Sluitlaken

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Foxter, 22 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hoi :)

Zijn er meiden die een sluitlaken hebben gebruikt, en konden jullie daarmee sneller weer naar het toilet zeg maar? Ik heb altijd al last van mn darmen, en hoorde dat een sluitlaken helpt om je darmen weer snel op hun plek te duwen na de bevalling.

Sowieso alle ervaringen over sluitlakens zijn welkom :D

Groetjes Marijke

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb er idd ook een maar vanwege een ks helaas niet gebruikt. De oma van mijn vriend was er laaiend over. Die vond het super dat het weer terug was want zij vond het zooo ontzettend fijn na haar bevallingen.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

ik heb er een gebruikt voor m'n bekkeninstabiliteit: heeft super gewerkt! Heb een week grotendeels op bed gelegen, met dat ding om, en was superstevig: echt zo fijn! Kon ik tenminste normaal draaien enzo, en uit bed komen was dan ook te doen, terwijl dat zonder dat ding echt een crime was!
    En, maar misschien heb ik me dat verbeeld, mijn buik is er ook supersnel weer van in vorm gekomen. Zonder dat ding zakte m'n buik helemaal opzij als ik op m'n zij lag, lag de hele boel scheef zeg maar, als ik dan recht ging liggen. Met dat sluitlaken bleef alles op z'n plek en ik heb m'n oude figuur alweer terug, :) De kraamhulp kon op het laatst mijn baarmoeder al niet meer voelen, omdat alles alweer netjes op z'n plek lag en zij zei dat dat wel echt heel snel was gegaan bij mij...
    Ik kan dus alleen maar aanraden om zo'n ding te gebruiken, ben er superenthousiast over!

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Klinkt goed!
    Wanneer doe je hem voor het eerst om, gelijk na de bevalling, of een dag later? De kraamhulp zal dat ook wel weten, maar voor de zekerheid :D

5. Angie85

Angie85 Actief lid

27 dec 2007
    297
    0
    0
    secretaresse, mama
    den haag
    Ik heb ook een sluitlaken gebruikt. Gelijk na de bevalling, en het is me prima bevallen! Ik heb nu
    ook geen flubberbuik meer.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    De VK raadde het hier af (net zoals bekkenbanden). Tenminste voor langere periodes per dag. Je spieren worden dan ondersteund, en hoeven zelf niks te doen. Dus als je dat sluitlaken dan weer af wil, moeten je spieren alsnog aansterken.

Maar ik heb zelf die bekkenband wel gebruikt. Wel max 2 uurtjes per dag, tijdens het boodschappen doen, en huishoudelijke klusjes..

7. leonie1986

leonie1986 Bekend lid

30 okt 2007
    551
    0
    0
    coordinator kinderopvang
    den haag
    hoi meid!

Ik heb ook een sluitlaken gedragen een paar uur per dag vanaf de dag na de bevalling tegen mijn bekkeninstabiliteit en ik ben er helemaal weg van!

Ik had geen hechtingen enzo dus ik was vrij snel weer actief, dan is zo'n laken wel lastig, maar heb gewoon van dat 'corrigerende' ondergoed gekocht, werkt ook prima en kan gewoon onder je kleding!

Ik heb weer een platte buik en binnen 5 dagen was mijn baarmoeder niet meer te voelen! echt doen hoor!

Deel Deze Pagina