Hallo dames! Morgen komt de kraamzorgconsulent voor het intakegesprek aan huis. Wat zijn de dingen die ik niet moet vergeten te vragen of zeggen? We hebben een hondje, dus kraamverzorgster mag niet bang zijn voor honden. Niet roken bij ons of zelf naar rook ruiken, want dat vind ik gewoon smerig. Eventueel mag er wel een stagiaire mee, als die gewoon mee is om de kunst af te kijken zeg maar. Niet als ze zo ongeveer voor het eerst alleen op pad mag gaan. Jullie verder nog ideeën?
Ik zou inderdaad zeker even aankaarten wat je voor voeding wilt geven, bv of kv. Ik had een herintreedster die eigenlijk nog geen bv-gezin alleen kon/mocht doen en dat was niet leuk zeker niet bij een eerste kindje. Bij de tweede heb ik duidelijk aangegeven dat ik geen herintreedster meer wilde en iemand die me goed kon begeleiden met de bv. Zo wil ik het nu ook weer. Wij hadden een bekende die als kraam werkte en mijn vriend wilde haar liever niet in huis ( niet om persoonlijke redenen trouwens maar het is zo privé ) Ook wilde wij maar 1 kraam over de vloer. Dus geen gewissel halverwege de week oid omdat de ene haar dienst erop zit ofzo.
Oja dat wisselen, lijkt mij idd ook niets! Thnx! En idd ik wil ook bv geven, dus beetje hulp daarin kan geen kwaad natuurlijk! Bedankt beiden!
Oh wat een slim topic. Ik heb woensdag ook een intake. Had eerst gevraagd of het savonds kon want dan is mijn vriend er ook bij. Maar dat ging niet. Dus nu moet ik het alleen doen. Beetje raar misschien maar vind het best wel spannend. Wat gaan zíj bv aan jóú vragen? Willen ze je kamertje al zien enzo? Wat je al gekocht hebt?
Uh... Nou als ze mijn inkopen willen zien heb ze pech, alles staat in dezelfde kleur vuilniszakken op zolder, babykamer staat wel, maar nog niet echt daar waar het moet komen te staan... Ik laat het je straks weten haha. Hier kon het idd ook niet op een moment dat mijn vriend erbij is. Stiekem vind ik het ook wel spannend hoor
Ze willen het aantal uren weten en zullen vertellen wat ze precies komen doen. Of er bv of fv gegeven gaat worden. Stagiaire's of die mee mogen. Benodigdheden lijst afgaan of je alles al in huis hebt. Jonger iemand of wat ouder. Wat jij van ze verwacht ivm huisdieren, roken, 1 kraamzorg of meerdere..
Ze zijn hier niet boven geweest.. Had ze beter ook niet kunnen doen bij de 1e, we zaten nog midden in een verbouwing, plafond lag nog open.. Ze vroeg alleen of we een ledikant/wiegje hadden, een commode op hoogte, en of er water boven was. Maar beide keren was het vooral een gezellig babbeltje. Lekker kopje thee, en kletsen over je zwangerschap/de baby.. Niks spannends aan. Het is geen examen
Hier was het ook een leuk gesprekje. Wat verwacht jij van hun en andersom. Ik had expliciet gevraagd om een ervaringsdeskundige op bv gebied Ivm medicijngebruik had ik er erg baat bij dat het zou lukken dus ik wilde niet iemand die snel zou opgeven. Op de vraag of ik een stagiaire erbij wilde hebben was mijn antwoord, prima als die erbij zit (dan weet je ook dat er een zeer ervaren iemand bij zit) maar als het niet zo is, is het ook goed. Verder heb ik aangegeven dat ik een zijligkussen wil gebruiken (o.a. tegen een plat hoofdje!). De meeste kraamzorg raden dit niet aan (?) dus moet je een apart formulier voor tekenen dat je dit op eigen risico gebruikt. Verder checkte ze bij ons de hoogte van het bed even ivm klossen. Ons bed was hoog genoeg dus hoefde daarom geen klossen aan te schaffen. Verder heeft ze hier wel even het kamertje bekeken maar meer omdat ik er zo trots op was en het aanbood
Wat verwacht je van je kraamhulp.. Voor mij is het erg belangrijk dat ik iemand heb die ook mensen durft weg te sturen, omdat ik niet weet of ik dat zelf altijd zal doen en iemand die tegen mij zegt: hop! moeders ook even naar bed, want ik ben het niet gewend om niets te moeten doen in huis. (Dit denk ik allemaal, eerste kindje). Ook heb ik bij de aanmelding aangegeven mijn oude buurmeisje niet te willen en dit zal met de intake nog een keer besproken worden. Maak je niet druk, zoals iemand al zei, het is geen examen .
Morgen heb ik ook de intake! Toevallig dan zo'n topic tegen te komen!!! Ik wil ook liefst iemand die niet rookt want ook al rookt iemand buiten dan stinken ze echt wel. Bah. Verder wil ik het graag gezellig houden, beetje humor. Dus geen autoritaire schooljuf met knot op de kop ( even een beeld wat in mn hoofd schiet) maar ik ben zelf heel zacht van karakter en kan niet tegen hele strenge personen. Daar word ik heel onzeker van. Heb zelf stage gelopen in de kraam dus weet wat voor verschillende kraamverzorgsters je hebt... Ik ben er nog niet uit of ik ook een stagiaire mee wil. Er is al,zoveel aan mijn lijf gezeten door co-aasiatenten en stagiaires en weet ik veel wie allemaal nog meer door mijn hele geschiedenis... Mijn man wil het liever niet... Moeilijk