had ik namelijk een zeer regelmatige cyclus.
    Alvast bedankt voor het antwoord!

Groetjes,

Cat

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Cat,

het zijn dan niet allemaal echte menstruaties geweest maar 'schoonmaak' bloedingen. Het eerste half jaar na een geboorte kan je inderdaad nog onregelmatig bloedverlies hebben en onregelmatig ongesteld zijn. Wanneer je dit niet wilt en je geeft geen borstvoeding, kun je de pil gaan slikken als je dit wilt. Als je wel BV geeft, zou ik dit niet doen. Er is een pil die je met BV wel kan slikken en dat is de Cerazette. Deze moet om betrouwbaar te zijn wel elke dag trouw op één bepaalde tijd worden ingenomen. Verder kun je nog gaan denken aan een spiraaltje om je bloedverlies te reguleren. De huisarts kan je daar meer informatie over geven.
    Maar in ieder geval kan het geen kwaad dat je nu onregelmatig bloedverlies hebt. Dit normaliseert zich bij de meeste vrouwen in het eerste half jaar na de bevalling.

Groetjes Brigitte

3. sjouwtje

sjouwtje Actief lid

10 feb 2006
    198
    0
    0
    Huisje aan het water
    Dank je voor het antwoord, dat stelt me gerust.
    Ik ben getrouwd met een vrouw dus betrouwbaar hoeft de pil niet te zijn :)
    Ik zit het wel gewoon uit. Dan maar nog een paar maandjes maandverband voor doen.

groetjes,

cat

Deel Deze Pagina