Ik heb vooral s'avonds en snachts veel last van afscheiding. Ik voel het de hele tijd lopen en van maandverband en inlegkruisjes krijg ik altijd schimmelinfectie. Ook heb ik een keertje een bloeding gehad en nu iedere keer als ik iets viel van nattigheid loop ik naar de wc om even te checken, maak mezelf helemaal nerveus zo. Nu is mijn vraag of je gewoon een tampon mag gebruiken voor de afscheiding? Voordat ik zwanger was deed ik dat wel en het beviel goed Kan het nu kwaad als ik dat ook doe?
Nee niet goed. Tampon tijdens zwangerschap worst ten zeerste afgeraden. Gewoon wat vaker schoon ondergoed aan en broeken eerder in de was... Hier ook erg...
Nee beter van niet, zeker als je gevoelig bent voor infecties. Met een tampon dringt het dan wel erg ver richting je baarmoeder. Ik zou maandverband dragen zonder parfum enzo, veel verwisselen en s nachts bv slapen op een zeiltje of wat dan ook zodat t niet zo "broeit"
Lijkt me sowieso niet verstandig om te gebruiken buiten je ongesteldheid om... Ik ga ook aan de inlegkruisjes want word er ook gek van ondertussen.
Wat je ook kan doen is van die katoenen doeken in stukjes knippen om als maandverband te gebruiken. Die vangen goed op en kun je makkelijk meewassen.
Is wasbaar maandverband voor dit moment geen optie? Ik zou het normaal nooit gebruiken, maar tampons mag nu niet. En als je van wegwerp schimmelinfecties krijgt lijkt me dat ook niet de oplossing. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien is dat wat? Ik heb zelf gewoon veel onderbroeken en verschoon deze regelmatig. De angst voor bloedverlies herken ik helaas wel!
Inderdaad op internet zoeken naar wasbaar maandverband en inlegkruisjes. Die zijn van katoen. Gebruiken ook vrouwen die allergisch zijn voor wegwerp. Maar absoluut geen tampons in verband met infectiegevaar.