S 'nachts ontroostbaar

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sleepy84, 22 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sleepy84

    Sleepy84 Actief lid

    15 mei 2009
    310
    0
    0
    Raamsdonksveer
    Hoi Hoi

    Onze dochter is bijna 1 jaar ( 2 april ).

    Wij hebben nu 4x meegemaakt dat ze s'nachts helemaal overstuur wakker wordt.
    Niets helpt, geen flesje, schone luier, bij ons in bed, helemaal niets.
    Als we haar lekker bij ons in bed pakken en het licht gaat uit begint ze te schreeuwen.
    Zit ze lekker tussen ons in in bed ook schreeuwen.
    Soms echt van 2 uur s'ochtends tot een uur of 5.

    1x zijn we zelfs naar de huisartsenpost geweest maar zij konden niets vinden en wisten ook niet wat het was.

    Veel verhalen van andere mama's die ik lees lijken erop.....met 1 groot verschil en dat is dat ze in onze armen of bij ons in bed niet rustig wordt.

    Het is nog maar 4x voorgekomen maar heeft veel indruk op me gemaakt, zo machteloos omdat je niet weet wat er met je kleintje is...

    Is er iemand voor wie dit herkenbaar is? of die weet wat het zou kunnen zijn?
    Misschien tips?

    Ik hoor het graag, alvast bedankt!

    Groetjes,
    Sleepy
     
  2. mamavanmeisje

    mamavanmeisje Fanatiek lid

    17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik weet ook niet wat het is.
    Als je echt ten einde raad bent stop je kindje dan in bad.
    Door het warme water ontspan je (al zit je hier midden in de nacht waarschijnlijk niet op te wachten...)
     
  3. Sleepy84

    Sleepy84 Actief lid

    15 mei 2009
    310
    0
    0
    Raamsdonksveer
    Ik dacht al dathet misschien pijnscheuten van tandjes zijn of buikkrampjes misschien....

    Maar aan de andere kant lijkt het me voor tandjes wel erg heftig.
    Ze is 1 min stil en probeert te slapen en dan gaat ze weer gillen....vandaar dat we dachten dat ze pijn had.

    Maar als we dan babytv aanzetten en dat gaan kijken is ze stil....

    Echt vreemd...

    Bedankt trouwens voor de tip van het badje!
    Ook al zit ik er niet op te wachten het is het proberen waard!
     
  4. 2009lisanne

    2009lisanne Fanatiek lid

    19 feb 2010
    1.386
    1.423
    113
    twente
    hoi

    hier is het best herkenbaar, al meerde malen mee gemaakt, ze wordt dan snachts gillend wakker en is niet stil te krijgen. we krijgen dan zelfs geen contact met haar,ze zet hele grote ogen op en enigste wat ze doet is heel hard huilen, het lijkt wel of er een geest in haar zit op dat moment. we hebben 2 weken geleden het ook weer mee gemaakt, ze was al ander half uur aan het huilen, schreeuwen en noem maar op en toen heb ik gezegt, ik zet haar onder de douche, het was onderhand al half 2.Onder de douche kwam ze heel langzaam weer bij zinnen, dit komt denk ik ook omdat ze dan het blote huid op huid contact heeft.
    Als dit dus weer gebeurt,gaat ze direct onder de warme douche.Hopelijk helpt dit bij jullie ook, mijn dochter is trouwens bijna 1,5jaar, maar heeft dit al vanaf dat ze klein is eens in de zoveel tijd.
    succes, ik weet dat het op zon moment heeeeel moeilijk is.

    Liefs mama van Lisanne
     
  5. Snowtje

    Snowtje Fanatiek lid

    6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo hoe herkenbaar is dit!
    Mochten jullie erachter komen wil ik het ook heeeel graag weten!
    Onze dochter is pas een half jaar, maar zij heeft dit dus zeer geregeld. Een minuut stil en uit het niets beginnen te krijsen. Dit kan werkelijk uren doorgaan en we hebben geen enkel idee wat het is!
    TV aan en stil, maar in bed precies weer hetzelfde.
    En ook hier maakt het niets uit als je haar bij je neemt op de arm of bij je in bed. Paar minuten stil en dan weer krijsen. Zo vreemd!
     
  6. Josjes

    Josjes Actief lid

    6 nov 2008
    244
    0
    16
    Brabant
    Pfoe.. toch wel fijn om te lezen dat er echt meer mensen hier last van hebben, hoe vervelend ook.. :(

    Het is zo moeilijk dit te omschrijven aan mensen die dit gewoon niet meemaken of kennen, het wordt zo snel als, jaja t zal wel, ..

