Hoi meiden, Even een vraag wat jullie zouden doen, of denken dat dit is: Ik heb bij de zwangerschap van mijn zoontje 2 jaar geleden spataderen kado gekregen.. Vooral in mijn lies waren ze vrij heftig. Nu voel ik ze weer opkomen en heb dus mijn steunkousen weer uit de mottenballen gehaald. Dit geeft wel verlichting, maar nu heb ik zo'n last van mijn schaambeen.. Zie geen aderen hieroverheen lopen, dus denk dat t geen spataderen zijn.. Wat kan t dan zijn? Heeft t er misschien wel mee te maken? Liefs Faith
Heb je dat aan de voorkant van je schaambeen..? Zou goed kunnen dat de symfyse van je schaambeen een beetje soepeler aan het worden is, alvast om met je bevalling je schaambeen makkelijker te laten wijken. Zou niet weten wat het anders zou kunnen zijn... Heeft volgens mij niks met spataderen te maken! Liefs Monique
mijn rechterschaamlip is 1 grote spatader. je weet echt niet wat je ziet of voelt. ik heb ervoor gekozen geen kous te dragen hoewel ik op 5 andere plaatsen nu ook de ader omhoog heb inmiddels. ik wil de druk op het schaamgedeelte niet nog verder opvoeren. de gyn vond dat een goed idee. blij te horen dat ik niet de enige ben.
Weet je wat trouwens goed helpt tegen spataderen. Dat is je huid vet houden. Dus elke avond voordat je naar bed gaat met zalf insmeren. Want spataderen ontstaan doordat de huid uitrekt en als je je huid soepel houd krijg je er veel minder last (tot geen) van. Ik hoop dat je er wat aan heb
Thanks voor de tips over t smeren, vanavond gelijk doen voor slapen gaan.. Ik voel t ook maar aan 1 kant van mijn schaambeen, de kant waar mijn been ook vol zit met die kl*** spataderen.. Sorry.. Misschien is het idd niet een spatader, en word alles soepeler..(gevoel had ik overigens niet bij de 1e zwangerschap...) Weet niet zo goed wat ik moet doen. De kous aanhouden om ze in mijn been te verminderen, of niet aandoen en zo mijn schaambeen te ontlasten? xxx