geboortekaartjes jongen/meisje

Discussion in 'Zwangerschap' started by Makkie, Aug 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Makkie

Makkie Niet meer actief

Even een praktische vraag: (voor diegene die het geslacht niet weten)

Zoeken/zochten jullie naar een kaartje dat voor beide geslachten was en dan na de geboorte de naam doorgeven? Of zochten jullie 2 verschillende kaartjes uit (voor jongen/meisje)?

En bij hoeveel weken gingen jullie kijken naar kaartjes?

2. hoi

nou ik heb toevallig van de week kaartjes uit gezocht
    wij hebben gewoon een creme kaartje met een sepia foto van ons kindje voorop dat zie je hier nu heel veel dan geef je alles op wat je op dat kaartje wilt hebben dus ook je namen en dan maken ze een proefdruk voor een jonge en voor eenmeisje tenminste hier dan he
    maar je kan ook een jongens kaartje uit zoeken en een meisjes kaartje de meeste roze kaartjes bijv zijn er ook wel in het blauw
    er staat denk ik niet echt een datum voor hoelang dat van te voren moet gewoon als je er aan toe bent denk ik

3. casedy

casedy Actief lid

Feb 25, 2007
    256
    0
    0
    hoi

wij hebben een algemeen kaartje kan voor beide dus.
    Hebben net van de week de proefdruk binnen gehad.
    Van beide namen 1.

Maar van bepaalde kaarjtes hebben ze een meiden en een jongens versie.

groejtes

4. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    wij gaan van de weeek kijken voor een geboortekaartje ....en we weten al een algemeen kaartje kan dus voor allebei

5. Nijntje1978

Nijntje1978 Actief lid

May 19, 2008
    205
    0
    0
    Brabant
    Wij hebben de mazzel dat een goede vriendin grafisch ontwerper is en voor ons een kaartje ontwerpt. Het is gericht op het geslacht dat de echoscopiste en de gyn hadden doorgegeven, maar mocht het toch iets anders worden dan kan ze het heel eenvoudig aanpassen.

6. Mees

Mees Actief lid

Aug 15, 2006
    297
    0
    0
    Hoi,

Ik weet dat het een jongen is, althans 99% zeker. Bij het kaartje was ook een meisjes-versie. Daar heb ik ook een proefdruk van laten maken, met de meisjesnaam erop... Hihi ook leuk voor later voor de baby....

Groetjes Jessica

7. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Nog even een leuke tip: http://www.dutchmix.nl Hier kun je je eigen geboortekaartje ontwerpen, het werkt heel makkelijk!

8. kleine tinus

kleine tinus Actief lid

May 1, 2007
    139
    0
    0
    Limburg
    Wij hebben weten het geslacht maar gaan voor een leuk unisex kaartje.

Het kaartje is lichtgroen en heeft een afbeelding van een kindje (zou een jongetje of een meisje kunnen zijn) op een hobbelpaard. Het is een schattig kaartje zonder meteen heel zoet te zijn.

De tekst is vrij algemeen gekozen. De woorden zoon en dochter zijn snel omgewisseld, net als de namen, gewicht... etc.

Kijk inderdaad wel of voor een jongetje of meisje hetzelfde lettertype geschikt is. Zeker met de naam kan dat wel eens anders uitvallen dan je wenst.

9. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam
    hoi!
    ik kan je even een tip geven!
    ik weet niet of dt bij elke drukkerij kan, maar een bekende van mij werkt bij een drukkerij en die heeft voor ons dus 2 kaarten besteld.... blauwe en roze... en degene die we dan niet gaan gebruiken kan ze gewoon terug sturen zonder verdere kosten voor ons en het bedrijf....
    dus als ik jou was zou ik het toch ff navragen of dit kan!

succes met uitzoeken..
    ik had ze al met 24 weken uitgezocht ;)

10. Makkie

Makkie Niet meer actief

bedankt voor de tips meiden! Hier kunnen we zeker wat mee!

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik heb het kaartje vorige week besteld, we weten wat het wordt, maar hebben het in de stijl van de babykamer. Groen met wit en schaapjes. Echt een heel erg tof kaartje....

12. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

Feb 21, 2006
    1,439
    1
    0
    Delft
    hier (weer) unisex, we houden wel van een verrassing :)

13. Mooni

Mooni Actief lid

Oct 12, 2007
    316
    0
    0
    Ik heb nu ook de boeken thuis liggen.

Ik heb ook nog ff een vraagje aan degenen die er al eentje hebben uitgezocht. Voor de proefdruk, hebben jullie daar al echt een naam ingezet? Of zomaar een naam bedacht?

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    echt een naam....

15. novmama

novmama Fanatiek lid

May 6, 2008
    1,801
    0
    0
    gelderland
    Bij ons konden ze het geslacht niet duidelijk genoeg zien om het met "zekerheid" te zeggen

Wij konden bij de drukker 2 kaartjes uitzoeken 1 voor een jongen en 1 voor een meid .. De kaartjes die net werden gebruikt konden terug gestuurd worden..(verzendskosten waren voor ons)
    Wij hebben een kaartje wat voor een jongen en meisje kan...

Wij hebben met 22 weken boeken opgehaald en vorige week zijn ze besteld... En ik hoop dat ik aankomende week de proefdruk binnen heb :)

16. novmama

novmama Fanatiek lid

May 6, 2008
    1,801
    0
    0
    gelderland
    Wij hoeven de echte namen (hebben we nog niet eens voor een meisje haha) niet door te geven er komen zomaar wat namen op ..

17. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik ga sowieso niet de echte naam doorgeven bij de proefdruk ....haha mijn schoonzus gaat ze bestellen want die dealt in geboortekaartjes .....

18. hoe kan het dan dat ze al besteld zijn
    want wij hebben wel gezegd welke we willen alleen als het geboren is
    kunnen we alles door geven gewicht enz
    en dan maken ze die en dan zijn ze dezelfde dag of de dag erna klaar

Share This Page