Hoi Ik heb voor het eerst van mijn leven allemaal pigmentvlekken in mijn gezicht en op mijn handen. Het ziet er niet! Nu hoorde ik van een vriendin dat je ook naderhand nog een zwangerschapsmasker kunt krijgen? Als dat zo is, ga ik meteen met factor 50 aan de gang!
Wat ik wel weet, is dat ik het twee jaar na de geboorte van mijn zoontje nog steeds heb,vooral rondom mijn ogen! Elk jaar komt het weer terug helaas! Dus of smeren met factor 50 nog zin heeft durf ik niet te zeggen.
Hoi, Het heeft met de hormonen te maken, dus ook als je ontzwangert of nog borstvoeding geeft ben je er gevoelig voor. Smeren dus!
Dat kan zeker. Toen ik nog wel eens bij de zonnestudio kwam, hoorde ik de dame bij de balie erover vertellen. Dat haar zus al weer te snel na de bevalling ging zonnen en een giga-masker kreeg. Zij raadde af om de eerste 6 mnd op de zonnebank te gaan. Je kunt er nog een flinke tijd extra gevoelig voor zijn, idd door hormonen. Bij sommige vrouwen is die gevoeligheid blijvend. Goed smeren met UV-factor is sowieso verstandig, ook op je handen. (met van die vlekken erop, zien ze er snel ouder uit dan je bent)
Helaas ben ik 1 van die vrouwen bij wie die gevoeligheid blijvend is Ik heb al jaren last van iedere zomer terugkerende pigmentvlekken. Ik baal hier heel erg van en blijf ook bewust uit de zon en heb elke dag tenminste factor 30 op mijn gezicht. Ik ben overigens niet meteen na de bevalling gaan zonnen, ik heb denk ik gewoon pech
Hier nog iemand. Vorig jaar, tijdens mijn zwangerschap en na de bevalling heb ik vrijwel niet in de zon gezeten en geen last gehad van een zwangerschapsmasker. Nu heb ik een paar keer heerlijk in de tuin gezeten, nog niet eens echt gezond, en ik merk nu dat ik echt pigmentvlekken onder mijn oogleden krijg, ze is nu al bijna tien maanden dus ik baal hier wel een beetje van. Ik vroeg me al af of het vaker voor kwam, maar blijkbaar ben ik dus niet de enige.
Ik had er vorig jaar ook geen last van, maar toen gaf ik nog borstvoeding, misschien dat dat scheelt.