Dit zou ik graag willen weten.......

Discussie in 'Gezondheid' gestart door MamaMiaatje, 20 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Ik heb binnenkort meerdere verjaardagen/feestjes en meestal krijg je dan wel een lekker gebakje, maar het is me nog steeds niet helemaal duidelijk of je bijvoorbeeld onderstaande producten mag eten als je zwanger bent:
    -Slagroomtaart (i.v.m. de slagroom)
    -Tompoucen (i.v.m. de gele room)
    -Appeltaart (i.v.m kaneel)
    -Monchoutaart (i.v.m. de monchou)
    -Kwarktaart (i.v.m. de kwark en slagroom)

Nou heb ik pas een stuk Zwitserse roomvlaai op en ik vraag me af of dat wel mocht eigenlijk?

Kan iemand me duidelijkheid geven op mijn vragen?
    Ik kan bovenstaande dingen namelijk nergens terug vinden.

Bedankt alvast!

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Omdat je ze allemaal gewoon mag eten.

3. emmyg

emmyg Actief lid

16 sep 2007
    172
    0
    0
    waarom zou je dat allemaal niet mogen eten?

zijn allemaal melkproducten. Die zijn goed voor je toch? even de calorietjes niet meegeteld ;)

4. wendyp

wendyp Niet meer actief

5. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Mag je allemaal eten hoor.
    Slagroom en kwark is altijd gepasteuriseerd, gele room en monchou trouwens ook.

De kaneel in appeltaart kun je ook gewoon eten. Teveel kaneel is niet goed, maar je moet wel een hele appeltaart op eten wil het een keer schadelijk zijn. Een stukje kan echt geen kwaad.

6. Niet meer actief

Niet stressen!

Afgeraden wordt om de volgende producten te eten

- kazen van rauwe melk (lait cru)
    - rauw vlees (filet Americain, rosbief, carpaccio)
    - vacuüm verpakte vis

Rauwe melk wordt nauwelijk gebruikt (eigenlijk alleen in sommige kazen en op die verpakkingen staat het uitdrukkelijk vermeld)
    Rauw vlees herken je aan de rode of roze kleur. Fricandeau, salami etc zijn dus NIET rauw!
    - vacuüm verpakte vis... makkelijker kan het niet... verse vis of voorverpakte vis (niet vacuüm) mag dus WEL. In restaurants gebruiken ze zeer zelden vacuum verpakte vis!

Oppassen met (half) rauwe eieren. Er worden in NL geen rauwe eieren verwerkt in producten. Dit zijn altijd gepasteuriseerde eieren!
    Kaneel mag je gewoon hebben, je moet wel zo ongelofelijk veel appeltaart, cannely's etc eten wil je een schadelijke hoeveelheid binnen krijgen, dat gaat je echt niet lukken.

Oja, alcohol en roken..mag dat wist je wel.

Verder... lekker eten waar je zin in hebt, beetje op de caloriën letten want wat er aankomt moet er ook weer af (tenminste meestal wel) en proberen te genieten van zwanger zijn en lekker eten!

7. Niet meer actief

En oja... als je gewoon eens op internet kijkt bij het voedingscentrum.nl of hier wat verder leest... dan kom je er ook achter. Bij twijfel kan je altijd even je VK of huisarts bellen. (al willen die ook graag dat je voor dat je belt even je gezonde verstand gebruikt)

Succes!

8. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Bedankt voor de antwoorden.
    Het is me nu allemaal wel duidelijk.
    En sorry als ik wat gestresst over komt wat eten betreft, maar ja het is allemaal nog nieuw voor mij.
    Ik ben nu in ieder geval echt gerustgesteld en ga lekker genieten! :D

9. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Neem voor mij ook zo'n heerlijk stuk taart! =P~ =P~ =P~ =P~ =P~ Het water loopt me in mijn mond =P~ =P~ =P~ =P~

10. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Soms zijn de adviezen voor zwangeren wel een beetje overdreven tegenwoordig..Je moest eens weten wat de vrouwen vroeger gewoon aten en dronken! Tuurlijk, oppassen met rauw vlees en rauwmelkse kazen (maar die laatste worden nog amper verkocht), niet teveel lever en geen alcohol maar verder gewoon genieten hoor! Ik heb me hier tijdens mijn zwangerschap veel te veel door laten leiden en was op een gegeven moment helemaal gestresst. Achteraf gewoon zonde vind ik. Het is zoals iemand hier al eens zei; dadelijk mag een zwangere vrouw alleen nog maar sondevoeding....

11. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik snap het wel, hoor Mayaa! Ik vroeg me die dingen ook af in het begin: net ontdekt dat je zwanger bent en je wilt het zo goed mogelijk doen. Inmiddels ben ik er gelukkig achter dat er veel meer mag dan ik in het begin dacht. Maar niks mis mee om er toch even naar te vragen als je ergens over twijfelt :D

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zo dan zou ik toch een groot probleem hebben als ik geen slagroom mag, want dat vind ik op het moment erg lekker ( schaam schaam)

Deel Deze Pagina