Ik heb over anderhalve week een glucose tolerantie test. Al met 16 weken zwangerschap, omdat ik een tweeling verwacht en omdat onze oudste 4980 gram woog met de geboorte. Ben heel benieuwd wat er uit komt. Wel fijn dat ze het goed in de gaten houden, want je zal er maar twee van 4+ kilo krijgen...
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar mijn schoonzus wel, en ik weet dat zij net totaal geen zoetigheid mocht (dus geen chocolade, taart, koek, ijs). Bij gewone suiker moet je trouwens ook oppassen met fruit omdat dit vrij veel suiker bevat, dus die 3 stuks moet je toch eens navragen want dat klinkt veel. Ik heb (nog) geen suikerziekte, wel een verstoorde hormoonbalans voor o.a. insuline, en mag absoluut niet meer dan 1 stuk fruit eten per dag (nu ja, bij frambozen of dergelijk klein fruit mag ik hetgeen in mijn handpalm past, dus zo rond de 40 gr). Tijdens deze zwangerschap word ik extra gevolgd omdat ik een verhoogd risico heb op zwangerschapssuiker (krijg 3 suikertests lange protocol i.p.v. 1 simpele).
@two boys heb je dan niet snel dat je een hypo krijgt? het is misschien belachelijk en ik mag allang blij zijn dat mijn zwangerschap tot nu toe goed is verlopen, maar voel me nu echt even flink k*t. morgen gaan we een weekend weg. nu is het al zo dat ik vanwege hartkloppingen niet meer zo heel veel kan. dus dagje winkelen enzo zit er voor mij niet meer in had bedacht om lekker te relaxen bij de stacaravan af en toe lekker zwemmen en een terrasje pakken dat soort dingen (vind het toch wel vrij beperkt wat je kan doen als je zwanger bent) normaal gesproken ben ik wel van een dagje attractie park e.d. maar das nu dus niet zo handig nu zat ik na te denken over ons weekend en heb ik de voorspellingen gezien. het schijnt het hele weekend wel grote kans te zijn op regen. Verder kan ik normaal gesproken zo ongelofelijk genieten van een ijskoffie of een ijsje en dat alles gaat aan mijn neus voorbij. van light frisdrank mag je ook niet teveel dus zit mezelf nu te bedenken dat ik dan lekker in de stacarvan kan gaan zitten en op het terras met mijn spa blauw bah... sorry moest ff van mij afklagen ik snap echt wel dat ik harstikke geluk heb om gewoon zwanger te mogen zijn, maar heb gewoon voor het eerst sinds mijn zs dat ik echt even verdrietig hierover ben. Is toch de laatste keer dat we nog even met z'n tweetjes weg kunnen :S hoe gaat het met jullie dames?
Oh balen Chantal02 Snap dat je het even echt k*t vind! Ik vond dat afentoe ook echt! Ik was zwanger voor Pasen en kwamen alle lekkere dingen in de winkels, mijn collega's zaten dan lekker te smikkelen en ik zat er naast met mijn stuk fruit en een broodje.. Toen ik eenmaal bevallen was kreeg ik super veel chocolade dat ik dezelfde avond kostmisselijk was van de hoeveelheid suiker die ik na tijden weer binnen had gekregen hihi. Hopelijk valt het weer erg mee en kunnen jullie toch genieten Sowieso lekker met z'n tweetjes is al fijn, lekker even weg (ach en die spa blauw giet je gewoon over in een cola flesje hihi ) Silinde, ik mocht inderdaad ook niet meer dan 2 stuks fruit op een dag tijdens mijn zwdiabetes. En alleen gecombineerd eten met wat anders omdat fructose een snelle suiker is. Dus in combinatie met vla of een broodje Elisatbethbas, wauw een tweeling! Maar inderdaad je wilt er geen 2 van 4+ pff het idee alleen al hihi. Hopelijk valt de test mee Piepie, wel fijn dat je niet hoeft te spuiten, snap wel dat je toch even baalt! 1 voordeel je hoeft niet over te lopen dus je uitgerekende datum is echt de max @broodjes, ik moest inderdaad ook meer boord eten, wel volkoren. Moest er eigenlijk 6 op een dag maar kreeg er echt niet meer dan 4 verspreid over de dag in pff! Sowieso alles volkoren natuurlijk Meiden die zwanger zijn met zwdiabetes, zet 'm op ladies!