Pijnlijke band onder borsten

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door steenbokje83, 30 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Hallo,

Ik heb al sinds 8 weken (ben nu 27 weken) een pijnlijke plek onder mijn rechterborst wanneer mijn houding zittend niet zo goed is - met rechtop zitten of een kussen in mijn rug gaat dit weg (ik had het nagevraagd bij mijn gyn en die had dus de tip over de kussen gegeven). Met lopen ging de pijn ook atijd weg.
    Maar nu heb ik sinds ongeveer 2 weken een pijnlijke band precies onder mijn borsten. Als mijn buik door een kussen wordt ondersteund (als ik op mijn zij lig) dan gaat de pijn weer weg, maar die hele plek is gevoelig om aan te raken en voelt soms alsof het brand. Een kennis heeft me verteld dat zij het ook heeft gehad en dat het kwam omdat ze nu eenmaal niet zo groot is (zoals ik, ik kom goed aan nu maar ben tenger gebouwd) en dat de spieren meer te verduren hadden maar ik begin me nu toch een beetje zorgen te maken want blijkbaar kan dit een symptoom van zwangerschapsvergiftiging zijn?

Ik zie mijn gyn volgende week donderdag weer en ben van plan om dit tegen hem te zeggen, maar kan dit inderdaad toch onschuldig zijn als je verder geen symptomen hebt? Mijn bloeddruk is tot nu toe altijd goed geweest, urine ook. Ik heb er ook geen last van als ik in bed lig.

Alvast bedankt :)

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Steenbokje83,

het klinkt nu niet als de klacht die we bij zwangerschapsvergiftiging bedoelen. Dan heb je een strakke band rond je hele bovenbuik tot achteraan toe. Die heb je niet al lang zitten net als jij en bij deze termijn is de kans op een zw.schapsvergiftiging ook heel klein. Zeker als je verder geen klachten hebt. Dus maak je voor nu maar geen zorgen. Je hebt inderdaad waarschijnlijk de pech dat je buik relatief snel vol zit en dat je ribben en je spieren sneller in de verdrukking komen.

Groetjes Brigitte

3. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Heel erg bedankt voor je snelle antwoord, ben zeker nu gerustgesteld :)

Deel Deze Pagina