Blaasontsteking? Of gewoon een kwaaltje dat bij de zwangerschap hoort?

Discussion in 'Gezondheid' started by Roxyroxx, Aug 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hi meiden,

Even een vraagje, misschien herkent iemand het?
    Ik heb nog nooit een blaasontsteking gehad maar ik begrijp dat je dan echt heel veel pijn hebt bij het plassen. Dit heb ik gelukkig niet. Wel heb ik last ervan dat als ik net naar de wc ben geweest eigenlijk weer een beetje "drang" krijg om weer te gaan, maar dat lukt dan niet. Ook heb ik na het plassen een beetje last van een soort zeurderige/brandende pijn...

Weet iemand of dit kan maken met de zwangerschap? Of zou het toch wel een blaasontsteking kunnen zijn? Ik ben momenteel 18 weken zwanger, dus ben nog niet zover dat ik echt elke 5 min naar de toilet moet rennen!

Ik hoop dat iemand wellicht kan aangeven of het toch verstandig is om even naar de huisarts cq. gyneacoloog te bellen?

2. Do1980

Do1980 Actief lid

Mar 4, 2012
    349
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zou een blaasontsteking kunnen zijn. De klassieke klachten van pijn bij/na het plassen en onderbuikpijn en continue aandrang hoeven niet allemaal aanwezig te zijn. Sterker nog, vaak wordt de urine ook getest bij koorts zonder duidelijke oorzaak. Ik zou gewoon ff wat ochtend urine bij de HA brengen, die kan binnen 5 minuten uitsluitsel geven.

Share This Page