OOOOOOOOw spannend vanmiddag om 15.00 weer voor het eerst autorijles.... Ik heb het 3! keer eerder geprobeert maar raakte voledig in paniek als ik achter het stuur moest kruipen.. Ik hoop dat de paniek nu weg zou blijven...
Rustig blijven! Niet angstig worden, de instructeur kan altijd ingrijpen als dat nodig zou zijn immers. Succes! Groetjes Miep
gewoon verstand op nul zetten en blik op oneindig. (doe dat laatste maar niet ) in ieder geval veel succes en het gaat je vast een keer lukken.
ik heb ook rijles gehad en raakte ook in paniek en ben angstig omdat ik een auto ongeluk heb gehad 8) alleen op van die land wggentjes daar croste ik wel nee ik doe het niet meer vind het heel knap van je dat je het nog eens probeert
Ik hoop voor je dat het deze keer wel goed gaat! Een rijbewijs is zo handig! Je kunt dan gaan en staan waar je maar wilt! Als je op een dag zegt "Hé, 'k ga ff shoppen in Parijs" dan kan dat (dat je dat misschien niet doet is het tweede!). Heerlijk al die vrijheid! Dus stap vanmiddag in die auto en denk aan de vrijheid. Al zoveel mensen hebben hun rijbewijs gehaald (en kijk maar eens op de weg wat een malloten dat zijn) dus JIJ kan het zeker! Heel veel succes en vooral plezier (probeer het te zien!)
DAnk jullie wel.. Ik woon in de polder dus die vrijheid moet ik echt gaan voelen want met het brommertje kom ik in deze kou echt nergens. LAnd weggetjes genoeg hier dus... alleen das nou net waar ik het meeste bang voor ben. Mijn huidige partner gelooft niet zo in mijn paniek, daarom probeer ik het nog een keer. ALs er wel ooit een klein wondertje komt, dan moet ik toch echt mobieler zijn... Ik heb nu enorme buikpijn... zenuwen, maar niet gewone zenuwen, ik heb het gevoel dat ik elk moment en moet plassen en moet poepen en van voren het een en ander er uit moet gooien.... O shit dit gaat vast neit goed.... Duimen jullie voor mij?
Heej nieuwbegin, gewoon lekker relaxen. (tis makkelijker gezegd dan gedaan) onthou dat rome ook niet in 1 dag gebouwd is, enne er kan niets gebeuren. de instructeur kan bij het stuur, heeft een rem... welke rijschool ga je lessen?
Ik vond rijlessen verschrikkelijk :x .. maar het uitzicht op een rijbewijs heeft me goed op de been gehouden. In 26 lessen ben ik in 1x geslaagd en nog steeds vind ik autorijden niet leuk.. maar als ik eenmaal achter het stuur zit.. ja dan rij je wel en dan stop je pas op plaats van bestemming.. haha.. niet echt opbeurend! Ach meid, autorijden is zo makkelijk, je komt er wel hoor!
Wederom doodeng, maar dat mag ik niet meer van mijn instruteur zeggen. Op zich had ik wel het gevoel dat er nog wel iets was blijven hangen van de lessen die ik ooit gehad heb. Ondanks dat mijn benen nog na trillen van de zenuwen heb ik wel een gevoel van dit keer gaat het mij lukken... Ik les nu trouwens in Haarlem bij Jos Mica ( denk niet dat het je wat zegt?) Dank allemaal voor het duimen en de succes wensen, het geeft best wel steun eigenlijk als je weet dat mensen mee denken... Erg lief... liefs Bianca
Hoi Bianca, Goed dat je de eerste stap gezet hebt. Het helpt inderdaad niet om steeds te zeggen dat je het doodeng vindt. Je moet maar zo denken als zoveel mensen het kunnen dan kan jij het ook Wanneer heb je je volgende rijles? Alvast heel veel succes gewenst. Groetjes, Velobabe
Kan je niet iets tegen de zenuwen krijgen van de huisarts ?...en volgens mij bestaan er ook rijscholen waar je wat extra aandacht krijgt/of is dat alleen met afrijden? Zelf ben ik om mn 18 begonnen 3 x gezakt en toen weer op mn 29 ste begonnen..en 1 keer gezakt en toen gehaald en heb hem nu 1,5 jaar en het is toch wel erg lekker hoor. Heel veel succes en probeer het leuk te vinden dat scheelt ook. Lydia
Jah hoor...zegt me wel wat... rijdt in een alfa romeo 147, grijs kleurig Ben namelijk zelf ook rij instructeur in haarlem Maar wat goed van je, dat je deze keer wel gaat doorzetten! Wanneer heb je de volgende
Ik begrijp helemaal wat je voelt. Ben zelf ook erg angstig geweest voor m'n rijlessen en vijf keer op examen geweest. Ik scheet zowat in m'n broek. Maar ik ben zo ontzettend blij dat ik heb doorgezet. Ik zou het nu niet meer kunnen missen. Je bent van niemand afhankelijk. Ik had na m'n examen zelfs zo de smaak te pakken dat ik maar gelijk ben doorgegaan met motorrijlessen. Meid, zet 'm op! Je kunt het gewoon. En als je het roze papiertje eenmaal hebt, neemt niemand je het meer af!
@wendyp, he wat grappig, thanks voor de info, mijn partner vroeg al in welke auto rijdt hij? Daar kon ik geen antwoord op geven omdat ik te zenuwachtig was. Hij belt mij nog even voor de volgende les, waarschijnlijk volgende week woensdag of donderdag. Wat vind jij van jouw conculega? @Willes ik hoop dat ik eht zo leuk ga vinden dat die motor rijlezen erbij mij ook achteraan komen, dat lijkt mij zo heerlijk... Maar nu eerst maar eens het autorijbewijs....
Hier nog zo 1! heb 5 jaar lang ieder jaar opnieuw een afspraak gemaakt om m vervolgens weer af te bellen... ook ongeluk gehad. Mijn wederhelft was op een gegeven moment ook niet meer zo onder de indrukken van mijn angstige argumenten en het taxi zijn zat, hij zei gewoon; pas als je je rijbewijs hebt gaan we aan kinderen beginnen! hoe bedoel je effectief omkopen hahaha... Met als gevolg dat ik morgen mijn 32ste les hebt en het zelfs leuk ga vinden (als er niemand anders op de weg zit)... Dusss, doorzetten! Ik doe nog wel eens uit paniek mn voeten op het gas ipv mijn rem enzo maar mij instructeur is ervan overtuigd dat (zelfs) ik het ga halen haha en ik heb altijd geroepen "als ik het durf"! En eerlijk? achteraf vraag ik me af waarom ik er zo lang mee gewacht heb Succes!
Heb tot nu toe nog nooit een leerling gehad die bij hem vandaan kwam, dus dat zegt wel al wat. Voor de rest ken ik hem niet zo goed, alleen van het 'zwaaien'
hmm hier ook dapper bezig met rijlessen maar het is ind e auto vooral ook erg gezellig altijd dat maakt je ook alweer een stuk meer ontspannen heb ik het idee nu nog hopen dat ik een keer ga afrijden fzo