overgegeven,wat nu?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door liefmevrouwtje, 7 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefmevrouwtje

6 sep 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    hi, ik ben bijna in week 7.
    ben de laatste dagen erg beroerd. verschrikkelijk gewoon.
    maar goed...

heb net overgegeven, en serieus ik voelde me erna stukken beter...
    maarja... had voor de tijd al een beetje gegeten en ook al 1 stuk fruit gehad. moet ik dan nu vandaag opnieuw 2 stuks fruit eten? omdat ik het uitgekotst heb? wil mijn babytje natuurlijk wel goed blijven voeden.

tips?

2. Muisje88

Muisje88 Bekend lid

9 jul 2010
    720
    0
    0
    Nagelstyliste en kapster
    Friesland
    Ik heb dit ook gehad en nu nog soms wel. Ik had als ik gekotst had kon ik alles eten wat ik wou dan kwam het er niet meer uit. Ik denk dat je moet doen wat jou gevoel zegt. Wil jij 2 stuks fruit eten moet je dat doen.

3. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Je moet inderdaad doen wat jij wil. Je baby krijgt sowieso de voedingstoffen wel binnen. Ik heb in het zh gelegen met uitdrogingsverschijnselen in week 16 ivm misselijkheid vanaf het begin en mijn baby loopt nu 3 weken voor op groei. Dus ze krijgen echt alles wel, ook al houdt je niks binnen. Hoop voor je dat de misselijkheid snel overgaat iig, maar je moet je vooral geen zorgen maken.

4. liefmevrouwtje

6 sep 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    oow superdankjewel. dus als ik het goed heb begrepen? ook als ik heb overgegeven dan hoef ik niet alle soorten eten wat ik heb uitgekots (ieuw smakelijk) weer te gaan eten omdat de baby de voedingsstoffen al heeft?

5. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    goed blijven drinken, eten als je trek hebt en minimaal 3 maaltijden per dag die in balans zijn.. meer kun je niet doen. Succes met je misselijkheid meid! en Alsnog GEFELICITEERD met je zwangerschap

6. liefmevrouwtje

6 sep 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    dankjewel..
    maar wat versta je onder het begrip maaltijden die in ballans zijn?

7. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ik heb ook in het ziekenhuis gelegen omdat ik bleef spugen en niks binnenhield. de gyn. zei: de baby eet jou op:) dus hij pakt alles wat hij nodig heeft. de baby liep 3dagen voor op groei (bij 11wk) terwijl ik me erg slap voelde.

volgens mij is het ook zo dat je na 10 min. al de voedingsstoffen uit je eten haalt?? (als het in je maag zit?) dacht ik.
    en ik voelde me (ook bij vorige zwangerschappen) vaak beter als ik gespuugd had. dan kon ik weer eten:D

8. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    oh ja, mijn maaltijden zijn zeker niet in balans....
    (denk de schijf van 5??) daar kom ik niet aan...

9. liefmevrouwtje

6 sep 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat klinkt als een geruststelling..

10. MamavanK

MamavanK Bekend lid

25 aug 2010
    526
    81
    28
    Hier ook hoor. Bij mijn vorige zwangerschap heb ik zo goed als 9 maanden niks binnen kunnen houden. In het begin door de misselijkheid, later omdat alles tegen mijn maag drukte :S

Na de bevalling was mijn baby meer dan gezond :D En van mij was er niks over ;)

11. liefmevrouwtje

6 sep 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    oow ik heb met je te doen... maar wat fijn dat de baby gezond was :)

12. Chaii

Chaii Niet meer actief

Koop een goede zwangerschaps multi vitamine.
    Ik kon fruit maanden lang niet verdragen bij mijn dochter en nu weer niet.
    Mijn dochter is een super gezonde dame overgins. ;)

13. Bri

Bri Niet meer actief

Maak je niet te druk om wat je wel en niet binnenhoudt. Zolang je maar niet uitdroogt, want dan is het mis. En dan nog is het eerder een probleem voor jou dan voor je baby.

Eet gewoon lekker nog wat fruit als je daar zin in hebt. Ik vond het een wondermiddel; zette 's avonds voor het slapen altijd een bakje fruit naast m'n bed zodat ik dat 's morgens gelijk kon eten voordat ik opstond. Dat verdroeg ik veel beter dan bijvoorbeeld crackers. Dan nog belandde het fruit daarna wel eens in de wcpot hoor, maar zo'n drama was dat nu ook weer niet.
    Sommige vrouwen worden juist misselijk van fruit. Het is toch een beetje uitproberen wat voor jou werkt en wat niet.

Multivitamines vond ik nergens voor nodig, zo over de hele dag hield ik het meeste eten wel binnen. Misschien zijn ze nuttig als je echt de hele dag overgeeft (maar dan hou je die pillen toch ook niet binnen?) of als je alleen nog maar droge crackers lust. En die met visolie vond ik afschuwelijk; ik boerde nogal veel toen ik zwanger was en dat smaakte dan naar oude vis. Gatver...

14. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Bij mij hielp het juist om steeds kleine beetjes te eten over een dag verdeeld. Op die manier krijgt je maag het niet zo zwaar te verduren. Ik moest ook uitkijken met bepaald soort fruit (appels bijv.) door de zuurgraad!
    Probeer voor jezelf uit te zoeken waar je wel goed tegen kan, drink veel water over de dag verspreid (dus niet in 1x veel, want dan kan je maag ook op tilt slaan) en voor de rest hopen dat het over een paar weken minder is! :)

15. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Ik ben nu ook bijna 3 weken kotsmisselijk en wat ik ook eet, de misselijkheid blijft. Behoorlijk pittig helaas, ik weet wat je doormaakt.
    Laten we maar hopen dat dat na het 1e trimester over is!:)

Deel Deze Pagina