voel me alleen huisvrouw !!!!!

Discussion in 'Na de bevalling' started by wendy160981, Sep 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

Sep 3, 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    wat voel ik me de laatste tijd rot.
    het lijkt wel of ik alleen maar huisvrouw en moeder ben.
    ik mag niet veel doen omdat ik bekkeninstabiliteit heb wat maar niet weg gaat, heb hier weinig vrienden en kom nergens.
    ik wil wat doen, vanuit huis werken of zo maar dat is hier zo moeilijk ( opheusden )
    ik wil me nuttig maken zodat ik naast moeder ook iets voor anderen of zo kan doen.
    ben gewoon heel de dag chagie omdat ik me verveel.

ben ik de enige die me zo voelt of zijn er meer vrouwen die hetzelfde voelen elke dag weer ?????

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Nee herkenbaar. Ik was vorige zwschap zo blij dat ik weer kon werken! Nu heb ik dat gevoel nog niet maar veewacht het wel binnenkort.

Waarom zoek je geen baan? Sommige vrouwen zijn gewoon echt niet geschikt als thuisblijfmoeder. Ook met bi kun je werken toch? Of denk ik nu te optimistisch?

3. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

Nov 9, 2009
    2,144
    0
    0
    NULL
    Ja ik zou ook lekker aan het werk gaan. Heb in mn 4 maanden verlof echt genoten van mn kindjes, maar vond het wel saai... En dat terwijl ik een hoop afspraken maakte met vriendinnetjes. Voelde me een beetje nutteloos en een huissloof. Ben nu weer begonnen met werken en dat bevalt zo goed! Dus inderdaad toch een baantje zoeken?

4. Wilma06

Wilma06 Actief lid

Apr 3, 2007
    264
    0
    0
    Brabant
    Ik kwam thuis te zitten toen ik 3mnd zwanger was van de eerste ( werk was te zwaar )
    Toen ben ik thuis gebleven tot de eerste 2 jaar werd, toen had ik het zo gehad met thuis zitten ( ondertussen nog een kindje gekregen )
    Ik werd helemaal gek van mezelf en had het idee dat ik niks anders deed als pamers verversen en schoonmaken

Nu ga ik na de bevalling weer terug werken, natuurlijk zal dat even wennen zijn maar ik wil mijn vrijheid niet meer kwijt

Ik werk trouwens maar 15 uur per week

5. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

Sep 3, 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    ik mag niet werken door mn bekkeninstabiliteit omdat te erg is.
    ik loop bij de fysio en die zegt ook dat ze niet weet of ik ooit nog kan werken erdoor, zo ernstig is het.
    mn spieren van mn bekken en mn rug zijn zo zwak en slap dat het misschien niet eens goed komt.

6. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    kan je ook geen zittend werk doen??

ik herken je verhaal wel, en ik ga weer werken:D

7. misa

misa Niet meer actief

En een hobby zoeken? Vrienden of familie langs laten komen?
    Verslaafd raken aan zwangerschapspagina..? ;)

Vervelend hoor dat je je zo voelt, maar het lijkt me erg belangrijk dat je iets gaat doen als je je zo voelt.

8. wendy160981

wendy160981 Bekend lid

Sep 3, 2010
    522
    10
    18
    huisvrouw, mama
    opheusden gelderland
    @misa :
    hobby's heb ik wel maar daar maak ik me niet eg nuttig mee.
    familie woont te ver weg om vaak langs te gaan of zo.

@leeuw86 :
    omdat het dus ook in mn rug zit kan ik niet te lang zitten, kan eigenlijk niks heel erg lang. ( lopen, staan, zitten )

en daarnaast is het hier enorm gereformeerd en ik als iemand uit de stad kan daar niet eg tussen komen in een winkel of een ander bedrijf

9. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

May 28, 2011
    1,008
    2
    0
    heel rot dat je je zo voelt, ik herken het wel. In zoverre, ik kon wel gewoon weer aan het werk na mn verlof maar die periode ervoor had ik ook van die dagen.
    Had het idee dat iedereen hier aan het werk was.

Ik kan natuurlijk helemaal niet oordelen over je bekken en rug maar je schrijft dat je spieren heel slap zijn.
    Nu heeft mijn man 2 jaar in de ziektewet gezeten met rugproblemen.
    Operatie gehad, ging nog slechter daarna en hij gaf echt de hoop op om ooit nog te gaan werken/minder pijn te hebben.

Hij liep na de operatie bij een fysio die prima was, maar niet voor hem. Fysio zei ook op een gegeven moment niet meer te kunnen behandelen omdat er geen vooruitgang meer in zat.

Uiteindelijk via het ziekenhuis bij een revalidatie fysio terecht gekomen, en die heeft hem zo ontzettend goed geholpen!
    Hij moest wel op een wachtlijst maar deze fysio had een heel andere aanpak, veel actiever voor hem, hij moest ook echt sporten daar.
    Doordat fysio erbij was, wist hij precies wat hij wel en niet mocht doen. Na 3 maanden daar is hij enorm opgeknapt en daarna is hij lid geworden van een sportschool waar hij nu 6 keer per week sport.

Bij hem was ook het probleem dat zijn rug gewoon slecht is, en hij heeft nu zodanig zijn rugspieren versterkt, dat die zijn slechte rug kunnen opvangen.

Ik wil hiermee zeggen: kijk eens verder dan je eigen fysio, mss informeren bij een ziekenhuis naar een revalidatie programma.
    Via je ha een consult aanvragen bij een revalidatie arts.
    Want je bekken /rug zal zelf wellicht altijd zwak blijven, maar als je je spieren traint onder begeleiding, dan kan dat enorm schelen.
    het is hard werken maar wellicht werkt het bij jou net zo goed en je kan ook nog eens aantal keer per week de deur uit om aan jezelf te werken.
    Wellicht kan je daarna weer werken, mijn man is ondertussen hard ah solliciteren.
    sterkte ermee!

Share This Page