Hai! Ik heb vandaag (7w1d) een echo gehad waar een zwangerschapsring op te zien was. De vk had een goede verklaring, ze zei dat ik minder lang zwanger ben als dat ik denk want de innesteling was pas laat. Ik had nl een positieve test bij 12 dagen overtijd (ik had 6 dagen overtijd neg getest en toen pas met 12 dagen een test gedaan). Ik had de echo zo vroeg omdat ik steeds bruin bloedverlies heb en ik wilde eigenlijk weten waar ik aan toe ben (de baarmoedermond is geirriteerd, de baarmoeder is gesloten). Ik was gerustgesteld totdat ik hier op het forum ging zoeken naar het fenomeen zwangerschapsring, er staan volgens mij alleen maar negatieve verhalen over zo'n ring hier. Ook had ze het over dat zo'n eitje kan 'bevriezen' waardoor de innesteling later is?? Daar vind ik helemaal niks over! Met hoeveel weken is zo'n ring zichtbaar weet u dat? Mijn cyclus is echt heel regelmatig dus ik begin hem nu wel een beetje te knijpen.. Mijn vk zegt er gewoon vanuit te gaan dat ik zwanger ben dat het alleen nog niet zichtbaar is. Helemaal niks gezegd over een miskraam of iets dus ik was eigenlijk heel opgelucht! Maar nu slaat de twijfel toch toe..
hoi Suus, sorry dat het even duurde voordat je antwoord kreeg. Het kan inderdaad dat je minder ver zwanger bent. Soms is je eisprong gewoon later en het kan ook wel eens een paar dagen duren voordat het eitje is bevrucht. Dat wordt bedoeld met bevriezen, dat het langer duurt dan in de boekjes staat. Het is normaal dat je een zwangerschapsring ziet bij een vroege zwangerschap. Met 5 of 6 weken is soms alleen een ring te zien, pas later wordt er een vruchtje zichtbaar. Waarschijnlijk is afgesproken dat de echo wordt herhaald over een paar weken, want aan een ring kunnen we niet goed meten hoever de zwangerschap is gevorderd. Zolang je geen helderrood bloedverlies hebt met krampen hoef je je geen zorgen te maken dat het misgaat. Dat kan natuurlijk altijd wel, maar probeer gewoon vertrouwen te hebben in je lichaam en in de zwangerschap. Je zult nu echt geduld moeten hebben tot eenvolgende echo. Mirjam