Zwangerschapsmisselijkheid en spugen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door liefsvanmama, 20 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Zwangerschapsmisselijkheid en spugen

1. Nee, ik ben niet misselijk

2. Ja, ik ben wel wat misselijk maar hoef niet te spugen.

3. Ik spuug de eerste paar weken

4. Ik spuug tijdens de hele zwangerschap

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. zomerwondertje

zomerwondertje Actief lid

19 jul 2013
    248
    1
    0
    hier verergert de misselijkheid, daarnet echt over de pot gehangen en net niet moeten overgeven, maar voel me zo beroerd.
    donderdag op controle, ga toch medicatie vragen. ben nog maar in week acht en nu al wekenlang slecht. hou dit niet vol...

2. Searwen

Searwen Actief lid

22 mrt 2013
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Emesafene. Zo'n beetje gebruikt tot week 18. Nu heb ik polsbandjes met acupressuur, vooral voor het autorijden, want dat mag niet met emesafene. (zelf besturen, dan)

3. miesemies

miesemies Actief lid

25 mrt 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    De eerste week is met emesafene bij de meeste mensen wennen. Ik had ook nog andere mediciatie en daar was ik echt heel erg suf van. Met de 20 weken gebruikte ik nog steeds Emesafene maar daar kon ik toen wel gewoon mee autorijden enz.

4. Searwen

Searwen Actief lid

22 mrt 2013
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, het is alleen niet verstandig. Het staat ook op de verpakking: 24 uur niet autorijden, kinderen mogen er niet mee buitenspelen. Ik heb het niet gedaan (autorijden) want als ik betrokken raak bij een ongeluk, zien ze wat voor medicatie ik in mijn systeem had. En ik zou het mezelf niet vergeven als ik iemand aanrijd.
    Gelukkig ben ik nu minder misselijk en werken de bandjes ook afdoende.

5. zomerwondertje

zomerwondertje Actief lid

19 jul 2013
    248
    1
    0
    ik was het misselijk zijn zo beu en ben langs de apotheek geweest.
    Heb Postafene meegekregen en voelde gisterenmiddag al e verschil. Vanmorgen terug e tabletje ingenomen. Voel me zeker nog geen 100 % maar de constante misselijkheid is wel weg. Wat een opluchting en wat een verschil :)

De apotheek dacht dat ik de hele tijd over de pot hing, wat niet zo is, maar heb ze maar in de waan gelaten. Ze nemen je toch niet serieus als je zegt dat je enkel 'misselijk' bent

6. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Emesafene werkte voor mij niet, Primperan nu wel, maar niet voldoende.
    Postafene ken ik niet.

7. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Hier nu al zon 15 weken 24/7kotsmisselijk en veel.spugen. verschillende medicatie geprobeerd wat allemaal maar 1week hielp. het spugen is wel iets afgenomen gelukkig, zo kan ik t goed volhouden. Houd mezelf voor dat het tijdelijk is, rond de kerst is t over. proberen positief te blijven en zo goed als t kan toch te genieyen van dit wonder. Na bijna 4jr medische molen heb ik dat er zeker voor over!

8. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Van week 6-13 hele dagen en nachten verschrikkelijk misselijk, maar niet overgeven. Bij de eerste zwangerschap alleen rond wk 8-11 af en toe beetje misselijk (eind vd middag), dus deze keer was echt een tegenvaller.

9. Beertje123

Beertje123 Actief lid

9 apr 2013
    149
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor de primperan gebruikers: hoeveel zetpillen gebruiken jullie per dag en met hoeveel tijd er tussen? Ik gebruik er 2-3 per dag met 8 uur er tussen, alleen gaan ze hierdoor zo hard.. Moet al weer bijna gaan bellen voor nieuwe..

10. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    De eerste weken niks aan de hand. Daarna ineens misselijk, terwijl ik blij was dat ik nog niet misselijk was. Ik kreeg omeprzol omdat ik dit bij mijn zoontje ook kreeg en dit goed hielp. Dat mocht niet baten dus al snel aan de emesafene. Daarna ophoging emesafene en de dag erna zetpillen omdat ik ze niet meer binnen hield. 2 dagen daarna lag ik al in het ziekenhuis i.v.m. uitdroging. Daar kreeg ik Ondansetron (Sofran).

Na een kleine week mocht ik naar huis, waar het weer snel mis ging en ik weer het in het ziekenhuis kwam met dit keer een ergere uitdroging.

Nu inmiddels zit ik nog maar op 1 Ondansetron per dag en 1 Omeprazol en gaat het gelukkig goed. Als ik de medicatie niet neem moet ik de volgende dag de hele dag spugen, nu nog steeds.

11. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    bij de eerste tot ongeveer 16 weken misselijk en spugen,
    bij de tweede gespuugd en misselijk tot 3 maanden ongeveer..

12. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ik werd van een week of 8 misselijk en rond 16 weken was het ergste over,wist toen beter wat ik moest vermijden,maar moest toch spugen tot het eind,wel veel minder dan in het begin.

13. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik hoor bij de happy lady nooit misselijk nooit spugen bij mijn zoon ook niet

14. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Ik heb HG gehad alleen maar overgeven en niks meer kunnen binnen houden. Gelukkig zakte het in de 3e trimester wat af. Nu nog af en toe misselijk, af en toe overgeven maar dat is nog heel weinig gelukkig.

Deel Deze Pagina