    Hier hebben we dit dus ook al vanaf baby, ze is nu bijna 2. Hier helpt een fles maar niet voor al te lang.
     
  7. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook wel gehad. Meestal wil ze hier s nachts nog de borst maar op zulke momenten ook niet. We zijn wel eens even beneden gaan zitten voor de tv, dat hielp wel eens.
    Ik heb ook wel eens gehad dat ze er een gewoonte van ging maken elke avond hard te gaan brullen en niks willen, toen heb ik haar weer in bed gestopt en ging het over in jengelen en half uur later was ze stil.
    Maar je gevoel zegt vaak wel of er iets is of niet, alleen is het dan wel lastig wat het is.
    Rond haar verjaardag heeft ze een hele nacht gebruld, toen bleek ze een lichte ooronsteking te hebben.
     
  8. grietje84

    grietje84 Actief lid

    17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Heel herkenbaar, maar wij zijn er nooit achter gekomen wat er nou aan de hand was. Omdat onze dochter veel oorontzteking heeft gehad, dachten we daar gelijk weer aan. Haar dus ook wel eens een zetpil gegeven. Dan werd ze na een 15 minuten weer rustig en viel dan al snikkend in slaap. Misschien dat ze wat loom werd van de zetpil. Wij krgen op zo;n moment inderdaad geen contact met onze dochter. In de armen uit laten schreeuwen, dat was wat wij deden. En dan vervolgens maar bij ons in bed, anders begon het een paar minuten later weer.
     
  9. palmie37

    palmie37 VIP lid

    8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Hier precies hetzelfde gehad!
    Hebben het nagezocht op internet en dit is wat er bij ons het meeste op lijkt!
    Nu is het weer over en word ze nog wel vaak wakker snachts maar niet meer zo overstuur:)

    Vraag van Mevr. Habraken
    Mijn zoontje van 14 maanden gaat elke nacht netjes slapen om 18.30 uur. Maar om een uur of 23.00 uur wordt hij in paniek wakker. Hij huilt en krijst dan heel hard en lijkt ons niet te zien. We kunnen hem ook niet troosten, hij reageert helemaal niet op wat we doen of zeggen. We wachten dan tot het over gaat. Daarna slaapt hij weer gewoon door tot 7.00 uur. Hij lijkt hier niets meer van te herinneren, maar het lijkt me voor hem niet goed en voor ons is het erg akelig. Wat kunnen we hieraan doen?

    Antwoord

    Dreumes met nachtelijke paniekaanvallen


    Vraag van Mevr. Habraken
    Mijn zoontje van 14 maanden gaat elke nacht netjes slapen om 18.30 uur. Maar om een uur of 23.00 uur wordt hij in paniek wakker. Hij huilt en krijst dan heel hard en lijkt ons niet te zien. We kunnen hem ook niet troosten, hij reageert helemaal niet op wat we doen of zeggen. We wachten dan tot het over gaat. Daarna slaapt hij weer gewoon door tot 7.00 uur. Hij lijkt hier niets meer van te herinneren, maar het lijkt me voor hem niet goed en voor ons is het erg akelig. Wat kunnen we hieraan doen?

    Antwoord
    Herman van Tinteren, kinderarts en auteur Handboek Baby en Kind over o.a. slaapstoornissen:
    Officieel gaat het hier om een slaap/paniekstoornis. Maar het is eigenlijk geen echte stoornis. Deze situatie komt relatief vaak voor bij gezonde kinderen en is typerend voor die leeftijd. Na de peuterleeftijd komt het eigenlijk niet meer voor.
    Steeds worden ze verhit, luid krijsend wakker. Ze maken een verwarde indruk en er is geen contact met ze te maken. Na een poosje vallen ze weer in slaap en zijn de volgende dag alles vergeten. Het is daarom ook iets anders dan een nachtmerrie. Daarbij is er ook angst, maar staat de droom de volgende morgen nog glashelder voor ogen.
    Deze slaap/paniekstoornissen hebben geen relatie met gespannenheid of iets dergelijks. Het is waarschijnlijk meer een onrijp slaappatroon, dat in de loop van tijd verandert. Het is een deel van de ontwikkeling van slaap. Voor ouders ziet het er inderdaad akelig uit, maar voor het kind is het ongemerkt voorbij gegaan. Je hoeft je er dus ook geen zorgen over te maken, het komt niet voort uit iets vervelends en heeft geen nare consequenties. Nu je dit weet, kun je er misschien ook beter mee omgaan.
    Heb jij ook een gezondheidsvraag? Klik hier en stel je vraag aan een expert!

