Ik vind het spannend...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Zindy, 30 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zindy

Zindy Actief lid

31 dec 2008
    306
    0
    0
    Ik ben nu 36+2 weken zwanger.
    Ik heb pas een week in het ziekenhuis gelegen. Ik werd 's ochtends wakker met een vreselijke pijn in mijn rechter (boven)zij, die alsmaar erger werd. Wij naar de huisarts, die ons gelijk naar het ziekenhuis (gynaecoloog) stuurde. Ik bleek nierstuwing/kolieken pijn te hebben.
    Nog nooit zo'n pijn gehad. Het bleek uiteindelijk, na vele onderzoeken, om een nierbekkeninfectie te gaan. Ik kreeg antibiotica, maar als deze niet aansloeg, wilden ze de baby halen omdat de infectie zich kon verspreiden en ze mij niet goed konden behandelen zolang de baby in mij zat. Ik was pas 34+4 weken zwanger, dus dat was nogal een schok voor ons. Gelukkig bleek de antibitoica na enkele dagen te werken... de pijn werd langzaam aan ook minder. In totaal dus een week in het ziekenhuis gelegen, met een infuus. Toen ik ontslagen was, moest ik nog enkele dagen terugkomen voor de rest van mijn antibiotica kuur, die ik alleen via een infuus kon krijgen (het infuus bleef dus ook in mijn hand, toen ik naar huis mocht). De gynaecoloog vertelde dat er wel een kans is dat het weer terugkomt, aangezien de kleine er op drukt. Mocht dit weer gebeuren en mocht ik dan wel 36-37 weken zwanger zijn (of langer natuurlijk), dan willen ze het niet meer uitstellen en de kleine halen. De gynaecoloog denkt in ieder geval niet dat ik de 40 weken haal. Maar het kán wel natuurlijk. Dit maakt me erg onzeker! Ik heb het gevoel alsof ik elk moment kan bevallen... maar voor hetzelfde geldt blijft de kleine gewoon zitten tot 40 weken. Voor mijn gevoel kan ik dus 4 weken lang elke dag bevallen. Alles is eindelijk klaar in huis (dit was nog niet het geval toen ik in het ziekehuis lag), dat scheelt wel, maar ik voel me er nog helemaal niet klaar voor! Ik vind het best eng...

Het stomme is... ik heb altijd al het idee gehad dat de kleine te vroeg zou komen. Maar niet doordat ik ziek was.
    Hij is ook aan de grote kant, bleek bij de laatste echo (ruim een week geleden).

Maar ja, voor hetzelfde geldt blijft ie dus wel tot 40 weken zitten.

Iedereen vraagt ook of ik harde buiken heb... geen idee hoe dat voelt, dus ik weet het niet!
    Ik heb wel steeds steken in mijn vagina, doen soms best pijn. Ook heb ik weleens krampen in mijn buik, maar ja, dit zouden ook mijn darmen kunnen zijn... ik voel me heel onzeker!

Wilde even mijn verhaal kwijt...

2. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Nou wat een verhaal! ben blij dat het weer beter met je gaat en ik kan me heel goed voorstellen dat de komende week heel spannend gaan zijn en dat je het best eng vindt. dat vindt bijna iedereen stiekem denk ik ;) en dat is het toch ook? zeker als niet alles van een leien dakje gaat!

W.b.t. die krampen en steken: die horen erbij en zeggen (gelukkig) niks over wanneer je gaat bevallen. Heel veel sterkte met wachten en heel veel succes met de bevalling! Hopelijk blijf je gewoon gezond en maak je mooi de 40 weken vol,

3. Zindy

Zindy Actief lid

31 dec 2008
    306
    0
    0
    Dank je voor je reactie.

Het mag van mij wel zover zijn... kan niets meer... amper lopen, veel pijntjes... wil mijn lichaam terug :)

Af en toe heb ik kramp, ik denk dan aan weeën, maar ik heb geen idee hoe weeën voelen. Kan iemand me dit misschien uitleggen?

Deel Deze Pagina