ervaring bandenpijn?

Discussion in 'Zwangerschap' started by sunnyke, Feb 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sunnyke

sunnyke Actief lid

Jun 20, 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hallo iedereen,

sinds een 5$tal dagen heb ik last van een soort "ongikrampjes", die soms ook gepaard gaan met steekjes. Het lijkt precies ook of er "vanonderen" druk staat, precies of mijn blaas naar beneden wordt geduwd of zo. Toch heb ik geen blaasontsteking. Ik heb zo een trekkerig gevoel bij mijn schaamstreek, zo aan de vagina bedoel ik (sorry :oops: ).
    Ik ben nu 10 weken. Zijn er nog meiden die rond die tijd daar last van hadden/hebben? Meestal lees ik namelijk dat bandenpijn pas later in de zwangerschap optreedt.

Alvast bedankt!
    Sunnyke

2. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,308
    0
    0
    hoi,

die ongikrampjes dat is normaal in het begin, dat is je baarmoeder die zich aan het oprekken is.
    bandepijn komt vaak wat later voor in de zwangerschap, dacht ik.
    ik heb het weleens als ik me snacht plotseling omdraai of moet niezen dan is het net of je een mes in je zij gestoken krijgt. niet echt fijn.
    maar goed misschien dat andere mensen het anders ervaren!

joyce

3. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

Apr 9, 2008
    3,448
    0
    36
    Female
    Pm-er
    Drenthe
    Ik heb het als ik te druk ben geweest..
    Ook een druk van onder..:( geen fijn gevoel..
    En pijn onder bij mijn liezen..
    maar heb er nou gelukkig niet meer last van gehad, maar komt nog wel weer.

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    yup dat is je baarmoeder. die is zich aan het voorbereiden op een nieuw leven. De pijn/steken/druk die je voelt is het oprekken ervan. Hij moet ruimte maken zodat je kindje goed kan groeien.

Dit is heel normaal, ik heb het ook gehad. Niet continu gelukkig, het komt en gaat weer

5. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Al voor tien weken had ik ook zo'n raar gevoel in m'n buik, vooral links en rechts een 'trekkerig' gevoel.
    Ik voelde het vooral als ik me omdraaide in bed. Zei toen nog tegen m'n man, ik moet maar es aan de lijn gaan doen, want ik krijg last van m'n buik zeg!
    Een paar weken later bleek dat ik al tien weken zwanger was. :D

6. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    ik had dit bij mijn eerste al met 9 wk hoor en toch echt mega bandenpijn lag echt op de grond te creperen.
    mijn vk zei toen dat dit tot ong de 16e wk heel heftig kan zijn. bij mij hield het gelukkig op met 12 wk maar kan dus langer.

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb al vanaf begin af aan ongi krampen, bandenpijn, weet ik veel allemaal. nu ook trouwens. ik denk echt dat het per persoon verschilt, mijn bm is volgens mijn ha gevoelig dus daar gooi ik het maar op. een volle blaas veroorzaakt ook weleens krampen.

8. onsfrumpie

onsfrumpie Actief lid

Oct 29, 2008
    183
    0
    0
    ik heb het al vanaf week 9 a 10 en het houdt niet op, vooral na een groeispurtje dan is het niet te genieten en kan ik soms bijna niet lopen van de pijn! De VK zei dat het komt en gaat en soms gewoon de hele zwangerschap aanhoudt als je pech hebt, en ik heb ook geen blaasontsteking. Als je darmen niet goed werken kan het de klachten onderin je buik overigens verergeren.

9. anael2009

anael2009 Actief lid

Nov 26, 2008
    478
    0
    0
    ik verslikte me vandaag in een koekje en mijn banden leken wel haast te scheuren van het hoesten en proesten.. kleine zal zich wel vast hebben gegrepen aan z'n navelstreng haha... dat prikkelende had ik in het begin ook.. nu voel ik wel weer mijn banden als ik bijvoorbeeld een tijdje heb gezeten en overeind kom.. maar ja.. eindelijk komt er nu een buikje!

10. Sha29

Sha29 Actief lid

Hoi Dames :D

Ik weet niet of dit onder bandenpijn hoort,maar heb vandaag de hele dag last van ongikrampen en soort trekkerige weeiachtige gevoel,

en soms als ik de hele dag werk heb ik een soort druk op mn onderbuik lijkt wel,heel iritant.

Groetjes Sha.

11. Pruppeltje

Pruppeltje Actief lid

Nov 28, 2008
    309
    0
    0
    hahaha verslikt in een koekje hahahahaha ik had in de douche dat het me te stomerig werd en leek wel of ik de beeb eruit aan het hoesten was! Voelde mijn hele baarmoeder shaken :)

12. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

ik heb precies hetzelfde..

echt rot, omdat je bang bent dat het betekent dat het '' mis'' is..
    maar daarintegen kan het ook weer een teken zijn dat alles goed functioneert..

blijft echt lastig, want ik maak me dan weer ontzettend druk dat dit niet hoort als je zo pril zwanger bent..
    maar het voelt wel als ongi pijn, maar toch ook weer niet..
    het voelt een beetje alsof je obstipatie hebt en toch heel erg naar de wc moet :oops:

meer meiden hier last van gehad zo vroeg in de zw schap?

13. Sha29

Sha29 Actief lid

idd ,zorgen maken of alles wel goed is..
    ik heb mij erbij neergelegd het zal er wel bij horen..had het vanaf 4 weken zwangerschap tot nu,en dan komt het en gaat het...
    het zal wel normaal zijn ;)

Groetjes Sha.

Share This Page