hoofdpijn en paracetamol

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tweeling, 12 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ik heb af en toe zo'n ontzettende hoofdpijn echt niet normaal...
    nu vroeg ik me af of het kwaad kan als ik af en toe een paracetamol neem?

iemand enig idee

2. Monique76

Monique76 Niet meer actief

Hoi,

Toen ik zwanger was had ik ook meer hoofdpijn soms tot migraine aan toe, ik heb toen geen paracetamol ingenomen, achteraf hoorde ik van de verloskundige dat je best één tot drie per dag mocht innemen, ik weet niet of dit inmiddels veranders is, het is immers al weer twee jaar geleden, dat ik zwanger was.

Vraag het voor het zekerste even na, maar één kan in ieder geval geen kwaad

Groetjes Monique76

3. henkie24

henkie24 Niet meer actief

nee kan geen kwaad. wel met mate natuurlijk

4. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
  5. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    hoe lang blijft die hoordpijn? de hele zwangerschap?

6. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    ik heb ook bij me vorige zwangerschappen en nu ook weer,vreselijke hoofdpijn
    volgens me dokter mag ik gewoon een paracetamolletje nemen
    tot 2per dag is mij gezegd,en zekers niet elke dag
    ik nam het alleen om beter te kunnen slapen,voor het naar bed gaan nam ik er 1

7. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Dit stond gisteren ook al in een topic, je mag geloof ik zes paracetamols op een dag maar geen asprine of ibuprofen. Ik zou het, als het niet echt nodig is, zo lang mogelijk uitstellen maar ik snap ook dat erge hoofdpijn heel vervelend is. Het mag dus wel.

8. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Paracetamol mag, gewoon aan de hoeveelheden op de verpakking houden en eventueel in overleg met een arts verhogen. Ik mocht 8 paracetamol per dag en heb dat 3 maanden geslikt.

9. Carla78

Carla78 Actief lid

14 apr 2008
    159
    0
    0
    chemisch analist
    Almere
    ik mag van de vk max 6 paracetamolletjes in nemen per dag. Gebruik het ook alleen als het nodig is en ik het echt niet red.

10. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Je mag 8 st paracetemol per dag hebben zoals op de verpakking aangegeven staat.

11. Tirety

Tirety Lid

7 okt 2008
    29
    0
    0
    Sneek
    Ik heb precies hetzelfde probleem! Ik mag van geluk spreken als ik een keertje géén hoofdpijn heb... Ze zeggen wel dat als je zwanger bent geen migraine krijgt, maar dat is niet waar. Heb het tot nu toe al 2 keer gehad en ben toch echt zwanger!
    Ik heb mijn huisarts een keertje gebeld hierover, en je mag inderdaad paracetamol gebruiken. Hoeveel weet ik niet, maar denk niet meer als 3 per dag. (Medicijnen en zwangerschap vind ik eigenlijk maar niks!)Omdat paracetamol bij mij niet zo helpt gebruik ik meestal Sarixell. Ook dit mocht ik gebruiken maar niet meer dat 3 per dag, én maar tot 20 weken zwangerschap, daarna niet meer.
    Hoop dat je hier wat aan hebt!;)

12. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    in de zw. schap mag je gewoon de standaard hoeveelheid p'mol slikken. En dat is 4x 1000mg. (is normaal 4x 2 stuks, maar hangt dus af van welke je neemt).

Deel Deze Pagina