Hoi meiden, ik zal me even voorstellen, Ik ben Daantje, 23 jaar oud, al bijna 3,5 jaar samen met mijn vriend, en wonen daarvan al 1,5 jaar samen. Ook gaan we dit jaar in Juli trouwen.. we hebben al sinds een jaar een kinderwens en er is niets liever dat we willen dan een kindje samen.. Nu is het zo dat ik denk dat ik zwanger ben ( ook al kan ik het niet geloven ) 15-01 was de eerste dag van mijn laatste ongesteldheid en op 2-2 had ik om 11.30 knalpositieve ovulatietest en 's avonds was de streep alweer weg.. Nu heb ik vandaag 2 zw testen gedaan en beide zijn licht positief ( zie album) Alleen als ik nu zwanger ben, weet ik niet hoelang? ik zit hooguit 9 of 10 dagen na mijn ei.. en heb geen idee hoelang mijn luteale fase is, omdat ik pas 1 keer ongesteld ben geworden sinds ik een halfjaar geleden ben gestopt met de pil.. iemand een idee? Verder is mijn vader en de tweelingzus van mijn vader op 25 oktober jarig ik zelf op 27 oktober jarig en hoop zo dat als alles goed blijft gaan ik rond die datum uitgerekend ben, echt super speciaal.. liefs Daantje
hoi hoi nou je bent zwanger hoor gefeliciteerd je ziet bij allemaal streepjes . hoe ver je bent zou ik niet weten zou gewoon w8en tot je 1ste echo dan rekenen ze precies uit hoever je bent je hebt geen regematige cyclus want dan zou je t makkelijk kunnen uitrekenen groetjes stephanie
Moeilijk te zeggen. Ik zie wel een lichte streep. En volgens mij is een streep een streep! Als het goed is wordt het hcg in je urine de komende dagen steeds meer. Wellicht dat je over een paar dagen nog een test kunt doen. Of probeer die nieuwe clear blue test eens waar op komt te staan "zwanger" of "niet zwanger". Daar staat dan ook bij hoe lang je ongeveer zwanger bent. Anders zou ik toch uitgaan van de eerste dag van je laatste menstruatie... Spannend joh! Liefs, Suus
zo zag mijn eerste test er ook ongeveer uit, en ik ben hartstikke zwanger. Dus, ik denk wel dat ik je mag feliciteren!
Je zou nu in je 4e week van je zwangerschap moet zitten. Wacht gewoon nog even een weekje af en doe dan nog een keer de test. Dan kan je de vk bellen voor een afspraak over een week of 2-3. Dan kunnen zij een echo maken en zien ze hoe ver je bent. Maar gefeliciteerd meid
Dan test je wel heel vroeg positief! Misschien ben je wel zwanger van een tweeling en maak je daarom meer hcg aan! In ieder geval alvast voorzichtig gefeliciteerd!
dankjewel meiden.. ik weet ook echt niet hoelang ik zwanger ben. heb het maar op 3 weken en 2 dagen gehouden , uitgaande van een luteale fase van 14 dagen? ik weet wel dat als je ongeveer een cyclus hebt van 28 dagen dat je dan uit kan gaan van de eerste dag van je laatste menstruatie omdat je dan 2 weken na je eisprong zit, en er 2 weken bij op kan tellen zodat je precies op 4 weken uitkomt.. maar ik zit nu op cyclusdag 29 en 9 of 10 dagen na mijn ei wie weet wordt het wel een tweeling.. mijn vader is zelf een eeneiige tweeling, alleen weet niet of ik dat geerft kan hebben.. dacht dat alleen vrouwen dit door konden geven.. liefs Daantje
Hoi Daantje, Gefeliciteerd hoor! Ik heb ook zo vroeg al positief getest en mede omdat ik daarna errug misselijk werd zeiden veel mensen dat wordt vast een tweeling, maar er zit er toch echt maar eentje hoor. hahaha Volgens mij heb je wél meer kans op een tweeling omdat het in de familie zit en dan maakt het niet uit of het je vader of moeder is hoor. liefs, katja
Ziet er erg zwanger uit hoor! gefeliciteerd! Zelf teste ik in het begin ook zo vaag positief. Gewoon een termijn echo laten maken. Weet je zeker hoe ver je bent. X Suzie
he he, Ziet er idd behoorlijk positief uit hoor meid! Ik testte toen ik precies 3 weken zwanger was ook zo positief. Ben ook hartstikke zwanger, maar niet van een meerling : P van Harte!
