Fluxus homeopathie?

Discussion in 'Zwangerschap' started by jetje7891, May 18, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jetje7891

jetje7891 Actief lid

Sep 19, 2014
    151
    3
    18
    Hallo allemaal, bij bevalling forum ook deze vraag gesteld, maar misschien moet ik hier zijn.. vorige bevalling fluxus gehad, nu weer zwanger en ben benieuwd of iemand geprobeerd heeft om een fluxus te voorkomen d.m.v. homeopathie o.i.d? Hoor graag tips!

2. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

Jan 18, 2016
    3,025
    5,138
    113
    Er zijn nogal wat verschillende oorzaken van een fluxus, die soms wel en soms niet te voorkomen zijn. Dus ik vraag me af wat je precies bedoelt met "voorkomen dmv homeopathie"?

Wat je misschien bedoelt (zo kan ik me voorstellen) is dat je voor de bevalling door homeopathische middelen probeert om je Hb en overige bloedwaarden zo gunstig/hoog mogelijk te krijgen, zodat je in het geval van opnieuw een fluxus een stevigere buffer hebt en je minder last hebt van het vele bloedverlies.

Als je dat laatste inderdaad bedoelt: zorgen dat je in goede conditie bent en hiervoor eventueel iets homeopathisch slikken om dit te ondersteunen kan waarschijnlijk geen kwaad. Ik kan je hierin niet adviseren, weet niet genoeg van homeopathie.

Maar als vk weet ik wel veel van (de oorzaken en gevolgen) een fluxus en als je dat hebt (gehad) is een homeopathisch middeltje niet voldoende. Ik zou er dus vooral naar kijken als extraatje of ter ondersteuning, niet als iets waarmee je een fluxus kunt voorkomen of hét middel waarmee je van de gevolgen kunt herstellen.

jetje7891 likes this.
  3. jetje7891

jetje7891 Actief lid

Sep 19, 2014
    151
    3
    18
    Ha, wat een duidelijk antwoord! Ik probeer mn hb zo hoog mogelijk te houden, maar dacht voor voor, tijdens en na de bevalling vooral aan vrouwenmantel, framboosblad of caulophyllum. De vraag of daar iemand ervaring mee heeft d.m.v. gebruik het voorkomen van een fluxus, zo ja wanneer begonnen, hoeveel daags enz.?

Muisje2016 likes this.
  4. Muisje2016

Muisje2016 Fanatiek lid

Jan 18, 2016
    3,025
    5,138
    113
    Dat lijkt me een prima plan, in het kader alle beetjes helpen. Kan je er zelf dus niet goed over adviseren, daar weet ik te weinig van. Wat ik wel eens adviseer (niet homeopathisch maar wel een kruidenmiddel) is floradix, ondersteunt ook je Hb/ijzer. En ook qua eetpatroon kan je veel doen: groene groenten, volkorenproducten en bij de maaltijd iets met vitamine c zodat je ijzer beter opneemt. Succes!

jetje7891 likes this.

Share This Page