Hallo, Ben net nieuw hier. maar had een vraagje. ik ben ( als het goed is) vandaag 8 weken. als mijn laatste ongesteldheid een ongesteldheid was anders was het een bloeding en ben ik een maand verder.... maar ik ga uit van 8 weken. mijn testen gaven altijs duidelijk `zwanger` aan.(2 streepjes) Om mezelf gerust te stellen mag ik tot aan de eerste echo elke 3 dagen een test doe hihi. maar nou zijn de laatste 2 testen heeeeeeeeel licht bij het 2e streepje...... ben een beetje bang dat ik niet meer zwanger ben.. zijn er meer mensen die dit hebben?????
na 6 weken schijnen je testen weer lichter te worden dus dat zou het kunnen verklaren. heb je nog geen echo gehad??
Inderdaad na 6-7 weken is het HCG (zwangerschapshormonoon) in je urine zo hoog dat de testen deze niet meer kunnen detecteren.. dus worden je testen lichter.. dus ik zou als ik jou was gewoon stoppen met testen en vertrouwen in je eigen lichaam hebben.. het is daarbij ook zonde van het geld om zoveel testen te doen
ooh ben echt zo blij met deze antwoorden... Ik probeerde overal informatie te zoeken, en las alleen ergens dat na 10 weken je HCG afneemt dus dat dan de testen minder kunnen worden.. Maar zo ver was ik nog niet.. Maak me meteen ook zo druk he! Hebben jullie dat ook, dat mensen zeggen 'lekker genieten nu'... Ik denk genieten?? Ik vind het nog niet echt genieten die eerste onzekere weken/maanden! @ukkie85: Ik heb volgende week woensdag mijn termijn echo bij de gynaecoloog. En 12 Juni weer 1 bij de verloskundige. Kan niet wachten!! Heel erg bedankt voor de antwoorden!! xxx
Hier ook vlak na de 6 weken al, schrok me echt gigantisch. Ik vond het tot 14/15 weken ook niet echt genieten hoor, nu komt dat wel gelukkig.
Kan ik me niet meer herinneren eigenlijk.. moet wel zeggen dat ik niet echt onzeker aangelegd ben.. natuurlijk wel zenuwachtig voor de eerste echo van zou het echt wel leven! Maar verder steeds gedacht dat 9 van de 10 zwangerschappen goed gaan, en als het mis gaat dat er ook iets mis was met het vruchtje.. en tot 12 wkn was k super moe dus heel veel geslapen haha krijg je weinig mee van de buiten wereld .. Verder wel veel genoten van mijn zwangerschap hoor! Ben nu op een punt dat ik het soms zooo zat ben is het kindje zo druk dat het pijn doet.. en heb wat last van indalingsweeën.. ook niet altijd fijn verder vind ik het hele proces wel heel bijzonder!
ik snap je hoor... Alleen je wordt alleen maar onzekerder van al je testen. Je wordt er echt niet meer of minder zwanger van. Ik heb zelf ook tot week 7 getest en had daarna een goede echo. Helaas is het daarna gestopt met groeien, maar had wel nog volop klachten. Het zegt dus allemaal niets. Probeer te genieten. Liefs
Zoveel testen heeft volgens mijn verloskundige totaal geen zin. Zelfs met alleen een vruchtzakje kun je een overduidelijk positieve test hebben. Je geeft jezelf dus schijnzekerheid door zoveel te testen.
Dit dus! Ik heb met 19wk nog een action test gedaan die ik nog had liggen...hij knalde van het scherm! Je kunt er helaas dus niks over zeggen.
Mijn testje was met 8 weken bijna negatief, volgens mijn gynaecoloog doordat je zo veel HCG in je lichaam hebt dat de test er niet meer goed op kan reageren. Ik heb met 6 weken een echte knaller gehad dat wel en ben nu toch echt alweer bijna 38 weken zwanger Dus hier was het geen teken van iets slechts.
Stop met testen! En als je twijfelt, laat het hcg in je bloed testen (heb ik ook gedaan, omdat VK op z'n vroegst bij 8 weken echo maakt en ik na een miskraam niet zolang kon wachten).