Hallo allemaal Daar ben ik weer met m'n vragen Momenteel slik ik alleen foliumzuur (van de DA) dit was voldoende volgens de huisarts. Nu lees ik oceral op internet dat je ook vitamine D moet slikken? Moet dit perse? Ik heb nog 2 potjes foliumzuur. .. moet ik toch over op een multivitamine of op extra vitamine D? Gr Maartje
hee meid. nee hoor is geen pre. maar je zou bijvoorbeeld multivitamine kunnen gaan slikken. daar zit foliumzuur al in. ze zeggen ook dat je in principe met foliumzuur mag stoppen met 10 weken omdat dan je lichaam het zelf overneemt maar ik heb zelf gewoon die zwangerschapsvitamines geslikt en daar zat het in dus was mooi meegenomen ik slikte er ook nog visoliecapsules bij voor de hersentjes. ( je hebt ze ook zwangerschapsvitamines met foliumzuur en visolie in 1 ik had volgens mij vsm maar je hebt ook van davitamon volgens mij de drogist weet welke
Ik heb tot 10 weken alleen foliumzuur geslikt en nu slik ik de zwanger vitamines van het kruidvat. 90 stuks voor 4,- dacht ik... Daar zit trouwens ook al foliumzuur in
Iedereen in deze streken heeft een vit d tekort.... dus is altijd goed als je het wel gaat slikken. Is tegenwoordig ook een advies van de verloskundige. Ik neem het gewoon extra bij de multi.... want dat mag je best hoger doseren dan de 400 ie. Ik nam er ook visolie bij.
Dan ga ik a.s. maandag maar gelijk mama-compleet incl visolie van davitamon halen... alle vitamines die je te veel krijgt plas je vast weer uit.
Hi, extra vitamine D is inderdaad gewenst.. Het is alleen niet zo dat je alle teveel gestikte vitamines weer uitplast . De vitamines K A D E plas je niet uit, maar je moet wel langere tijd veel te veel hoeveelheden slikken om hiervan schade te krijgen. Als je gewoon 1 multivitamine neemt, weet je zeker dat je goed zit . Fijne zwangerschap verder!
Ik heb tot 12 weken de Etos mama capsules geslikt, met alles er in wat belangrijk is. Daarna ben ik gestopt (kreeg ze moeilijk weg geslikt) en nu slik ik alleen nog Vitamine D.