Hoi meiden.. Hier een brandende vraag en kan er maar slecht een antwoord op vinden.. Overal word ik gewaarschuwd niet te lang in de zon te zitten ivm een mogelijk zwangerschapsmasker wat kan ontstaan.. Maar hoe snel krijg je dat nou daadwerkelijk? Ik heb een vrij makkelijke huid, kan normaal gesproken redelijk wat zon hebben zonder te verbranden en heb geen sproetjes oid.. Maakt dat ook nog wat uit? Ik vind het namelijk heerlijk om met dit weer buiten een boekje te lezen en weg te dommelen in mn stoeltje.. Is dit verstandig, of kan ik dit beter (ook nu al) laten? Mag ik jullie ervaringen..??
Ik ken iemand die ook een dagje in de zon heeft gezeten en die heeft dus zo'n masker... Hoe haar huid normaal verder is weet ik niet...Wel weet ik dat ze het weg moet laten laseren.... Ik zelf ben niet zo'n zonne aanbidster... Weet ook niet of zonnebrand erbij kan helpen?
ik heb nooit ergens last van gehad tijdends de 1e zwangerschap (2009) en vorig jaar uurtje in de zin gezeten en heb ineens een zwangerschapsmasker. Deze is ietsjes lichter geworden voor deze zwangerschap. Nu met de mooie dagen smeer ik met een sunblock en blijf ik uit de zon en toch zijn de vlekken donkerder. Baal er behoorlijk van maar je kan er weinig aan doen. Mis het "bakken"in de zon wat ik vroeger heerlijk kon doen.
het kan inderdaad al met een half uur bekeken zijn. en hoe erg ja dat kan je niet zeggen. je blijft het waarschijnlijk wel zien de rest van je leven
Hier met de eerste zwangerschap nergens last van.. Met de tweede zwangerschap binnen no time (ondanks om de paar uur factor 50 smeren) vlekken op mijn gezicht! Bij mijn wangen, boven mijn lip en op mijn voorhoofd bij mijn haargrens... Had normaal altijd een supermakkelijk uit en echt niet zo'n hoge factoor nodig.. Het is dus niet te voorspellen eigenlijk!
ik heb er bij alle drie de zwangerschappen helemaal geen last van gehad,kon gewoon in de zon (en niet eens een hele hoge factor, heb niet zo'n hoge nodig). Maar verschilt idd echt per persoon..
Ik ben erg wit en heb zomersproetjes en ik zit toch echt al een aantal dagen in het zonnetje zonder m'n gezicht in te smeren en geen vlekje te zien.. (op de sproetjes na)
ik heb normaal nergens last van en was zaterdag binnen een half uur al rood aan het worden. Had me ingesmeerd met factor 50... dus ik blijf wel lekker in de schaduw
Hmmmm, kunt t ook zo moeilijk testen he.. Bedankt voor jullie antwoorden iig! Ik heb nu, na een aantal uur gisteren wel een rode vlek boven mn borst.. (Boord van shirt staat erin) dus zal me even een paar dagen koest houden, just to be sure.... Hoop alleen dat ik de zon niet volledig hoef over te slaan... Heb er zolang op moeten wachten tot ie eindelijk kwam...
Ik merk dat ik nu vlugger bruin word. Ik heb al een paar keer in de zon gezeten maar heb nog geen zwangerschapsmasker. Ik neem aan dat het dan ook niet meer zal komen. Blijkbaar moet je er gewoon geluk mee hebben.
Ligt aan je huid, even uitproberen, vorige zwangerschap totaal geen last van gehad en ik hou van de zon, dus zat er ook vaak in, goed insmeren met een hoge factor is belangrijk. Deze keer ook nog geen last gehad en gisteren en vandaag lekker in het zonnetje gezeten hoor..
Hier smeer ik het in met factor 50, en blijf met mijn gezicht zoveel mogelijk uit de zon (parasol of pet)
Hier lig ik ook al het hele weekend in de zon. Ik heb rood haar en een lichte huid met sproetjes en ik heb echt nergens last van. Ik word zowaar bruin! Normaal moet ik hoe dan ook uitkijken in de zon i.v.m. verbranden, maar nu lijkt het door mijn hormonen wel te veranderen. Nou moet ik wel zeggen dat ik ieder half uur smeer. Niet met een al te hoge factor. Ik wissel de zon af met schaduw. Als het me te warm word ga ik lekker in de schaduw zitten!
Ik heb al sproetjes gekregen tijdens mijn zwangerschap zonder ook maar 1 keer in de zon te hebben gezeten, dus ik wist wel genoeg.. Ik ga het niet riskeren me hele leven met een zwangerschaps masker te lopen om nu een beetje bruin te kunnen zijn of van de zon te genieten. Is een keertje wat minder zon/zonnebank in me leven zal ook echt geen kwaad kunnen, weer is wat anders zoeen mooi blank huidje.
Het is niet waar dat je het altijd je hele leven blijft zien. Mijn moeder heeft het heel erg gehad tijdens haar zwangerschap van mij, maar dat is na de zwangerschap weer weggegaan. Je ziet niets aan haar en op al mijn jeugdfoto's ziet ze er verder normaal uit. Dus het hoeft niet blijvend te zijn. Zelf heb ik er nog niet eens aan gedacht. Ik gebruik een dagcrème met SPF8 en hou er niet van om in de zon te liggen. Ik ben al een paar dagen in de tuin bezig geweest en heb er niets van gekregen.
mijn schoonzus heeft het ook gehad en best erg.. he trok na de zomer weer helemaal weg en is nu niks meer van te zien! zelf was ik er wat huiverig voor omdat ik als ik in de zomer een wondje oploop, je dit altijd blijft zien als er een beetje zon op is geweest.. heb toen wel de zonnebank gemist
Hier had ik nog helemaal niet over nagedacht.. Wij gaan deze zomer 2 weken naar Kroatie, dan ben ik ongeveer 20 weken zwanger. Dat wordt dus schaduw opzoeken en flink smeren
Bij de eerste werd ik supersnel bruin en kreeg ik geen masker. Maar deze zwangerschap.... pfff, vorige week na 15min in de zon al vlekken en moest t zonnescherm naar beneden doen :x
dit is mijn derde zwangerschap en alle 3 de keren nergens last van gehad, gister middag valf 1 tot 5uur in de zon gezeten op het voetbalveld ben heerlijk bruin geworden maar gelukkig geen vlekken. had er als ik eerlijk ben ook niet bij nagedacht dit omdat ik eigenlijk nooit last heb gehad van de zon ben nog nooit verbrand al lag ik midden in de zomer in spanje de hele dag in de zon ik verbrand niet..denk dat dat ook wel verschil maakt of je er normaal goed tegen kunt of niet..smeer me ook nooit in eigenlijk..beetje dom misschien
Ik smeer mijn gezicht in met factor 50, en ga gewoon de zon in. Ben zelfs nog pas naar Curaçao geweest (in mijn zwangerschap)...en gelukkig geen masker. Heb wel wat pigmentvlekken van mezelf al, maar daar gebruik infinite white serum van lancaster voor.