Wanneer weer sporten na keizersnede?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Sila24, 4 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Hallo ,

ik wil graag weer z.s.m beginnen met sporten , maar wanneer kan dat? ik moet 6 weken rustig aan doen heb ik begrepen van de gyn maar kan ik dan na 6 weken gewoon weer beginnen met trainen in de sportschool?????

2. marilouise

marilouise Niet meer actief

ik denk eigenlijk (uit eigen ervaring ) dat je lichaam je vertelt tegen die tijd wat je kan, maar ik zou het rustig opbouwen en neit gelijk volle bak aan de slag gaan,

begin gewoon zodra het kan met rustig wandelen zover dit gaat, mijn ervaring bij pijn toch even rustiger aan doen.

succes

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou het in ieder geval rustig opbouwen. En de buikspieren niet al te zware dingen laten doen.
    En goed naar je lichaam luisteren, niet direct tot het randje gaan.

Ik neem aan dat je nog wel een nacontrole hebt (meestal rond die 5-6 weken?). Dan kun je daar ook even vragen of je herstel op schema ligt..

4. Hester

Hester Niet meer actief

Je kunt na 6 weken in principe gewoon weer gaan sporten.
    Ik ben zelf na 5,5 week begonnen, best wel intensief en je voelt vanzelf wat wel lekker gaat en wat (nog) niet. Succes!

5. Tess11

Tess11 Actief lid

12 jul 2008
    317
    1
    0
    Ik liep bij de fysio tijdens mijn zwangerschap vanwege mijn rug. Zij adviseerde na 6 weken wel buikspieroefeningen op te pakken. Volleybal mag ik pas na 3 maanden weer op gaan bouwen, maar is vanwege het springen is niet zo best voor je rug en bekken..Denk dat je na 6 weken het beste kan beginnen en het rustig aan opbouwen..luister naar je lichaam!

Deel Deze Pagina