hoe snel groei je uit je kleren?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Patty20, 26 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patty20

Patty20 Lid

8 jun 2008
    38
    0
    0
    Student
    Helmond
    Hej,

Ik ben pas 7 weken en de meeste broeken krijg ik niet meer dicht, of op het nippertje dicht en dat zit nu ook niet echt makkelijk.

Is dit normaal? ( dit is trouwens mijn eerste zwangerschap )

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    kon hier met 6 weken ook geen broeken meer dicht krijgen :rolleyes:

3. Babylicious08

Babylicious08 Actief lid

25 mrt 2008
    210
    0
    0
    ja hoor dit kan allemaal. Iedere vrouw reageerd anders op een zwangerschap. Als je kleding of te strak zit of gewoon niet lekker meer, zou ik gewoon lekker overgaan op zwangerschapskleding. Dit heb ik na 12 weken gedaan, omdat ik gek werd van mijn "normale" broeken. Dat je nu je kleding bijna niet meer past kan komen door je darmen en andere ingewanden. Alles moet nu natuurlijk wijken voor de beeb.

Ik heb zwangerschapsbroeken bij de H&M gehaald (spijkerbroeken). Niemand die ziet dat het zwangerschapskleding is (dus als je het stil wilt houden ook erg makkelijk), maar het zit gewoon veel comfortabeler. En vooral naarmate je zwangerschap vorderd

Gefeliciteerd trouwens en geniet lekker van je zwangerschap!

4. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    ik heb ook al positie broeken :) dus kan goed zijn. is wel lastig soms vind ik want ik wil nog wachten met vertellen maar sommige zien het al aan me. verder zeg ik geniet van je buik :D

5. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    ik had met 10 weken mijn eerste positiebroek, verder nog een poos gedaan met broeken een maatje groter die ik nog had liggen

6. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Goh, wat ben ik hier blij mee!
    Ik dacht al dat ik de enige was die na 6 weken nog maar in 1 broek past! Nu ga ik morgenochtend toch even snel shoppen voor zwangerschapsbroeken :D
    Hier ook eerste beebje, spannend!

7. Patty20

Patty20 Lid

8 jun 2008
    38
    0
    0
    Student
    Helmond
    Klinkt misschien stom, maar ik wil nog geen positiebroek kopen :p omdat ik nog zoiets heb van , ja stel je niet aan je bent net een paar weken zwanger.

8. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Koop dan een broek een maatje groter. Is ook fijn voor straks ná de bevalling, wanneer je geen zwangerschapskleding meer aan wilt en je gewone kleding nog niet past.

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ;) kan ik me voorstellen, lijkt zo overdreven he. Maar als het knelt, is het wel beter voor je buik. Maar een groter maatje kan ook. En anders nog even met een elastiekje door het knoopsgat als je dat al niet doet. Of jurkjes aan (eventueel met een legging eronder). Of een rokje met elastieken band ofzo ;) .

Maar niet je lichaam pesten omdat het 'overdreven' lijkt ofzo hoor. Juist nu zetten je darmen uit en maken plaats voor je baarmoeder. En juist nu gebeurd er een heleboel vanbinnen.

10. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Is per persoon natuurlijk heel verschillend. Ik droeg pas met 14-15 weken positiekleding. Daarvoor droeg ik gewoon hele lage spijkerbroeken van Indian Rose, later met een stiekje tussen knoop en knoopsgat. Die kan ik dan fijn na de zwangerschap ook weer aan.

11. Fleur76

Fleur76 Actief lid

15 apr 2007
    167
    0
    0
    secretaresse
    Zuid Holland
    Hier 15 weken en pas al me kleren nog.

1 spijkerbroek begint iets strakker te worden nu.
    maar voor de rest pas ik alles nog, wel 4 kilo aangekomen

12. tataar

tataar Actief lid

13 mei 2008
    231
    0
    0
    Office manager
    Almere
    Ik vind me broeken ook niet lekker meer zitten ik.
    Ik persoonlijk zou ook nog geen positiekleding willen kopen.
    ik draag veel legings met iets langs en leuks er over heen of broeken met elastise band. En gelukkig wordt het een beetje mooi weer dus is misschien rokken ook een optie.

Gefeliciteerd trouwens en succes met kleding uit zoeken.

Gr Tam

13. Peggy1977

Peggy1977 Lid

21 apr 2008
    13
    0
    0
    eindhoven
    Ben vandaag 18 weken zwanger. Alles begint nu een beetje strakker te zitten maar heb nog steeds mijn eigen kleren aan.

14. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Ik kreeg m'n broeken niet meer dicht toen ik 13 weken was, heb vanaf die tijd ook elke dag gewoon een vrijetijds broek aangehad.

15. moony

moony Lid

16 mrt 2008
    11
    0
    0
    Overijssel
    Ik krijg mijn broeken ook niet meer dicht hoor. Ik ben net toevallig de stad in geweest om een paar broeken te kopen waarin ik nog wat kan groeien en die nu ook passen. Dat komt na de zwangerschap ook wel goed uit. :D

16. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    nou knap hoor!
    ik echt niet.

17. Miss Noah

Miss Noah Nieuw lid

20 mei 2008
    2
    0
    0
    VP
    Den Haag
    :confused: Met 10 weken kreeg ik mijn broeken voor geen cm meer dicht..ben toen overgeaan op positiekleding.. ;)

18. Patty20

Patty20 Lid

8 jun 2008
    38
    0
    0
    Student
    Helmond
    Ik heb van mezelf al broek maat 42 en bovenmaat 38/40 dus ik vind het voor mezelf gewoon een drama dat ik nu mijn broeken niet meer dicht kan.

19. ourwish

ourwish Actief lid

17 feb 2008
    130
    0
    0
    Ik heb ook nog steeds mijn eigen kleren aan, ik geloof dat het nu ook ietsje strakker word maar zolang het nog niet hoeft. Heb inmiddels wel positiekleding gekocht. Ben nu 1 kilo gegroeid

20. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    het is heel verschillend, ik heb tot 20 weken me eigen kleding met gemak kunnen dragen, en het is niet zo dat ik me kleding normaal groter koop, me buik groeide gewoon niet supersnel...vond het wel prettig...

Deel Deze Pagina