Hoi, ik ben toch benieuwd of meer mensen dit hebben.... ben nu 31 weken en 3 dagen zwanger en sinds deze week voel ik geen schopjes meer. Ik voel wel wat bewegen, verschuiven enzo. Maar die echte harde schopjes zijn weg. Nu zei mijn vk dat ik wel 10 x per dag iets moet voelen, maar hoort dit er dan ook bij? Is het niet erg als ik geen 10 (of meer) schopjes per dag voel? Eerst voelde ik die ook niet echt overdag, maar als ik dan ging liggen dan binnen no-time voelde ik echte harde schoppen en soms best lang. Maar nu dus niet meer. Ik maak me hier wel zorgen om eigenlijk.
De schopjes zijn bij mij ook verdwenen. Ik denk dat de ruimte om uitgebreid te trappen toch echt te klein is geworden. Ook ligt bij mij volgens mij z'n ruggetje tegen de buitenkant waardoor ik, als hij schopt, het niet zo voel. Veel geschuif inderdaad en dat is prima hoor, is ook bewegen!
Gelukkig, maak me toch zorgen.... Ik voel soms ook echt trillingen (net alsof je oog trilt) en dan gaat mijn buik een beetje op en neer. Maar dat trillen wat is dat dan eigenlijk? Ik neem aan ook mijn kindje? Maar wat doet hij dan?
Je beeb krijgt steeds minder ruimte en als hij inderdaad met zijn rug naar buiten ligt voel je ook al minder. Ik voel ook veel minder schoppen dan eerst, het is meer schuiven langs de buikwand. Was bij mijn eerste ook zo.
Lijkt me wel vreemd straks...als je alleen nog maar geschuivel voelt. Het klinkt wel logisch inderdaad...anders check je het voor de zekerheid bij je vk de eerstvolgende keer.
Heb ik sinds een aantal dagen ook. De verloskundige maandag nog opgebeld, want zondag had ik het idee dat hij zachter en minder bewoog. Moest een warme douche nemen en hem wakker maken door wat in mijn zij te porren. Dat werkte wel, anders was ze trouwens langsgekomen. De rest van de dag was hij nog redelijk rustig, maar 's avonds voelde ik hem weer goed. Maar inderdaad, echte trapjes voel ik niet meer.
hier ook bijna geen schopjes meer, maar idd meer een soort schuiven. Ik denk dat het met ruimte gebrek te maken heeft.
Die kleine bij mij schopt er flink op los en het lijkt van binnen soms wel een complete verhuizing van organen Als ze tegen je maag of ribben schopt krimp je toch ook ff ineen.... Wel kan ik me herinneren dat de kleine een kleine twee weken iets rustiger is geweest. Wellicht had ze een enorme groeiperiode en dan zijn ze over het algemeen iets rustiger....tenminste, dat is mij verteld. Als je iets niet zeker weet, bel gewoon je verloskundige. Liever een keer extra bellen dan dat je je zorgen maakt. Groetjes, Danielle