Tweelingzwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ZoWelkom84, 17 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Hoi!

graag zou ik ervaringen willen ontvangen over een tweelingzwangerschap..

vandaag hebben wij een echo gehad en ik blijk zwanger te zijn van een tweeling.
    Nu loopt de één op ‘schema’ en de ander loopt wat achter. Daar zie je ook nog geen armen en benen en bij degene die op schema loopt zie je al wel iets….

mijn oudste was ook een tweeling en daar was precies die scenario ook aan de orde en is het een vanishing twin geworden..

bij wie liep de een ook achter maar is het toch goed gekomen? En als het goed is gekomen merk je nu het kindje geboren is dat er ontwikkelings problemen oid zijn?
    Uiteindelijk is het gewoon afwachten natuurlijk, maar zou toch graag ervaringen ontvangen.

alvast bedankt!

2. Moto

Moto Bekend lid

5 dec 2019
    592
    537
    93
    Ik heb hier geen ervaring mee. Maar zag dat er nog niemand gereageerd heeft en wil je sterkte wensen! Spannende situatie waar jullie in zitten. Hopelijk heb je snel duidelijkheid.

3. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Oh meid wat spannend. Ook geen ervaring, Wanneer mag je weer komen?

4. Pinac

Pinac Fanatiek lid

13 jul 2014
    1.145
    432
    83
    Heb je Facebook? Dan is de groep tweeling mama’s een goede voor je

5. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Dank jullie wel! Ik mag volgende week woensdag (pas).
    Liefst ga ik even naar een echopraktijk maar mijn man zegt ja nu kan die kloppen en volgende week gestopt zijn. Dat is ook zo natuurlijk, maar volgende week moet ik alleen omdat mijn man begonnen is bij een nieuwe baan.
    Ik merk dat ik het nu eigenlijk ‘te lang’ vind te duren :(

6. Moto

Moto Bekend lid

5 dec 2019
    592
    537
    93
    Volg je gevoel en ga dan eerder zou ik zeggen

7. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Hi Moto,

zie dat jij in November zou moeten bevallen van je tweeling? Hoe voelde jij je, met name in het begin?
    Ik ben vandeweek alleen flauw gevallen (schildklier iets te snel, heel veel stress, oververmoeid door slecht slapen oa door de te snelle schildklier). Mijn lichaam gaf het even op leek wel.
    Maar verder tot op heden weinig klachten. Af en toe wat weeïg nog steeds. Gisteravond dacht ik laat ik even naturel chips eten. Al die tijd echt nul trek in zout de gedachte alleen al. Maar gisteren dacht ik laat ik het eens proberen… met kok neigingen als gevolg..

8. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Die zag ik inderdaad maar ben nog wat voorzichtig met aanmelden ivm als collega’s dat ineens zien ;)

9. Moto

Moto Bekend lid

5 dec 2019
    592
    537
    93
    Ik was echt stront misselijk en onvoorstelbaar moe. Dus eigenlijk best veel klachten. Maar bij de jongens was ik ook erg misselijk (nu wel erger overigens)

10. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Oooo wat erg! Ben blij dat ik dat niet heb.. voel mij wel belabberd en nergens zin in, niet vooruit te branden maar qua ziek zijn zit het wel goed.

bij mijn drie jongens was ik in ochtend misselijk, bij oudste ging ik met tassen de deur uit omdat ik moest eten. Bij tweede weinig trek weeïg en bij jongste vergeten wel allemaal kokhalzen in ochtend.

ik zou het leuk vinden als er 1 meid bij zou zitten maar gezien klachten denk ik 2jongens :roflmao:

11. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.080
    12.033
    113
    #11 Dubbelgeluk, 27 aug 2022
    Laatst bewerkt: 27 aug 2022
    Als beide hartjes kloppen dan gaat het qua ontwikkeling goed. Ik zou dus ook proberen eerder voor een echo te gaan. Natuurlijk kan het nog fout gaan, maar dat kan later in de zwangerschap ook. Als jij daar behoefte aan hebt, zou ik het proberen.

Bij mij was de een ook iets minder ver dan de ander, maar dat trok later mooi recht.

12. Cobon

Cobon Niet meer actief

Hoe was je echo vandaag?

Deel Deze Pagina