Ik (blond, blauwe ogen, geen sproeten normaal) ben afgelopen december, van 21 t/m 25 weken zwangerschap, naar Thailand geweest. Toen heb ik op aanraden van de VK altijd factor 30 op mijn gezicht gedaan, maar de eerste 2 weken zat ik wel letterlijk hele dagen pontificaal met mijn gezicht in de felle zon te bakken. Halverwege de reis merkte ik dat ik een heeeeel klein beetje pigmentvlekjes kreeg op mijn voorhoofd en wangen en heb ik mijn gezicht iets meer uit de zon gehouden met een hoedje, maar ook niet zo consequent. Het was toen dus heel goed te doen voor 4 weken in de tropen (ik zag het alleen zelf die paar prutsvlekjes). Nu bij 40/41 weken zwanger en de 1e terrasjesdagen hier in Nederland, zacht aprilzonnetje, moet ik opeens heel erg opletten. Ik smeer met factor 30 en ga bv. maar 2 uurtjes buiten zitten, en heb de afgelopen week behoorlijk vlekken gekregen op wangen, neus en voorhoofd. Balen! Die veranderde pigmentatie blijft volgens mij ook na de zwangerschap nog even, dus ik vrees dat ik deze hele zomer uit de zon moet blijven en met van die vieze 30-factor-plak op mijn gezicht rondlopen. Vind ik wel erg. Het goede nieuws voor de mensen die dit nog niet hebben maar er bang voor zijn is denk ik dat je niet van de ene op de andere dag als Zorro rondloopt. Als je dus regelmatig in de spiegel kijkt zie je het vanzelf als je hier gevoelig voor bent en kun je vanaf dat moment maatregelen nemen. En niet vergeten dat je het zelf altijd 10x erger ziet dan een ander.
Ik had er veel last van, even een wasje ophangen in de zon, kwam ik binnen en zag ik al lichte vlekken. Dus toen heb ik een heel duur spulletje van Chanel aangeschaft, dat is een uvbeschermer die je gewoon over je dagcreme kunt gebruiken, van gewone zonnebrandcreme, ook de gezichtsvarianten kreeg ik een heel onrustige huid, en is ook zo plakkerig. Als je er aanleg voor hebt is dat spul echt een aanrader. Ik wilde het risico ook niet lopen om die vlekken te houden na de zwangerschap. Ik heb ook wel een hoed gedragen toen (1e zwangerschap). En weinig in de felle zon, maar ja, je krijgt toch altijd wel wat zon te pakken.
Hoi Sijke, weet je nog hoe dat smeerseltje van Chanel heet? Ik wil het denk ik ook wel kopen. Zal wel erg duur zijn, maar voor mijn gezicht vind ik het wel de moeite waard. Ik heb nu ook iets speciaal voor het gezicht (L'Oreal Solar Expertise) maar dat vind ik dus ook nog te vet en plakkerig en het geeft een beetje een wit laagje... nou net niet de bedoeling, als je ook al uit de zon moet blijven dus bleker bent dan normaal in de zomer...
Ik heb altijd van garnier ambre solaire light&silky factor 30 deze voel je echt niet als je die opsmeerd (niet van dat gore plakkerige) Misschien een goede tip (hij ruikt nog lekker ook)
Hoi Poppe, Het heet Chanel Précision uv essential, ik plak er een linkje bij, dan kun je even kijken: Chanel Precision UV Essentiel SPF 50 30 ml (huidverzorging) voor € 34,95 bij Parfumerie.nl - BESLIST.nl Tip: Zeg erbij dat je misschien wel over wilt stappen op de hele precision gezichtsverzorgingslijn en vraag wat monstertjes om uit te proberen of het iets voor je is. Ik kreeg een lekker maskertje, oogcreme etc. Ik vind het te duur om alles aan te schaffen, maar heb wel lekker kunnen smeren met de proefdingetjes. Het UVspul kost 34,95, maar je hoeft er maar weinig van te gebruiken dus je doet er ook lang mee, ik vond het het geld wel waard.