Hoi meiden. Wie is er hier ook van een 3e, 4e kindje bevallen? Hoe begon de bevalling en met hoeveel weken? Heb altijd het idee dat het dan vroeger komt omdat het lichaam al weet wat er moet gebeuren... Maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Bij mij kwam de eerste met 40 weken precies, tweede met 40.2 en de derde met 40.4. Dus juist iedere keer 2 dagjes later. Begon alle drie de keren met beetje buikpijn en daarna wakker worden met flinke weeeen xxxx
Hier de derde op komst en die is tot nu toe het langst blijven zitten. De eerste was er met 39.2 de tweede met 39.6 en nu ben ik 40.2 en nog geen tekenen van een bevalling.
Jee maf hoor dat het per kind wat langer blijft zitten. Je zou denken juist een volgend kind sneller komt omdat het lichaam het al een keer gedaan heeft..
Nummer drie kwam op 39+3, dus niet echt veel eerder dan de eerste twee (40+2 en 40). De bevalling kwam erg rustig op gang en het duurde tot 3 minuten voor de geboorte tot de vliezen braken, terwijl bij de eerste 2 de hele bevalling begon met het breken van de vliezen. De eerste en tweede bevalling duurde 6 uur, terwijl de derde 15 uur duurde (doordat de vliezen maar niet braken). Ik geloof dat statistisch gezien een tweede kindje langer blijft zitten dan een eerste kindje, ik weet niet hoe het zit bij een derde of vierde.
Ik was 11 april 2011 uitgerekend van de 3e. 10 april niks aan de hand.. Op bed gegaan s avonds.. Werd s nachts wakker om 01:00 uur , plassen en een krampje.. Weer liggen..weer een krampje..dit zo elke 5 minuten .. na 20 minuten ben ik naar beneden gegaan.. Bleef doorgaan.. Om 02:00 vriendlief wakker gemaakt en VK en mn moeder gebeld.. 02:30 vk hier had ik 4 cm ontsluiting.. bij 6 cm vliezen doorgeprikt.. 04:35 is Sam geboren. Dus al met al in 3,5 uur. En op de uitgerekende datum
Bij mij kwam de tweede 2 dagen eerder dan de eerste. De eerste kwam precies met 41 weken. De tweede met 40 + 5 dagen. We zullen zien wanneer de derde zich aandient. Het is inderdaad apart dat bij sommigen elk volgend kindje juist wat later komt, je zou juist denken eerder.
40+2 41+5 39+1 bij derde braken om 00.45 uur de vliezen spontaan om 01.30 uur begonnen de weeen 02.00 uur persen en om 02.03 geboren... de eerste keer dat de vliezen spontaan braken... en weeen... het was gewoon ongesteldheidspijn tot de 9 cm.... zelfs de persweeen waren "flauw"... hopelijk mag het straks weer zo... Geen idee of het elke keer eerder komt.... het rommelt wel snel eerder volgens mij.... maar wellicht is het toch maar "afwachten"... succes... !!!