Ik ben op zoek naar een keukenmachine maar zie zoveel verschillende en steeds meer opties dat ik door de bomen het bos niet meer zie Voor de meiden die een keukenmachine hebben, welke hebben jullie? Waar gebruiken jullie hem oa voor en gebruiken jullie hem veel? Mis je dingen of zit er juist van alles bij wat je in de praktijk niet gebruikt? Ik wil slagroom kunnen kloppen, deeg maken, groente fruit hapjes (meerdere porties), smoothies, ijs, milkshakes, groente fijn kunnen maken enz. Ik heb een mooie van Philips gezien maar zag ook Kenwood en Bosch. Op elk apparaat is wat aan te merken als ik de reviews lees. Dus vandaar dat ik jullie inschakel Alvast bedankt!
ik heb toevallig gisteren een keukenmachine gekregen alvast voor me verjaardag. ik wil hem gaan gebruiken voor taarten en cupcakes enz. ik heb de MOULINEX QA404 MASTERCHEF GOURMET. voordeel van deze was dat de extra hulpstukken erbij zaten. had ook een kenwood gezien maar daar moest je nog alles bijkopen. heb gisteren hem uitgeprobeerd voor brownies en met zeggen werkt super. wat ik fijn aan deze vind is dat er een deksel op de kom zit. hij is 900 watt en hij ziet er ook nog leuk uit. en de prijs stond me ook aan. scheelde te veel met de kenwood. er zit een deeghaak, klopper en een mixerhaak bij. blender kun je erop zetten en ook een molen voor het snijden van groente enz.
ik wil ook een keukenmachine. Ik wil per se kunnen mixen/kloppen (dus een goede garde erop) maar ook per se een GOEDE deeghaak. Vaak is het zo'n plastic haakje, dat wordt hem niet voor mij. Kunnen hakken is ook fijn, want dan heb ik verder niks meer nodig. Dus ik lees mee. (voor de duidelijkheid, ik wil biscuitmix kunnen mixen en marsepein kunnen kleuren met mijn machine)
Ik heb er een van Philips, hij kan smoothie-ice-pulse en natuurlijk hard en zacht... Ik gebruik hem eigenlijk nooit... Zou ik wel moeten doen, want voorheen maakte ik er wel lekkere smoothies mee. Zonde dat ie nu alleen maar stof staat te vergaren...
Wel, wij hebben een kenwood major en nog iets, ben de naam even kwijt We zijn er supertevreden over! Stevig ding, ik maak dikwijls brood en kneed dan deeg voor 2 broden samen ... De laatste tijd is iedereen zo gek van de kitchenaids, ik vind ze zelf ook heel mooi, maar de kom is precies kleiner en minder stevig?
Ik heb sinds kort een Magimix 3150 en vind hem geweldig gebruik hem bijna elke dag. Hij is compact en heeft een grote en een kleine kom, waardoor je voor kleine hoeveelheden dus niet de grote kom helemaal vuil hoeft te maken. Verder heeft hij een slagroomklopper, deeghaak, messen en raspjes (van die schijven) in verschillende soorten/maten. Er zat bovendien een afsluitbare opbergbak bij voor alle messen e.d.(ideaal met onze kleine man op ontdekkingstocht). Hij was wel redelijk prijzig, maar veel kookwinkels hebben regelmatig leuke aanbiedingen. Hiervoor had ik een Kenwood (model weet ik niet meer), ook een superding, maar minder compact en er braken best snel al onderdelen af. Hij heeft het zo'n 5 jaar uitgehouden (intensief gebruikt), toen brak er een essentieel stukje af en deed hij het echt niet meer. Er zaten ook meer dingen bij die ik in de praktijk maar zelden gebruikte, zoals een blender en een citruspers (die ik natuurlijk niet weg gooide, dus die kostbare kastruimte in beslag namen...). Ik gebruik de keukenmachine meestal voor het snijden of raspen van groente, hakken van noten e.d., mixen van deeg en het maken van pesto e.d. Babyhapjes maakte ik eigenlijk altijd met de staafmixer en slagroom klop ik nog steeds het liefst met mijn handmixer. Heel veel succes met je keuze. Er is inderdaad zoveel aanbod, dat je door het bos de bomen niet meer ziet. Het helpt als je voor jezelf helder hebt wat je ermee wilt en hoeveel je wilt uitgeven.
Oh, interessant topic. Mag ik meelezen? En daar meteen de vraag aan toevoegen welke keukenmachine een ui klein kan hakken? Man wat een hel is dat. Verder moet ie idd fruithapjes kunnen maken, groentenhapjes etc. straks voor ons meisje want ik wil heel graag dat zij net als ons gewoon vers gaat eten.
Voor 1 ui pak ik niet mijn keukenmachine hoor! Ik heb zo'n magic bullet achtig ding dat op mijn staafmixer past.
Deze had ik idd ook voorbij zien komen en vind hem heel mooi! Zeker de prijs en de extra's alleen de kleur.. Ik heb een wijnrode keuken dus ik ben bang dat dit erg gaat vloeken.. Door deze kwam ik dus weer bij de Kenwood uit maar vind het prijsverschil erg groot en zal er zoveel verschil inzitten? Gebruik hem nou ook weer niet dagelijks..
Jola, grappig dat dingetje van tupperware zeg! Heb zoiets ook gezien op de huishoudbeurs van een ander merk zonder touwtje. Was een stuk goedkoper maar toen niet gedaan. Jouw keukenmachine vind ik qua uitstraling iets minder. Het is bedoeling dat hij altijd op de keuken zal blijven staan. Rest van de apparatuur is zwart met roestvrijstaal vandaar de 1e keuze van de Philips maar uiterlijk is natuurlijk niet het belangrijkste dus zet hem wel even op mijn lijstje Missmamsie, wat zonde dat je hem niet gebruikt zeg.. Ik hoop dat ik er wel veel gebruik van ga maken! Heb je hem wel op je keuken staan? Kan me voorstellen dat als je elke keer de kasten leeg moet halen om hem te pakken dat je hem minder snel pakt.
Ik denk dat jij er dan wel eentje van Kenwood moet hebben met meer vermogen. Zag er 1tje van ruim 300,- waar deze functies op zaten die jij zoekt. Mijn buurvrouw heeft er ook zo een en gebruikt hem idd voor kleuren van marsepein en biscuitmix maken. Heb laatst mijn handmixer met kleine kom door laten branden tijdens het mixen dus moet echt een sterkere hebben + grotere kom want zo'n lullig dingetje kan net 1 hapje in!
Ik heb er eentje van Clatronic. Ideaal ding maar ik gebruik m dan ook alleen voor het bakken van taarten. En het mixen van vullingen geen blender dus geen hakgedeelte etc etc.