Maar je moet dan zelf toch hier op het forum daarop klikken? Dan zou ik denken: klik er dan niet op. Of is dat niet zo?
Er staat in het topic: "Facebook kan zien welke leden een website bezoeken waar het 'vind ik leuk-plaatje' op staat, ook als zij dat niet aanklikken. Facebook kan ook niet-leden volgen als ze een website bezoeken die gebruik maakt van Facebook-connect."
Bij mij worden altijd alle cookies verwijderd zodra ik van het internet af ga (dit heb ik zo ingesteld).. hierdoor heb ik nooit last van de problemen die jij benoemd!
Maar hier kun je toch ook mee op facebook gezien worden? Ik zie hier altijd de "vind ik leuk" buttons staan, nu klik ik daar nooit op maar als ik ergens reageer en iemand reageert daar dus op met "vind ik leuk" dan kunnen anderen mij toch ongevraagd zien op facebook of zie ik dat verkeerd? Of is dat het risico wat je loopt als je niet helemaal anoniem bent?
Kan die hele facebook handel niet weggehaald worden? Niet zo leuk als mensen daar weten dat je bezig bent ofzo als je dat niet wilt!!
Als het zo werkt als in dit topic wordt gezegd, dan maakt het niet uit of zp het facebook gebeuren weghaalt. Het gaat er dan om dat jij op facebook zit en met dezelfde pc op zp. Ik heb trouwens nog nooit iets van zp op mijn facebook gezien, zou dat dan nieuw zijn vanaf oktober oid?
Nou dan delete ik mijn facebook maar geloof ik. Zou het niet zo leuk vinden als mensen straks mijn gynaecologische uitstapjes kunnen gaan volgen. Dat is nogal prive. Erg vervelend weer, net als met google.
Ligt dus niet aan mij. Laatst opende ik facebook. Staat er open en bloot op mijn facebook dat ik een pagina over kinderwens en pco leuk vind. Nou...dat had ik echt niet aangeklikt. Niet iedereen hoeft dat te weten.... Tegenwoordig check ik na een bezoek aan dit forum of andere sites altijd even of er niks geks op facebook beland is....
Mm ik zat al te twijfelen over het opheffen van mijn fb. Nu weet ik het wel zeker, wat een onzin dat ze dat allemaal in de gaten houden!
Daar schrik ik dus echt van!! Dat is echt mijn nachtmerrie-idee zeg maar! Stond het in je time-line zodat jouw vrienden ook konden zien dat je deze pagina's "leuk vond" of was het meer met advertenties die alleen zichtbaar zijn voor jou?
Vind het echt belachelijk van facebook. Hoorde het net ook op radio538. Je kunt iets eenmaligs instellen ofzo en dan is het niet meer zichtbaar. Maar steeds als ik op privacy klik bij facebook loopt die vast. Vind het eerlijk gezegd niet normaal inverband je privacy... Denk dat ik FB ook maar op ga zeggen
Zie je dit dan gewoon op je profiel staan? en met time line bedoelen jullie het nieuwsoverzicht op de startpagina?
Dit is de reden dat ik 2 dagen geleden mijn account bij FB heb opgezegd. Duurt ook nog eens 14 dagen!!
Waar kan je dat zien op facebook? Doe niet zoveel met BF, maar heb ook weer geen zin dat mensen precies zien wat ik hier doe en lees..
Kan een van jullie mij misschien uitleggen waar je je timeline met dit soort berichten dan kunt zien? Ik zoek me suf.
Als ik facebook goed heb gelezen wordt alleen informatie gebruikt bij de facebook-ads en dat kun je uitzetten. Bij accountinstellingen en dan facebook-ads. Ik weet echt 100% zeker dat er op dit moment niets in je timeline/startpagina wordt gezet over dat je op zp zit tenzij je dat er zelf op zet. Ik zit echt dagelijks op zp (erg eigenlijk...hihi) en heb nog nooit iets op facebook gezien daarover. Ik zie het ook niet verschijnen op de facebook van mijn vriend (hij heeft de nieuwe timeline al op zijn profiel omdat hij dingen ontwikkeld en ook daar staat niets). Krijg een beetje 'storm in een glas water' gevoel Denk dat het allemaal wel los zal lopen.
Oh, volgens mij is timeline nog niet bij iedereen beschikbaar, misschien dat ik het daarom niet zie. Roasao, ik denk niet dat het een storm in een glas water is, er is al héél veel kritiek gekomen op de laatste aanpassingen van Facebook (oa werd bekend dat zij je ook volgen naar andere pagina's ook als je niet ingelodg bent en niet op een "like"knop hebt geklikt). Kan een van de ervaringsdeskundigen in dit topic misschien een (geanonimiseerd) screenshot posten van hoe dat er dan uit ziet?
Dat verhaal van mij over dat artikel over pco en kinderwens dat stond op facebook in mijn time-line of op het prikbord of hoe noem je zoiets? Volgens mij moet dat voor mijn vrienden ook zichtbaar zijn geweest. Gelukkig maar heel kort, want ik kwam er op tijd achter. Er stond doodleuk dat ik dat artikel leuk vond, alsof ik op de like-button geklikt had. Nou, ik weet echt heeeeeel zeker dat ik niet op de like-button geklikt had. Want zoiets wil ik niet delen op facebook. Helaas geen screenshot van gemaakt (maar vooral heel snel weggegooid uit de time-line)
Is het niet mogelijk dat de 'facebook' knoppen van het ZP forum worden gehaald?! Dat lijkt me in iedergeval een iets veiliger gevoel.... (weet niet helemaal of het helpt, maar het wordt in alle berichtgeving wel aan die knoppen gelinkt).