hoe begon jouw zwangerschapsvergiftiging?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door flowertje, 14 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Ik lig nu in het ziekenhuis omdat ik exstreem sterretjes zie enz..
    Alleen in mijn bloeddruk goed en me bloed laat niks raars zien..

Ik hoop dat ik morgen anar huis mag maar die sterretjes zijn echt heel irritant de hoofdp??ijn ook..
    Maar als het zwangerschapvergifteging ia zou mijn bloed toch ook wat raars moeten latwn zien.??.

2. casanova

casanova Actief lid

23 aug 2010
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had twee keer dat ik sterretjes zag, tijdens het douchen. Daar had ik geen aandacht aan besteed. Toen kwam ik op controle bij de vk en bleek mijn bd veel te hoog te zijn. Door naar het zh en daar bleef mijn bd stijgen. Mijn bloed was steeds goed, geen sterretjes meer, geen hoofdpijn. Met 30 weken lag ik in het zh en bij 33.5 is mijn dochter geboren. Net daarvoor ging ik veel vocht vasthouden. Na de bevalling verloor ik 4 liter vocht!
    Hopelijk blijkt het niets te zijn bij je.

3. flowertje

flowertje VIP lid

8 jun 2007
    10.165
    0
    0
    Zwaag
    Mijn bloeddruk is goed schommeld wat maar niet hoog we erge sterretjes en wazig zien

4. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Geen ervaring mee, maar wil je ff heel veel succes en sterkte wensen ;)

5. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik had het niet in de gaten.. wel wat hoofdpijn en misselijk maar bij de vk bleek mijn bloeddruk ineens onwijs hoog. Hup naar het zkh maar met m'n bloed was ook niks. Alleen bloeddruk die de pan uitrees. Ik was toen 39+4 dus ik ben toen gelijk ingeleid. Even wachten tot de kleine zich eventueel zelf zou aandienen wilden ze niet met het gevaar op hersenbloeding (zit bij mij in m'n fam)

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Bij mij kwamen ze er tijdens de bevalling pas achter. Ik hield heel veel vocht vast, had hoofdpijn en eiwit in mijn urine, ook een hogere bloeddruk dan anders maar mijn bloed was goed. Tijdens mijn bevalling vloog mijn bloeddruk erg omhoog en na mijn bevalling was mijn bloed niet goed. Doe rustigaan en let goed op de signalen die je lichaam je geven.

7. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    meissie laat je niet gek maken!!! je bent in goeie handen en als je zwangerschapsvergiftiging zou hebben zouden ze dan allang hebben aangegeven!!!!

heb ff voor je gegoogled.....

Wat zijn de symptomen?
    Er zijn een aantal klachten die erop kunnen wijzen dat je een zwangerschapsvergiftiging hebt. Dit zijn:
    * opgezwollen handen, enkels of een opgezwollen gezicht (oedeem)
    * pijn rechts onder de ribben
    * tintelingen in de vingers
    * gezichtsstoornissen, zoals het sterretjes of lichtflitsen zien
    * een pijnlijk gespannen gevoel bovenin de buik

verder nog wat oorzaken maar das meer qua leeftijd, 1e zwangerschap enzo......
    en dat is niet op jou van toepassing....

hele dikke knuffel!!!!

8. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ja maar dan kan je nog wel zwangerschapsvergiftiging hebben hoor. Ze is toch niet voor niks opgenomen denk ik dan.

9. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waar zal ik beginnen!

*sterretjes zien
    * vlekken zien
    * dikke handen en voeten
    * slapende lichaamsdelen
    * pijn op mn borst
    * pijn boven buik
    * slechte urine
    * slecht bloed
    * je voelen, maar niet kunnen uitleggen wat je voelt

Met pijn, bedoel ik niet alsof je teen stoot maar vreselijke pijn!

Meid, je zit daar goed en maak je niet te druk!!!!

10. Rowenavb

Rowenavb Actief lid

21 mei 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Ik had als 1e heel erg veel last van vocht en tintelingen in mn vingers, opgezette voeten, en sterretjes zien en kon niks meer!
    Had toen voor de zekerheid de vk gebeld en mn bloeddruk was toen 145/90 dus moest meteen naar het ziekenhuis.
    Bij mij is het bij hoge bloeddruk gebleven geen zwangerschapsvergiftiging gelukkig!

Succes meid!

11. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    ik heb ook niet gezegd dat ze het niet heeft!!
    ik had ff voor haar gezocht omdat ze dat zelf niet kan op der mobiel....
    dat van het leeftijd enzo was een kleine aanvulling om haar een beetje gerust te stellen (dat snapte ze gelukkig!)....

maar gelukkig is ze weer thuis!!!

12. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

30 nov 2009
    1.769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    hallo meiden!

ik heb sinds 2 dagen regelmatig slapende vingertoppen,...ze tintelen en dat is alleen mijn linkerhand,....
    ik heb al eerder gehad, maar is paar weken geleden, maar nu dus weer, zie ik vlekken voor 1 oog,....mijn rechteroog,....vlekken en wazig zien erdoor, erg vervelend,....
    hoofdpijn heb ik niet, wel vorige week hele week hoofdpijn gehad, maar afgelopen donderdag was mijn bloeddruk goed bij de verloskundige....

moet ik gewoon even rustig aan doen, of moet ik de vk bellen???

Thanx alvast!

13. Alita

Alita Niet meer actief

bel even meid..

Ik heb wel vergiftiging gehjad en het begon met sterretjes vlekken voor de ogen...hoofdpijn, absoluut slecht voelen, misselijk, veel vocht vasthouden..

Bij mij zater er ook eiwitten in de urine en ze zagen iets in het bloed...
    Nu ben ik nooit opgenomen en alleen 3/4x per week aan de ctg en echo``s maken....

14. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

ik zou ook zeker even bellen. het lijkt op de symptomen die ik ook had, alhoewel ik niet doorhad dat ik zo beroerd was van de vergiftiging. pas toen ik hoofdpijn kreeg, had ik door dat mijn bloeddruk niet goed zat. werd direct opgenomen 's avonds en s ochtends meteen ingeleid. was gelukkig al 40 weken, maar liep er achteraf al een aantal weken mee.....ik had veel last van tintelingen in mijn linkerarm, vlekjes/sterretjes zien, buikpijn (geen harde buiken of weeen wist ik toen zeker)en hoge bloeddruk dus wat ik herkende aan mijn hoofdpijn. (was geen normale hoofdpijn) ik heb verpleegkunde gestudeerd waardoor ik 'gelukkig' dit herkende, want de verloskundige deed neit zo veel met mijn klachten, waar ik natuurlijk na die tijd over geklaagd heb, want had heel ernstig kunnen aflopen als ik thuis ging bevallen zonder te weten dat ik dit had, want kreeg hier extreem veel last van tijdens mijn bevalling.....

echt even bellen. het gaat om jou'n veiligheid en je kleine!!!

15. Alita

Alita Niet meer actief

Ja er zijn veel verschillen vindt ik hoor als het om deze vergiftiging gaat.
    De een wordt genegeerd de ander wordt gelijk opgenomen...echt belachelijk...

16. Gravid

Gravid Niet meer actief

Ik ging rond 25e week zwangerschap ook naar de vk ivm hoofdpijn (die ik toen al 2,5 week had) duizeligheid en sterretjes zien. mn bloeddruk was goed, mn urine ook, en mn bloed ook.
    Dus zeiden ze, geen vergiftiging.
    Ga maar wel even naar de ha.
    Ik naar ha geweest, bloeddruk was prima in orde.
    maar volgende week toch maar weer even naar de vk gaan als hoofdpijn en alles blijft aanhouden.
    Hoofdpijn bleef inderdaad aanhouden, duizeligheid en sterretjes net zo, dus ik week later maar weer naar de vk,
    Bloeddruk was wederom goed, urine idem dito.
    Maar zegt ze, hier heb je spoed brief voor ziekenhuis, ga maar acuut even bloedprikken, dan weten we zeker of het wel of geen vergiftiging is, aangezien dat niet altijd aan bloeddruk of in urine te zien is.
    Ik bloed geprikt, maar alles was prima in orde!
    Moest maar weer terug naar de ha.
    Ik dus weer naar de ha, die gooit het op normale hoofdpijn.

maar ik heb nu nog steeds (zo'n week of 6 a 7 nu dus) hoofdpijn, laatste tijd daarbij erg duizelig (gistere en vandaag kan ik bijna niks zo duizelig dat ik steeds ben) en zie regelmatig sterretjes.
    Dus dat 'normale hoofdpijn' vertrouw ik toch niet echt.
    al was vorige week bij vk bloeddruk wel goed.

Weet eigenlijk niet meer wat ik er mee moet.

17. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    ik begon veel vocht vast te houden. Op een bepaald moment merkte ik het ook in mijn handen en gezicht. Bij de vk was de bloeddruk veels te hoog.

Veel sterkte!

18. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken

Je hoeft niet zo geagiteerd te reageren. Wat je eerder schreef kwam namelijk wel zo op mij over ;)

19. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Flower hoe gaat het nu met je?

He Gravid,
    Een collega van mij had ook de symptomen die jij had en geen zwangerschapsvergiftiging, maar die had een ziekte aan het evenwichtsorgaan die door de zwangerschap kan ontstaan.

xxx Joyce

20. Gravid

Gravid Niet meer actief

Hoi Joyce,
    Oh oke.. dus het kan van alles zijn .. ga het zeker weer even aankaarten bij mijn vk!
    Bedankt!!

Deel Deze Pagina