6 mei ben ik opgenomen geweest met een bloedinkje, ik was toen 28 weken. Na anderhalve week met afvegen op de wc roze afscheiding met wat bloed sliertjes, weer een dag opgenomen en net als de eerste keer was er niks aan de hand. Ctg en echo waren goed, net als de lengte van mijn baarmoedermond. Ben naar huis gestuurd en als ik opnieuw een bloeding zou hebbben moest ik bellen. Nu 8 dagen thuis en al drie keer roze afscheiding / vocht / slijm gehad met soms eens sliertje bloed erbij. Ik voel de kleine nog flink bewegen en hen ook geen last van buikpijn dus wacht wel weer af. Nu is mijn vraag dus zijn er nog meer vrouwen die dit herkennen van deze of vorige zwangerschappen? Iedere keer na dat roze verlies ben ik weer zo zenuwachtig. Iedere keer als ik iets voel 'lopen' ga ik met het hart im de keel naar de wc en dan is het weer gewone afscheiding gelukkig. Ja een dag of drie ben ik wat geruster en dan is het opeens toch weer roze. Hiewel alles goed blijft gaan schrik ik iedere keer weer een beetje.
Niet helemaal hetzelfde, maar de afgelopen 5 weken heb ik 3 keer een heel klein beetje bloed verloren. Daardoor wel ook harde buiken gehad. Ik heb gebeld, maar omdat het zo weinig was, en gelijk weer over, vonden ze het niet nodig om iets te controleren. Alle normale controles zijn gewoon goed geweest tot nu toe. Mijn placenta ligt bovenin, dus daar kan het ook niet van zijn. Ze gaan ervan uit dat er zo'n goede doorbloeding in bmm is, dat er wel eens 1 kan springen, waardoor je bloedt, dat er verder niks aan de hand is.
Ja bij mij denken ze ook dat het de baarmoedermond is. Placenta ligt hoog achterin. Ik zal maar hopen dat het dat is maar blijf er steeds een vervelend gevoel bij houden.
Ik heb het een keertje gehad twee weken geleden. Toen ik belde zeiden ze dat het waarschijnlijk een bloedvaatjes was dat geknapt was. Tijdens de zwangerschap is het veel beter doorbloed daarbeneden, dus kan er, bijvoorbeeld tijdens het vrijen, wat knappen. Maargoed bij mij was het dus maar een keertje een klein beetje.
Hoi Knor, ik heb het veel gehad in mijn zwangerschap, van begin tot het einde toe. Had iedere week wel een keertje wat roze verlies. Volgens vk heel normaal, extra doorbloed down under. Ik maakte me er telkens zorgen over, ook veel naar het toilet gelopen, tot op de laatste dag toe dat ik het eng vond iets aan te treffen met het afvegen. Compleet overbodig geweest want heeft bij mij geen gevolgen gehad. Maar begrijp je spanning e.d. heel goed. Niet leuk!