    Herman van Tinteren, kinderarts en auteur Handboek Baby en Kind over o.a. slaapstoornissen:
    Officieel gaat het hier om een slaap/paniekstoornis. Maar het is eigenlijk geen echte stoornis. Deze situatie komt relatief vaak voor bij gezonde kinderen en is typerend voor die leeftijd. Na de peuterleeftijd komt het eigenlijk niet meer voor.
    Steeds worden ze verhit, luid krijsend wakker. Ze maken een verwarde indruk en er is geen contact met ze te maken. Na een poosje vallen ze weer in slaap en zijn de volgende dag alles vergeten. Het is daarom ook iets anders dan een nachtmerrie. Daarbij is er ook angst, maar staat de droom de volgende morgen nog glashelder voor ogen.
    Deze slaap/paniekstoornissen hebben geen relatie met gespannenheid of iets dergelijks. Het is waarschijnlijk meer een onrijp slaappatroon, dat in de loop van tijd verandert. Het is een deel van de ontwikkeling van slaap. Voor ouders ziet het er inderdaad akelig uit, maar voor het kind is het ongemerkt voorbij gegaan. Je hoeft je er dus ook geen zorgen over te maken, het komt niet voort uit iets vervelends en heeft geen nare consequenties. Nu je dit weet, kun je er misschien ook beter mee omgaan.
     
  10. muis26

    muis26 Fanatiek lid

    mijn zoontje heeft dat ook gehad.... wel een half jaar lang!!! schijnen night terrors te zijn..... je kan er niks aan doen. je moet ze niet wakker maken, niet pakken of troosten, alleen gerust stellen en bij ze blijven.

    ik was eerst ook heel bang dat er iets was. heb het ook gefilmd .... maar precies wat jij omschrijft.... schreeuwen en en huilen en helemaal overstuur.
    mijn vriend kwam een keer thuis, die had ik gebeld of ie meteen wou komen want ik schrok er de eerste keren heel erg van, en die zei, hij lijkt wel door de duivel bezeten! zo raar keek hij uit zin ogen

    zal even kijken of ik het filmpje nog heb.. dan stuur ik je die wel even prive...

    sterkte!! liefs Muis
     
  11. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    wanneer mijn zoontje dat heeft dan krijgt hij een zetpil tegen pijn, en ik wieg hem op mijn benen tordat het begint te werken. kiezen en hoektanden komen hier met veel geweld.ik weet zeker dat het hier kiezen en tanden zijn omdat ik in de ochtend nieuwe blaren zag of doorgekomen kies of bloed onder blaar etc.
     
  12. Sleepy84

    Sleepy84 Actief lid

    15 mei 2009
    310
    0
    0
    Raamsdonksveer
    Misschien heb ik het niet goed omschreven...

    Amber is dus wel goed wakker...

    Ze zit ook rustig tussen ons in en wil ook tussen ons in liggen. Maar als we dan 2 min proberen te slapen gaat ze weer krijsen.....
    Ze wil dus ook niet tussen ons in...
    Dan gaan we weer rechtop in bed zetten om haar te troosten en wordt ze wel weer rustiger.
    Om vervolgens 5 min later weer te beginnen terwijl ze gewoon klaarwakker is en bij ons op de bank zit....

    Wij dachten daarom aan buikkrampjes of tandjes....

    Kunnen tandjes zoiets heftigs veroorzaken? Ik zie niet veel in haar mond....
    Ze heeft nu 4 tanden boven en 2 tandjes onder.

    Wij hebben inderdaad ook ten einde raad een paracetamol zetpil gegeven ( omdat wij aan buikkramp of oorontsteking dachten) en toen ging ze na 3 kwartier toch rustig slapen...

    Ik wordt er wel helemaal zenuwachtig van...als ik haar s'nachts maar een kik hoor geven denk ik al: Nee toch niet weer...
    En dan is er niets aan de hand.

    Vannacht heeft ze bv geslapen van 19.30 uur tot 06.45 uur en toen maakten we haar wakker omdat ze naar het kdv moet om 07.45 uur.
    Dus heel de nacht bijna klokje rond geslapen.

    Het is in een jaar tijd maar 4x voorgekomen maar het heeft echt best wel indruk op me gemaakt dat ik niets voor haar kon doen...

    Vindt het wel fijn om te lezen dat wij niet de enigen zijn...dat lucht dan wel een beetje op...
     

Deel Deze Pagina