Nou dames, ik ben vandaag 39,2 weken zwanger, maar de kleine meid zit nog heerlijk in mijn buik. Ondanks dat heb ik wel het gevoel dat het wat rommelt. Moet al 4 dagen vaak naar de wc. Ongeveer 5x per dag voor de grote boodschap dus, waarvan minimaal 2x diarree. Ik ben met vlagen misselijk tot braken toe. Mijn bloeddruk stijgt ook ineens. Gisteren ineens 130 om 78, normaal is die 120 om 70. Vanmorgen was de bloeddruk zelfs 140 om 80. Volgens een vriendin van mij kunnen dit allemaal voortekenen zijn, maar ik heb daar eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Hebben jullie weleens van zulke voortekenen gehoord die de bevalling aankondigen ?? Lijkt me leuk om eens ervaringen te lezen.
Hier ook dezelfde klachten.. Vaak naar de wc/ meer dan normaal .. Vlagen van misselijkheid....maar er gebeurd niks. Ook mijn bloeddruk schommelt maar dat schijnt normaal Te zijn volgens mijn vk. Dacht laatat even dath het zou doorzetten had de hele nacht en ochtend krampen maar helaas stopte het weer. Irí he als je bij elk dingetje denkt zou het ?? Success en hopen dat je snel je kleïne meid mag vasthouden!
Ik poepte me ook helemaal leeg en ik sliep de laatste dagen voor mijn bevalling super goed! Als of je lichaam zich aan het leegmaken is en energie aan het verzamelen voor de grote dag! Qua bloeddruk zou ik het niet weten, ook verloor ik 4 dagen van tevoren mijn slijmprop. Suc6 met de laatste loodjes!
Ik handvest hetzelfde... Ook vaak plassen en poepen en de laatste week ging mijn bloeddruk ook omhoog!!! Zelfs zo erg dat ik vrijdag naar het ziekenhuis had gemoeten. Maar ging donderdagnacht aan het bevallen dus uiteindelijk gewoon een voorteken dat mijn lichaam zich aan het klaar maken was!!!
Super leuk om de ervaringen zo te lezen Hoop ook echt dat het een voorteken is. Heb ook namelijk sinds 4 dagen veel harde buiken en geregeld krampen. We zullen zien wanneer de kleine zich aankondigd, maar zou toch geweldig zijn als dit voortekenen zijn. @thirza50 Ik zie dat je maar 2 dagen scheelt met mij haha. Spannend he, hoop voor jou ook dat de kleine snel komt.
net mijn bloeddruk weer opgenomen, en hij zit nu op 145/88. Lijkt me toch vrij hoog. Morgen toch eens met de gyn bespreken.
Ik weet niet wat normal voor je is kwa bloeddruk ? Vk kijken naar je onderdruk en die mag niet boven de 90 zijn als Het goed is. Zelf sçhommelt mijn bloedruk ook, keer gehad 140/70 volgens de vk was dit dus niet hoog....omdat ze dus naar onderdruk kijken. Als je het niet vertrouwd idd even je vk bellen! Keuk dat we bijna gelijk lopen op 2 dagen na! Spannend he zo de laatste weekjes.....of weekje haha wie weet.
Hier nooit voortekenen gehad. Vrijdagochtend verloor ik de slijmprop. Middernacht begonnen van het ene op het andere moment de weeen. Die zakten zaterdagmiddag af, om rond half 8 weer in regelmatig ritme terug te komen en toen ben ik die nacht bevallen. Nou had ik de hele zwangerschap al last van behoorlijke verstopping, maar ook in slapen of andere dingen bleef alles tot het laatste moment zoals het was. En ik hoor om me heen dat dat gerommel en al die voortekenen soms ook weken lang aanhouden, dus het zegt per individuele situatie nog steeds weinig over de vraag of het nu echt gaat beginnen of niet Hopelijk wel voor jou!
Hier ook niet echt voortekenen. Wel wil ik je meegeven dat omdat je bloeddruk omhoog gaat en het is meer dan 10 punten bij de onderdruk dat je het wel eventjes moet laten nakijken.
Ik denk dat al die kwaaltjes ook niets zeggen teminste, Bij de een wel en de ander niet. Ik zelf had vanácht weer rug en buikkrampen, Zelfs na het douchen hield het aan. Nu alleen last Van een zeurderige rug en felle steken daar beneden.... Veder nog geen slijmprop of iets verloren..volgens de vk is dit voorwërk...dus het zegt allemaal niks, je kan dus weeken zo lopen met klachten...
Ik moet de laatste paar dagen ook vaak naar het toilet voor plassen en ontlasting... Vooral ontlasting vaak! En iedere keer maar een beetje... Hebben jullie dat ook? Verder heb ik veel last van m'n heupen tijdens het slapen, dat zal wel komen vanwege het gewicht wat daar op rust als ik op m'n zij lig. Hebben jullie daar misschien nog tips voor? Aan het einde van de ochtend kan ik haast niet meer liggen van de pijn!
Last van je heupen heb ik ook! Ik kan zelf ook niet te lang op me zij liggen Want dan krijg ik last..echt een tip heb ik niet. Ik wissel dan gauw op me andere zij of rug .. Misschien dat een kussentje helpt? Succes meiden de laatste weekjes!
Bij mijn vk praktijk zeggen ze juist, lage bloeddruk is een voorteken. Ik had met de jongste 1 dag voor hij geboren werd een lage bloeddruk, dus werd toen al gezegd, dat ze dit vaak zagen bij aankondiging van een bevalling. Succes
Hey meiden. Heb vandaag mijn controle bij de gyn weer gehad. Bloeddruk was 110/80 toen hij daar werd opgenomen. Gyn gaf aan dat het een goede bloeddruk was, en dat de stijging redelijk normaal is met deze zwangerschapstermijn, en dat je op het einde van je zwangerschap een IETS hogere waarde hebt dan dat je normaal zou hebben als je niet zwanger bent. Maar omdat ik toch wat klachten als hoofdpijn heb, af en toe sterretjes zien etc etc, wilde hij toch dat ik even mijn bloed en urine liet controleren. Uitslag daarvan was GOED, dus geen teken van zwangerschapsvergiftiging. Wederom heeft hij gevoeld of ik inleidbaar ben, maar weer is dat niet het geval Gyn had het erover dat het voorste gedeelte al wel mooi aanvoelde, maar dat het "tuitje " nog onrijp was. ( wat hij nou bedoeld met "tuitje" dat weet ik niet ) Ik zou ingeleid worden met 38 weken, maar ik krijg nu al 3 weken achter elkaar inwendig onderzoeken, maar steeds ben ik nog niet inleidbaar pfffffff. Wel gaf de gyn aan dat hij het hoofdje van de kleine kon voelen. Ik schrok hier best van, want is het normaal dat je het hoofdje van het kindje kan voelen ?? Heb er zo'n raar idee bij haha.
Nou, hier nog steeds geen bevalling hoor. Heb wel sinds vanmorgen regelmatig gigantische, contstante buikpijn wat echt pijnlijk is. Pijn trekt door naar de onderrug. We wachten weer rustig af.