dankjewel voor jullie reacties meiden heb net even de verloskundige gebeld en alles uitgelegd.. ze vond 10 dagen na de eisprong positief testen ook superrrvroeg en raar.. ik mag ik de week van 9 maart komen om te kijken hoever ik ongeveer ben..( ze schat 7 weken, en schat mij nu dus op 3,2 week en op mijn NOD de 17e op 4 weken dus) maar ze vond het erg raar dat ik 10 dagen na mijn ei al positief testte, dus dat maakt me weer onzeker weten jullie ongeveer hoeveel kans je hebt op een mk zo vroeg in de zwangerschap? liefs Daantje
Ik durf niets te zeggen over de kans van een miskraam nu, dat zou ik even aan de vk vragen. Ik testte zelf met 9 dagen na mijn ei al posi hoor! En heel veel meiden op deze website die al zo vroeg posi hebben getest, dus lijkt me niet raar in elk geval.
tja... als je het echt wilt weten... een kans op een miskraam is sowieso rond de 20% en als je na zo'n 8-12 weken een echo hebt gehad waar alles goed op was, daalt dit naar zo'n 2% maar jij vraagt je natuurlijk af wat de kansen zijn dat je alsnog "ongesteld" wordt. Daar kan ik je helaas niet bij helpen. Volgens mij zit dit bij die 20% ingecalculeert. Ik zou me in ieder geval niet te veel zorgen maken hoor en ik moet zeggen: ik vind het raar dat de vk heeft gezegd het "raar" te vinden! Daar maakt ze je hartstikke onzeker mee. Voor niks waarschijnlijk! Geniet maar lekker van je zwangerschap meid
De vk vond het bij mij ook raar en kreeg daarom een hele vroege termijnecho, maar ik was toch echt maar 3 weken (met de echo inmiddels 6, ik was op vakantie). Dus het kan echt wel....
heeel erg bedankt voor jullie reacties! Ben al wat meer gerustgesteld door jullie, en door het topic wie er 3 dagen voor NOD al positief testte, en daarin las ik dat veel meiden hier al 4/5 dagen voor hun NOD positief testen, en vooral met deze kruidvat testten.. hadden jullie ook zo'n erge krampen/steken in jullie buik toen jullie net zwanger waren? het zijn geen ongi krampen, maar '' anders'' kan het niet zo goed uitleggen.. liefs Daantje
ik testte 6 dagen na ei al licht positief.. paar dagen later al stuk duidelijker... ik vind het helemaal niet gek als jij 10 dagen na ei al positief kan testen... misschien is je LF wel helemaal geen 14 maar met als bij mij schommelend tussen de 9 a 10 dagen. vind het dan ook vreemd dat je VK meldt dat ze het raar vind.. legio mensen hier op site testen 10 dagen na ei al posi en soms nog vroeger... testen worden ook steeds gevoeliger, dus vrij logisch. ik zou me dus vooral niet te druk maken.. je bent gewoon preggy.. klaar
Lijken precies mijn testen! Ik kon ook niet langer wachten en testte al paar dagen voor NOD. Ik ben nu 22 weken! De kans op een miskraam is er natuurlijk altijd. En inderdaad dan kun je ook gewoon ongesteld worden. Dat heb ik waarschijnlijk ook een keer gehad maar toen was het streepje wel wat vager dan bij jou. Geniet er maar gewoon van, dan gaat het vanzelf goed komen. gefeliciteerd!
Ik herken het. Achteraf gezien testte ik al 5 dagen na mijn ei! Volgens de echo die ik afgelopen woensdag heb gehad bij de gyneacoloog. Ik dacht dat ik ruim 7 weken zwanger was maar dat blijkt nu toch maar ruim 6 weken te zijn. Maar alles is goed en het hartje klopt stevig! dus je kunt heel kort na je ei positief testen.