Ik heb al de gehele zwangerschap gevoelige tepels, de ene periode meer dan de ander. Sinds een paar weken komt er zo nu en dan wat uit. Zie dit vooral terug als soort afscheiding in mijn bh. Lek verder nog niet echt. Nu sinds vandaag doet mijn rechter tepel echt pijn! Het is echt mijn tepel en bij aanraken doet hij flink zeer. Wat zou dit kunnen zin en wat doe ik eraan? Het voeden is nog niets eens begonnen!
Ik heb precies hetzelfde, behalve dat er bij (nog) niets uitkomt. Weet eigenlijk niet wat te doen om de pijn te verzachten. Ik lees dus graag mee...
Helaas geen tips voor ons. Hier neemt de pijn wat af nu ik et dagelijks een paar keer masseer! Lijkt toch het weefsel wat veranderd. Ik voel zelf wat 'klontjes en bobbeltjes' rondom mijn tepel die ik weg kan masseren en dat verlicht! Gaat dus al ietsjes beter hier!
VBN Home Borstvoedingorganisatie La Leche League | LLL startpagina Gevonden via Google. Beide websites waren de eerste hit als je zoekt op de afkorting echt super handig!
Warme douche of kruik helpt tegen klontjes. Probeer anders Bepanten babyzalf of purelan (van medela) op de tepels. Werkt ook super tegen kloven.
Bedankt voor de tips! Hier nog af en toe erg gevoelig maar goed weg te masseren en smeren met zalfjes helpt idd ook!
Ik smeer ondertussen fanatiek met Bepanten. Dat is fijn, maar ze blijven gevoelig. Het zal wel bij de voorbereiding horen denk ik.