Haha ja dat kan ik me voorstellen. Ik moet er zelf wel goed om denken dat ik prik en net als met eten. Dat je gewoon niet meer altijd kan eten waar je zin in hebt.. Had jij al vroeg in zwangerschap diabetes? Valt het spuiten mee of tegen? Ik hoop dat het bij mij zo blijft gaan, heb tot nu alles onder de 7 een uur na de maaltijd. Ik merk wel dat ik er veel mee bezig ben en het soms spannend vind om te prikken. Loopt jullie baby ook voor op de groei?
Mijn waardes na het eten zijn zo rond de 8 soms zelfs 9. Ik vind t zo moeilijk. Vooral omdat je veel lekkere dingen niet mag eten. Zwangnie niet je je met de insuline ook aan het dieet houden? Of mag je nu meer eten?
Met 22 weken had ik een prima echo en lag hij goed op groei. Hij had alleen hele lange benen, maar dat had niks te maken met eventuele diabetes. Met 23.5 weken heb ik een gtt gehad en toen is het ontdekt. Daarna even geprobeerd het omlaag te krijgen met een dieet, maar desondanks had ik af en toe alsnog 8.5/9. Volgende week maandag krijg ik een groei echo. Ik vind het super spannend, want in mijn hoofd baar ik straks een kalf! Bloedsuiker prikken vind ik ook steeds spannend, want ik wil gewoon lage waardes. Helaas is dat niet het geval. Mijn diabetes verpleegkundige verwacht dat de eenheden snel zullen stijgen. Dus ik houd rekening met steeds hogere bloedsuiker waardes. Ik houd mij gewoon aan mijn dieet en eet af en toe wat lekkers. Is eigenlijk wel goed voor me, want ik ging al flink stevig mijn zwangerschap in. Ik liet me soms lekker gaan met snaaien Nu ben ik daar abrupt mee gestopt.Nu maar hopen dat de kilootjes daardoor ook niet zo snel stijgen.
Ja hier heb ik me ook flink laten gaan met snoepen. Daar ben ik ook me gestopt en ik probeer nu de koolhydraten te beperken en de suikers weg te laten. Maar tis moeilijk want in veel dingen zitten verborgen suikers. En koolhydraten zijn bijna niet te missen. Let je nu met insuline ook nog op koolhydraten en suikers of enle gestopt met snorpen?
Hoi Moes, Ik let nu zeker op mijn eten. Even goed zo min mogelijk koolhydraten, maar je schrikt je kapot hoeveel koolhydraten er in bepaalde producten zitten! Neem een rijstwafel 8) Ik let er ontzettend op en per dag neem ik af en toe een koekje of snoepje. Het gaat mij tot nog toe gemakkelijk af...