zwangerschapssuiker en dan..?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door springxsummer, 27 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Hoi meiden,

Heb laatst een test moeten doen zoals meerdere dames moeten om te kijken of je zwangerschapssuiker heb. .dit heb ik dus ben er een beetje beduusd van tuurlijk verwacht je t niet.
    Nu ipv naar de verloskundige mag ik volgende week naar de gyn in het ziekenhuis dus daar hoor ik meer natuurlijk en of ik terug mag naar de verloskundige maar dan wel met extra echo's (dat is dan wel leuk! )
    Hoe ging het bij de dames die een 1e afspraak hadden bij de gyn met hetzelfde voorval? En wat doen of zeggen ze dan. . Krijg je ook een echo dan? Ik zie t maar positief in om aan een echo te denken want dat is natuurlijk niet verkeerd om je kindje een extra keertje via de echo te mogen zien.

Liefs

2. McDsee

McDsee Niet meer actief

Je zal naar een internist toe moeten en wekelijks contact met een diabetesverpleegkundige, aan hem/haar geef je je waardes door die je zelf prikt. Ook zal je doorgestuurd worden naar een diëtist en krijg je de gevolgen te horen van zwangerschapsdiabetes.
    Succes het is ff een domper in je zwangerschapsperiode, sterkte, maar vooral blijven genieten van je wondertje!

3. springxsummer

Bedankt dat je even reageert :) maar een extra echo zit er dus niet in? T liefst ga ik terug naar de verloskundige. . Ben zo benieuwd na alles..
    Ik blijf lekker genieten :)

4. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Ik moest bij de gynaecoloog blijven en ben nog 3 x bij de verloskundige geweest. Ik kreeg telkens een echo bij de gynaecoloog. Wel leuk om te zien, maar het spannende van die echo's vond ik dat ze de groei vanje baby in de gaten houden. Dus ik was elke keer bang dat ze zouden zeggen dat mijn dochtertje te groot zou zijn (risico van suiker) Gelukkig was het met een suikerdieet helemaal onder controle. En was ze maar 3,2 kg bij 40 weken. Dus houd je goed aan je eventuele dieet, dan komt het helemaal goed!

5. springxsummer

Dit berichtje stelt me wel gerust :)
    Dus meteen bij de 1e afspraak ook een echo bij de gyn? Mij is echt nog niks verteld haha.
    3.2kg is hartstikke netjes juist! Ben benieuwd naar t eventuele dieet die ik krijg haha :)

6. McDsee

McDsee Niet meer actief

De ene gyn controleert door bij iedere afspraak een echo te maken en de andere gyn laat het met ongeveer 30, 33 en 36 weken uitgebreid doen door echoscopist. Ik moet zeggen dat ik de echo's eerder als iets spannends als leuks ervaar. Je wordt ook max met 40 weken ingeleid, als je insuline moet spuiten waarschijnlijk al met 38 weken, hangt ook van die groeiecho's af.

7. springxsummer

Ik kijk uit naar een echo om er toch iets positiefs van te maken hahahaha misschien is dat niet helemaal op zn plaats dan.
    Ben benieuwd mijn 1e dichter is geboren met 37w5d ben benieuwd hoe lang deze blijf zitten hihi.
    Volgende week laat ik hier wel even horen hoe of wat :)

8. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Ik had inderdaad ook die echo's ik vond het ook wel leuk, maar het gaat ook allemaal goed, ik hou me ook netjes aan het dieet, en dat gaat goed. Bij mij gaan ze niet eerder inleiden. Dus kan gewoon naar de 42 weken met een beetje pech, ik hoop toch dat hij niet zo lang meer op zich laten wachten, maar we zullen het zien.

9. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ik krijg ook geen extra echo(s), had er ook op gehoopt; door de zw.db. ben ik ook uit een studie gegooid waar ik wél extra echo's zou gekregen hebben, dubbel pech dus.
    Als mijn suikerwaardes goed blijven, word ik niet ingeleid, maar ze waren al 2 keer niet tevreden dus ik ben doodsbang dat ik volgende week als ik langskom, insulinespul ga meekrijgen.
    Van mijn dieet kan ik niet veel meer weglaten, ik eet al < 800 kcal / dag door minderen van de koolhydraten en geen vet mogen eten en eiwit ook maar beperkt.

10. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Waarom mag je geen vet en eiwitten? Ik moet alleen letten op de koolhydraten... 800 kcal is inderdaad niet vol te houden!! Kan me ook niet voorstellen dat dat genoeg is!!

11. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    @kers: ik woog voor mijn zw.schap al te veel (stond toen al op ziekenhuisdieet) en mag absoluut niet bijkomen => vet vermijden.
    Eiwit mag ik maar zeer beperkt voor mijn nieren (50g/d vlees of vis momenteel).
    Ik weet momenteel dus echt niet meer wat ik nog moet/mag eten en heb soms razende honger, vooral 's avonds.

12. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Nou dat kan ik me voorstellen dan! Lastig hoor! Kan je niet nog gesprek aanvragen om te kijken wat goed vult maar niet te veel is. Knap van je dat je er zo voor inzet! Probeer het vol te houden dan! Al kan ik me indenken dat het heel lastig is!!

13. springxsummer

Woow dat lijkt me zeker lastig :)
    Respect hoor!!

Nog 2 nachten dan mag ik naar de gyn. Ben zo benieuwd

14. springxsummer

Morgen.. pfff best zenuwachtig hoop natuurlijk dat ik me dochtertje even mag zien

15. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
  16. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

Ja snap wel dat je suikerwaarden niet goed zijn als je onder de 800 kcal eet, dat is gewoonweg vreselijk ongezond en niet nodig met zwangerschapssuiker hoor.. ik vind het echt vreselijk dat ze je zo laten eten.. als dat echt hun advies is.

17. springxsummer

Even update

Heb een echo gehad veel stelde t niet voor maar was er toch blij mee! Kindje groeit goed en niet te groot ofzo ja t buikje ietsje was bij mn vorige baby ook.. en moet maandag naar diëtist volgens mij moet ik me dan steeds prikken en dan einde vd maand een groei echo nogmaals dit x door een echoscopist en niet door de gynaecoloog dus hopelijk gaat de echo dan iets minder snel voorbij. . En als t allemaal netjes stabiel blijf mag ik naar de verloskundige terug en anders insuline spuiten en onder controle van de gynaecoloog blijven.
    Ben er positief onder! :)

18. springxsummer

Bah wat vreselijk juist als je zwanger bent moet je iets meer eten! Danwel minder suiker denk maar 800 calorieën. .woow ben benieuwd wat ik voor dieet krijg

Deel Deze Pagina