Nog een doptone vraagje...

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door chatty, 1 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chatty

chatty Niet meer actief

Hallo
    Ik ben nu 13 weken zwanger, afgelopen zaterdag heb ik het hartje gehoord met de doptone (vond het gelijk), zaterdag en zondag had ik wat buikpijn, dus zondagavond weer even geluisterd, maar nu kan ik niets meer vinden.
    Kan het zo zijn dat het kindje gewoon een paar dagen diep in het bekken ligt? Ik hoor wel m'n eigen hartslag goed.
    Heb de gyn gebeld, als er verder niets anders is hoef ik pas over 4 weken te komen.

Groetjes
    Hetty

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Hetty.

Dat is een nadeel als je zelf met een doptone aan de gang gaat, bij dit vroege termijn. Omdat je waarschijnlijk niet precies weet waar je baarmoeder ligt en waar je moet luisteren, kun je hier erg onzeker over worden.
    Het kan inderdaad zijn dat de kleine verstopt zit achter het schaambot waardoor je het niet heb kunnen vinden.

Groetjes Ineke.

3. chatty

chatty Niet meer actief

vanaf week 9 hoor ik het hartje al en weet prima m'n baarmoeder te vinden.
    Dus het kan dat je een paar dagen geen hartje hoor?

4. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Chatty.

Dan heb je wel een hele goede doptone want wij kunnen het pas van 12-13 wkn horen omdat dan pas de baarmoeder voorbij het schaambot komt en de doptone niet door bot heen kan luisteren.
    Als die kleine achter je schaambot is gedoken kan het zijn dat je een aantal dagen die kleine niet gevonden krijgt.

Normaal gesproken als je met 13 weken bij de verloskundige komt en die luistert met de doptone en die kan het hartje niet vinden, terwijl ze wel je baarmoeder kan voelen. Ga je op korte termijn voor een echo of ze laat je een aantal dagen later nogmaals terugkomen om het nog een keer te proberen.

Groetjes Ineke.

5. chatty

chatty Niet meer actief

Helaas is het toch echt misgegaan.

Bedankt voor je antwoorden.

6. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Chatty.