Maagzuur bestrijden (schoppend kind/liggen)

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Vero0504, 6 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.971
    15.011
    113
    Vorige zwangerschap draaide ik op zuivel (vla en melk voornamelijk) en antagel in de hoop nog IETS aan slaap te kunnen pakken. Zittend slapen werd de norm en nog niet heel succesvol.

Deze heeft duidelijk dezelfde eigenschap als grote zus en schopt me ook t zuur al in. Ik lig alweer veel hoger met slapen, mn bekken zijn daar ook niet erg blij mee.

Om nou niet weer compleet uitgeput aan een bevalling te gaan beginnen: iemand toevallig nog wat gevonden wat daar ook tegen werkt?

Gaat dus niet om reguliere zuurbrandjes vanwege eten ofzo, daar heb ik geen last van.

Maar voornamelijk als ik ga liggen is t een probleem en helemaal als die kleine los gaat.

2. Justme1985

Justme1985 Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.028
    641
    113
    Omeprazol!
    Dat was en is het enige wat bij mij helpt. De vorige 2 zwangerschappen kon ik gerust een aantal dagen doen op 1 capsule maar deze zwangerschap is het een ware hel :|. Slik nu uit voorzorg, en om een spiegel te houden, 2x per dag een capsule en het is nu wel aardig onder controle maar dan moet ik het niet per ongeluk een keer vergeten :|:rolleyes:

Vero0504 vindt dit leuk.
  3. Neilia

Neilia Niet meer actief

Omeprazol inderdaad!
    Werkt hier ook heel goed tegen de misselijkheid.

Vero0504 vindt dit leuk.
  4. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Wat hierboven staat! Bij mij hielp op een gegeven moment ook niks meer. Die omeprazol was een verademing!

Vero0504 vindt dit leuk.
  5. S2909

S2909 Fanatiek lid

14 nov 2019
    2.299
    3.083
    113
    Vrouw
    Hier raadde de gyn riopan aan. Geen idee of dat dezelfde naam heeft in Nederland. Maar het werkt hier wel zalig snel

Vero0504 vindt dit leuk.
  6. Annefien

Annefien Bekend lid

4 jan 2021
    596
    359
    63
    Vrouw
    Ook ik slik sinds 2 weken omeprazol, wat een verademing, sindsdien kan ik weer slapen en zelfs plat liggend.
    Alle andere middeltjes hielpen eerder wel maar op een gegeven moment deed het niks meer. De verloskundige gaf aan dat ik dan nog omeprazol kon proberen. Nu slik ik dus 1 keer per dag een tablet rond het avondeten, heb met de huisarts overlegd aangezien in de bijsluiter stond dat je het niet langer dan 14 dagen mocht slikken zonder overleg met de huisarts en die zei als dit voor jou werkt, lekker blijven slikken.

Vero0504 vindt dit leuk.
  7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.971
    15.011
    113
    Zal eens omeprazol halen bij de kruidvat, riopan heb ik geloof ik niet gezien in Nederland. Wist wel dat omeprazol helpt bij reguliere maagzuurklachten maar hopelijk levert t ook hier wat minder ellende voor de nacht.

Vorige keer ging ik met 18 weken opgeteld 2.5 uur slaap per dag een bevalling in...dan kan je qua pijn niet veel meer hebben, hallo weeënstorm...Kijken of we dat een beetje kunnen beperken (weeënstorm ontwijk je niet natuurlijk, zou wel fijn zijn!).

Riopan valt in dezelfde rij als antagel qua type. Grootouders staan vlak bij de belgische grens op de camping dus evt is een tripje altijd een optie.

S2909 vindt dit leuk.
  8. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hier hielp omeprazol ook maar wat nog beter hielp was indalen.. en aangezien ze bij mij tot ver in de zwangerschap dwars lagen duurde…

Bezoek aan osteopaat heeft ruimte gemaakt bij m’n maag en onderin zodat m’n zoontje draaide op te moment dat ik daar de deur uitstapte.
    Toen was t over.
    Sterkte je kunt daar echt last van hebben

9. LLxx32

LLxx32 Actief lid

5 apr 2018
    427
    215
    43
    Vrouw
    Bij mij hielp een hap droge fijne havermout. Gek misschien. Maar hielp echt. Als een soort afdichting.

10. Saren

Saren Actief lid

7 jun 2012
    329
    23
    18
    NULL
    NULL
    Ik lig idd ook iets hoger met mijn hoofd. En bij mij helpen Rennies afdoende. Begin van de zwangerschap slikte ik ook omeprazol voor de misselijkheid. Wat ook scheelt is dat de kleine sinds deze week is gedraaid en niet meer in een stuit ligt. Sindsdien minder last van maagzuur.

Deel Deze Pagina